Benzer bir örnekle anlatalım.
Elektrik motoru yerine otomobilin motorunu ve otomobili inceleyelim.
Aracın kontağını çevirdiğimizde motor
(boşta) çalışır. Çünkü vites 1'de olmasına rağmen debriyaj pedalına bastığımız için motorun mekanik enerjisi tekerlere aktarılamaz.
Debriyaj pedalını yavaş yavaş bıraktığımızda kavrama (debriyaj plakası, klaç...) aracılığıyla motorun döner mekanik enerjisini tekerlere iletmiş, araçta bir hareket sağlamış oluruz. Aracın motor gücüyle ilerlemesi, motorun
(yükte) çalışması demektir.
Şimdi yol almayı inceleyelim. Aracı 1'inci değil de 2'nci hatta 3'üncü viteste ilk hareketini yaptırıp yürütebilir miyiz... Ya da 3'üncü vitesteki ortalama hızı olan 50-60 km/saat hıza hemen ilk saniyelerde ulaşabilir miyiz..? (istisnalar hariç, normalde...) Hayır. Önce 1'inci vitesle ilk kalkış, belli hızlara ulaştıktan sonra vitesi yükselterek normal hızımıza ulaşabiliriz.
...İstisnalar hariç, normalde... dedim yukarıda, bazen (karlı, çamurlu ortamda) ilk kalkış 2'nci vitesle de olabiliyor ama kalkarken gaza biraz daha yüklenmek zorunda kalıyorsun.
Örneklemede; elektrik motoru=araç motoru, yük= araç ve araçtaki yükler, akım'da= akaryakıt ile eşdeğerdir.