Olmaz. Şarj tutmazlar. Tutsa bile hemen voltajları yüke binince düşerler.
5 adet pil 4.2 volttan maksimum sarj gerilimi 21 volt yapar. Sizin adaptorunuz minimum 22 yada 23 volt ve yeterli sarj akimi olan 18650 sarji icin 1 amper gibi bir akimi verebiliyor olmasi gerekir.
Bazi supurgelerde kullanilan nikel pillerin sarj gerilimi yapilacak yeni bataryaya uymamasi sorunu olabilir. Nikel pillerin sarj akimi 100 ma gibi bir degerde oldugu icin lityum pilleri sarj etmeyebilir.
En kisa yoldan anlatayım. Her pilin verebileceği maksimum anlık akim degeri bellidir. Matkaplar motoruna gore 10-30 hatta 40 ampere kadar akim çekebilir. Laptop bataryalarindan çıkan piller genelde en fazla 4-6 amper anlık akim verebilir. Yani tek sira seri laptop pilleriyle olmaz.
O zaman ben almayayım o pilleri hocam çünkü adam 2000-2400 Mah falan diyodu zaten çıkma piller. Yani 4 amper bile değil galiba bunlar. Bahsettiğiniz ampere ulaşmak için bu bana söylenen pillerden kaç tane paralel yapmam lazım?
Ikisi farklı şeyler.
Pilin kapasitesi 2000 mah olabilir. Bu demektir ki pil tam doluyken yani 4.2 voltken sabit 1 amper cekerseniz size 2 saat bu gücü saglayabilir. Diğer taraftan bahsettigimiz sabit cekilen 1 amper değil de 30 amper olursa (yani matkap), bu pil eğer 30 amperi anlik kaldırabilecek güce sahipse , size 8 dakika boyunca bu gücü saglayabilir. İşte laptop bataryalarindaki piller bu 30 amperlik anlik gücü saglayamadigindan aniden bosalacak ve çıkış veremeyecektir. Matkap da en ufak zorlanmada calismayacaktir.
Diyelim ki yaptınız calistirdiniz. Iyi kötü de is görüyor. Bu piller kesinlikle kisa sürede ölür. 2 tane matkapta yaptim denedim verimsiz oldu. Piller de boş yere öldü, çöp oldu. Hem emeğe hem de harcanan paraya yazık.
İlla matkabi modifiye edecekseniz sony vtc pillerden veya benzeri Samsung, Panasonic, Lg gibi markalarin yuksek akima dayanan pillerinden alın. Buna uygun bms karti ve balansli sarj icin ya devre ya da buna uygun sarj aleti alacaksiniz. Balansli devre karti bile olsa voltaj ve akim ayari sart. Tabi değer mi degmez mi size kalmis
https://www.gittigidiyor.com/bilgis...MInN2ro6XZ5gIVhoeyCh3eFA_NEAQYAiABEgIyzvD_BwEMerhaba arkadaşlar
Şarjım 10-15 dk gittiği için ve son zamanlarda bu 18650 pillere merak saldigim için bataryayi sokmeye karar verdim aşağıdaki gibiydi piller. Her bir pil 3.64 3.65 gibi değerler veriyor ve toplam 10.95 gibi. 11.1v olması gerekirken tabi bilmiyorum şarjı olmadığı için mi ama sonuç olarak şarjım uzun süre gitmediği için soktum. Şimdi bu pilleri değiştirip değiştirmemeye nasıl karar vermeliyim ve değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim? Direk söküp yeni pilleri mi takmaliyim?Ekli dosyayı görüntüle 60003
https://www.gittigidiyor.com/bilgis...MInN2ro6XZ5gIVhoeyCh3eFA_NEAQYAiABEgIyzvD_BwE
bu cihazla ile pillerinizi tek tek şarj edin.
resimdeki piller kaliteli pildir.
tek tek şarj ederek bütün pilleri kullanabilirsiniz.
Hocam sağolun vazgeçtim yapmaktan dediğiniz gibi boşa zaman ve para kaybı. Ama bilgi edinmek için soruyorum. Bu piller 3.7V diye satılıyor siz 4.2 diyorsunuz biz diyelim 12V isteyen bi güç kaynağı oluşturmak için hangisini göz önüne alcaz? Sony Vtc5 aldım ben 3.7v yazmıştı satıcı hatta pilsitesi diye ünlü bir satıcı galiba.
2. Sorum da bu bahsettiğiniz balansli şarj için tavsiye edebileceğiniz uygun fiyatlı bir şarj aleti var mı çünkü ilerde kullanacağım projelerde ( mesela oğluma uzaktan kumandalı araba) kullanabilirim. Bu arada bunun için lipo pil kullan dedi bir arkadaşım ama patlama tehlikesi var diyenler olduğu için çocuk için tehlikeli olabilir diye vazgeçtim.
Baska bir yerde benzer bir soruya verdiğim cevaplari buraya da ekliyorum.
-----------
Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi, isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.
O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.
Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunan bir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.
O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.
Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunanbir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım ki insanlık da faydalansin.
Ben size benim yaptıklarımı söyleyeyim. Riske girip girmemek size kalmış. Batarya kilitlenip kullanılamaz hale gelebilir. Bu işlemleri ben olsam gözden çıkardığım bir bataryaya uygulardım. Benimkiler hep ölmüştü. Şarj almıyordu veya birkaç dk içinde kapanıyordu. O yüzden, zaten işi bitmiş diyerek yeltendim.
Öncelikle önemli olan temiz bir şekilde bataryayı açmak. Siz zaten açmışsınız. Sonra;
- Seri bağlı pil sayısınca pili seri bir şekilde aynı içindeki pil grubundaki gibi karta lehimlersiniz ki enerji kesilmesin (üstte söylediğim enerji kesmemek için 3 pil )
- Daha sonra yeni pilleri aynı şekilde gruplandırır ve eskisinin yerine yerleştirirsiniz.
- Bu işlemler esnasında güvenlik amaçlı bağlanan pilleri ayırmazsınız.
- Eski pil grubunu çıkarır yenisini yerleştirirsiniz. Yeni pilleri de puntalamak lazım. Pillerin kutuplarına lehimle işlem yapmanızı tavsiye etmem. Zira bu piller fazla ısıyı pek sevmiyor ve çabuk bozulabiliyor.
- Hepsini yaptınız, pilleri de yerleştirdiniz diyelim. Bu durumda geriye batarya çıkışta voltaj veriyor mu diye kontrol etmek kaldı.
- Laptop bataryalarında genelde (genelde diyorum çünkü farklı olanlar da vardır belki) soketlerin en uçtaki pinleri artı ve eksi oluyor. Bazı kartların da üzerinde artı eksi vs yazıyor. Batarya tamamen ölmemişse multimetre ile ölçerek de bulursunuz. Baktınız ki gayet iyi bir şekilde çıkışta voltaj veriyorsa işlem büyük ihtimalle sorunsuz hallolmuştur.
Eğer olmamışsa,
- Çıkışları ölçtük ama voltaj yok diyelim. Bunu tetiklemek için bir yol var ama tamamen şans işi ve çalışmayabilir de. Batarya çıkışındaki artı ve eksi uçları belirledikten sonra oraya bir yük bağlarsınız. Ben 12 volt 21 watt bir fren lambası kullanıyorum. Motor vs de olabilir ama bence en azından 1 amper üzeri akım çeken bir şey olsun.
- Fren lambası (siz ne yük bağlarsanız artık) soketlerdeki artı ve eksiye bağlı iken soketlerin artısından pil grubunun artısına köprüleme yapmaya yetecek kadar (yani değdirmeye) bir kabloyu elinize alırsınız. Bahsettiğim iki artı ucu birbirine değdirirsiniz ve birkaç saniye bekleyip bırakırsınız. Bıraktığınızda yani kabloyu çektiğinizde ampul yanmaya devam ederse, tetikleme başarılı ve çıkışta voltaj veriyor demektir. Bu ilk seferde olmayabilir. Bataryayı o şekilde boşta bir süre bekletip tekrar denemek de gerekebilir.
Hepsini yaptık işlem başarılı diyelim. Direkt bataryayayı kapatıp japon yapıştırıcısı ile yapıştırmayın. Elektrik bandı vs gibi bir şeylerle tutturup bilgisayara öyle takın ve bir süre şarj olup olmadığını, fişten çekince çalışıp çalışmadığını, tamamen boşalıp tamamen şarj olup olmadığını vs kontrol edin. Bir süre kullanın yani.
Ben de bu şekilde yapıyorum gerektiğinde ama her zaman da işe yaramıyor. 8-10 bataryadan 2 sinde işe yaradı. O yüzden gözden çıkardıysanız bunu yapın derim. Sonra dedin de olmadı batarya gitti vs demeyin.
Lityum piller tehlikelidir de. Riski, tehlikesi vardir. Haberiniz olsun.
Anlattığım tetikleme meselesini şu videoda gösteriyor bir zat
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?