Burada motorun yükü önemli.Güçlü motorlara her yükte yıldız üçgen yol veremessiniz. Motor gücü, mil gücü, moment ....bu iş için belirleyicidir. Örneğin 130kW motorun milinde öyle bir aspratör bağlıdır ki ilk anda 220V ile dahi kaldıramassınız. Bu nedenle ilk anda 160V ile başlamanız gerekiyordur. Yada 300 volt ile başlamanız gerekiyordur. Bu tip yükler için ön direnç oluşturacak şekilde reaktör bağlanması gerekir. Yani her şartta her zaman 220/380 bizim ihtiyacımızı karşılamayabilir. Ben 6 kademede kaldırılan 400kW gücünde motor biliyorum. Tam yüke girmesi 20-25 dakika sürüyordu.
Bu tip yolvermelerin de çeşitleri vardır. Eskiden (soft start ve hız kontroller yokken) bu iş başlı başına problemdi. Size garip gelecek bir yöntemden bahsedeyim bir maden ocağında taş öğütme makinası için (1950 li model 250 kW Rus malı devasa birşey) yapılmış yolverme düzeneği aynen şu şekilde çalışıyordu: Bilek kalınlığında yaklaşık 2- 2,5 metrelik karbon çubuklar yalıtkan bir kaba konmuş civanın içine yavaş yavaş daldırılıyor. Kabın altında gümüş alaşımlı bir malzeme var enerji beslemesi buradan. Karbon çubuk civaya ilk temes ettiğinde motor direnci sargı direnci+çubuğun direnci oluyor ve yavaş yavaş kalkmaya başlıyor. Çubuk aşağıya doğru gittikçe civa ile temas eden noktadan enerji aldığı için direnci düşüyor ve son noktada kabın üst kısmına çıkarılmış kontaklar sayesinde 380 Volt direk geçiyor bu sırada motor da yolunu almış oluyor.
İşin daha da garip tarafı bu operasyondan sorumlu 1 kişi var. O kişi her sabah motoru bu şekilde kaldırıyor (tamamen mekanik çevirmeli bir düzenek) sonra işi bitiyor. Ara sırada bu düzeneğin bakımını yapıyor. Yani yol verme sorumlusu.