Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
sevgili erxmen cevap için teşekkür ederim ama ben dijital ölçü aleti ile ölçtüm sonuç şu : voltaj gidip geliyor ve voltajı okuyamıyorsun sadece enerji var onu anlıyorsun
arkadaşlar sürücüler kare dalga üretirler frekansları çok yüksektir ve bu kare dalgayı sinüsoydal dalgaya benzetirler yani bi bakıma motoru kandırırlar a.c. geliyomuş gibi olur bu yüzden normal ölçü aletiyle voltajı ölçemessin
Olcu aletine bagli...
Bu is icin sampling time'i cok yuksek olan multimetreler cikti artik. ama temelde zor istir. frekans arttikca voltajin arttigini gorursun ancak cikista PWM tetikleme oldugu icin (voltaj formu sinus degil kare dalgalar sinsilesi gibidir...) ve frekans da degisken oldugu icin absolute bir V degeri okumak neredeyse imkansizdir. Bu arada bu degeri inverter ekranindan okumak daha pratiktir...
Rahatlıkla ölçülebilir (gerek fazlar arası gerekse şase ile fazlar sıra ile). fluke 75, fluke 111, brymen 857 gibi ölçü aletleri ile çalışıyorum ve sürücü çıkışlarında bir sorun varmı diye yıllardır ölçüm yaparım. Bu şekilde bir sürü arıza tespitim bile olmuştur. Nasıl voltaj okuyamıyorsunuz anlayamadım.
Arkadaşlar
Sürücüleri DC ve AC diye ikiye ayıralım.Her iki tiptede , sürücü çıkış gerilimini ölçmek mümkündür.Birincisi ölçme yaptığınız avometre TRUE RMS olacak , yani etkin değer ölçecek.Ölçme bölgesi de sürücünün anahtarlama frekansı içinde olacak.Ölçtüğünüz değer %100 doğru olmasa bile size karşılaştırma imkanı sağlar.