motorun tek faz çekmesi

magi8503

Üye
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
40
slm arkadaşalr..motorun tek faz çekmesi nedir?neden böyle bişey olur?düzeltmek için neler yapılabilir...saygılar
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
konuyu biraz açarmısın.elindeki motor ne tip
 
evet konuyu acarsan daha iyi yardımcı oluruz "tek faz çekmesi " derken tek fazın fazla amper çekmesindenmi bahsediyosun ???
 
arkadaşlar motor ac motor redüktörlü...kontaktörle kontrol ediyoruz mesela..380 le çalışıyo..
 
Cümle kurarak soru sormak, hem sizin için hem de bizim için kolaylıklar sağlar. Düşünüyor gibi sorulan bir sorunun anlaşılamama gibi bir ihtimali olduğunu hatırlatırım.

Anladığım kadarıyla, motorun tek (iki) faza kalmasından bahsediyorsunuz.
Sigorta girişinden, motor klemensine kadar olan hattın herhangibir yerinde arıza olabilir. Gerekli yerler kontrol edilmelidir (Sigorta, kontaktör, termik, motor...)
 
merhaba arkadaşım..Bu tip arızalar genellikle ek yerlerinden kaynaklanıyor. Üç fazdan herhangi birinin eki kopmuş olabilir ve o fazdan akım geçişi olmaz. Eğer motor beslemesinde herhangi bir ek yoksa motor klemensini açıp sargı uçlarını ohm kademesinde U-X,V-Y,W-Z şeklinde ölçtüğünde sargı giriş ucları (u,v,w) ile çıkışlar (x,y,z) arasında direnç değeri görmelisin. Eğer herhangi bir ölçümde megaohm veya kiloohm okursan o sargı grubunda kopukluk var demektir. Bu yüzden o sargı grubundan akım geçişi olmaz ve motor iki faza kalır. Bir de kontaktör güç kontaklarında ve termik çıkışlarında bulunan üç uçta volt kademesinde ölçüm yaptığında ikişerli olarak kendi aralarında 380 V görmelisin. Bu konuda problem varsa o devre elemanını değiştirirsin.. BU ARADA SARGI GİRİŞ ÇIKIŞ UÇLARINI BULMAK İÇİN KLEMENSTEKİ KÖPRÜLERİ SÖK VE BUZZER KONUMUNDAYKEN BİRBİRYLE ÇIKIŞ VEREN ( ÖTEN ) UÇLARI BUL. BÖYLECE U-X, V-Y, -Z GRUPLARINI BULMUŞ OLURSUN.. KOLAY GELSİN...
 
teşekkür ediyorum arkadaşım ayrıntılı bilgi verdiğin için..+1 ;)
 
peaceful22_1 ' Alıntı:
merhaba arkadaşım..Bu tip arızalar genellikle ek yerlerinden kaynaklanıyor. Üç fazdan herhangi birinin eki kopmuş olabilir ve o fazdan akım geçişi olmaz. Eğer motor beslemesinde herhangi bir ek yoksa motor klemensini açıp sargı uçlarını ohm kademesinde U-X,V-Y,W-Z şeklinde ölçtüğünde sargı giriş ucları (u,v,w) ile çıkışlar (x,y,z) arasında direnç değeri görmelisin. Eğer herhangi bir ölçümde megaohm veya kiloohm okursan o sargı grubunda kopukluk var demektir. Bu yüzden o sargı grubundan akım geçişi olmaz ve motor iki faza kalır. Bir de kontaktör güç kontaklarında ve termik çıkışlarında bulunan üç uçta volt kademesinde ölçüm yaptığında ikişerli olarak kendi aralarında 380 V görmelisin. Bu konuda problem varsa o devre elemanını değiştirirsin.. BU ARADA SARGI GİRİŞ ÇIKIŞ UÇLARINI BULMAK İÇİN KLEMENSTEKİ KÖPRÜLERİ SÖK VE BUZZER KONUMUNDAYKEN BİRBİRYLE ÇIKIŞ VEREN ( ÖTEN ) UÇLARI BUL. BÖYLECE U-X, V-Y, -Z GRUPLARINI BULMUŞ OLURSUN.. KOLAY GELSİN...


sadece bi not; bazı durumlarda ilgili kontaktörun kontaklarından da sorun cıkabiliyor.
 
sadece bi not; bazı durumlarda ilgili kontaktörun kontaklarından da sorun cıkabiliyor.

Alıntı yapmanızı anlayamadım.. Benim yazdıklarımda da kontaktörlerle ilgili uyarı vardı ama neyse dikkatinizden kaçmış olabilir..herkese iyi çalışmalar...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,459
Mesajlar
926,990
Kullanıcılar
452,016
Son üye
kartalerdal67

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst