MSI batarya sorunu

asduskun

Üye
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
135
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar

Şarjım 10-15 dk gittiği için ve son zamanlarda bu 18650 pillere merak saldigim için bataryayi sokmeye karar verdim aşağıdaki gibiydi piller. Her bir pil 3.64 3.65 gibi değerler veriyor ve toplam 10.95 gibi. 11.1v olması gerekirken tabi bilmiyorum şarjı olmadığı için mi ama sonuç olarak şarjım uzun süre gitmediği için soktum. Şimdi bu pilleri değiştirip değiştirmemeye nasıl karar vermeliyim ve değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim? Direk söküp yeni pilleri mi takmaliyim?
IMG_2102.jpg
 
arkadaşım, forumda onlarca kez paylaşıldı, youtube örnekleri var, üzerindeki devreyi çıkardığın an, takacağın sıfır pil bile olsa çöp, devreyi kandırman lazım örnekleri var. bir abi tavsiyesi yan sanayi olsa bile yeni bir batarya al yada sadece adaptörle kullan. kötümser olduğum için özür dilerim. çıkan pilleri de hobi amaçlı kullanabilirsin.
 
arkadaşım, forumda onlarca kez paylaşıldı, youtube örnekleri var, üzerindeki devreyi çıkardığın an, takacağın sıfır pil bile olsa çöp, devreyi kandırman lazım örnekleri var. bir abi tavsiyesi yan sanayi olsa bile yeni bir batarya al yada sadece adaptörle kullan. kötümser olduğum için özür dilerim. çıkan pilleri de hobi amaçlı kullanabilirsin.

Youtubetaki örneklerde hep direk sök tak gördüm ilk defa kandırma yöntemi duyuyorum. Zaten acaba dediğim için sorayım dedim. O zaman ben o yönteme bir bakıp araştırayım. Peki dediğim gibi bu pillerin ömrü konusunda ölçü aletiyle nasıl bi sonuca varabilirim hangi testle?
Bu arada sondaki tavsiyenin sebebi nedir?
 
Baska bir yerde benzer bir soruya verdiğim cevaplari buraya da ekliyorum.
-----------

Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi, isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.

O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.

Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunan bir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.

O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.

Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunanbir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım ki insanlık da faydalansin.


Ben size benim yaptıklarımı söyleyeyim. Riske girip girmemek size kalmış. Batarya kilitlenip kullanılamaz hale gelebilir. Bu işlemleri ben olsam gözden çıkardığım bir bataryaya uygulardım. Benimkiler hep ölmüştü. Şarj almıyordu veya birkaç dk içinde kapanıyordu. O yüzden, zaten işi bitmiş diyerek yeltendim.

Öncelikle önemli olan temiz bir şekilde bataryayı açmak. Siz zaten açmışsınız. Sonra;

- Seri bağlı pil sayısınca pili seri bir şekilde aynı içindeki pil grubundaki gibi karta lehimlersiniz ki enerji kesilmesin (üstte söylediğim enerji kesmemek için 3 pil )

- Daha sonra yeni pilleri aynı şekilde gruplandırır ve eskisinin yerine yerleştirirsiniz.

- Bu işlemler esnasında güvenlik amaçlı bağlanan pilleri ayırmazsınız.

- Eski pil grubunu çıkarır yenisini yerleştirirsiniz. Yeni pilleri de puntalamak lazım. Pillerin kutuplarına lehimle işlem yapmanızı tavsiye etmem. Zira bu piller fazla ısıyı pek sevmiyor ve çabuk bozulabiliyor.

- Hepsini yaptınız, pilleri de yerleştirdiniz diyelim. Bu durumda geriye batarya çıkışta voltaj veriyor mu diye kontrol etmek kaldı.

- Laptop bataryalarında genelde (genelde diyorum çünkü farklı olanlar da vardır belki) soketlerin en uçtaki pinleri artı ve eksi oluyor. Bazı kartların da üzerinde artı eksi vs yazıyor. Batarya tamamen ölmemişse multimetre ile ölçerek de bulursunuz. Baktınız ki gayet iyi bir şekilde çıkışta voltaj veriyorsa işlem büyük ihtimalle sorunsuz hallolmuştur.

Eğer olmamışsa,

- Çıkışları ölçtük ama voltaj yok diyelim. Bunu tetiklemek için bir yol var ama tamamen şans işi ve çalışmayabilir de. Batarya çıkışındaki artı ve eksi uçları belirledikten sonra oraya bir yük bağlarsınız. Ben 12 volt 21 watt bir fren lambası kullanıyorum. Motor vs de olabilir ama bence en azından 1 amper üzeri akım çeken bir şey olsun.

- Fren lambası (siz ne yük bağlarsanız artık) soketlerdeki artı ve eksiye bağlı iken soketlerin artısından pil grubunun artısına köprüleme yapmaya yetecek kadar (yani değdirmeye) bir kabloyu elinize alırsınız. Bahsettiğim iki artı ucu birbirine değdirirsiniz ve birkaç saniye bekleyip bırakırsınız. Bıraktığınızda yani kabloyu çektiğinizde ampul yanmaya devam ederse, tetikleme başarılı ve çıkışta voltaj veriyor demektir. Bu ilk seferde olmayabilir. Bataryayı o şekilde boşta bir süre bekletip tekrar denemek de gerekebilir.


Hepsini yaptık işlem başarılı diyelim. Direkt bataryayayı kapatıp japon yapıştırıcısı ile yapıştırmayın. Elektrik bandı vs gibi bir şeylerle tutturup bilgisayara öyle takın ve bir süre şarj olup olmadığını, fişten çekince çalışıp çalışmadığını, tamamen boşalıp tamamen şarj olup olmadığını vs kontrol edin. Bir süre kullanın yani.

Ben de bu şekilde yapıyorum gerektiğinde ama her zaman da işe yaramıyor. 8-10 bataryadan 2 sinde işe yaradı. O yüzden gözden çıkardıysanız bunu yapın derim. Sonra dedin de olmadı batarya gitti vs demeyin.

Lityum piller tehlikelidir de. Riski, tehlikesi vardir. Haberiniz olsun.


Anlattığım tetikleme meselesini şu videoda gösteriyor bir zat

 
Baska bir yerde benzer bir soruya verdiğim cevaplari buraya da ekliyorum.
-----------

Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi, isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.

O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.

Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunan bir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım Şöyle ki bataryalarda eeprom denen chip ile güvenlik sağlanıyor. Bununla bataryanin kullanim suresi isi degerleri vs kontrol ediliyor. Çoğu orijinal laptop bataryasinda pilleri devresinden ayırıp tekrar ayni pili veya baska pili baglasaniz da batarya bu eepromdan dolayi kilitleniyor ve çıkışta enerji vermiyor.

O yüzden laptop batarya tamirinde enerjiyi kesmemek için karta 3 tane seri pil lehimlenip yeni grup yerlestirildikten sonra o lehimlenen piller çıkarılıyor.

Bu yöntemle bile bataryanin ölme ihtimali yüksek. O yuzen riskli bir iş. Ben daha önce 2 bataryada başarılı oldum bu sekilde ama bugün tam da konuya denk geldi. Tamamen pilleri ayrilmis sadece devresi bulunanbir bataryaya yeni piller ekledim . Şimdilik tetikleyip cikis almayi basaramadim. Bakalım bazi denemeler yapıyorum. Bazi yontemler var. Sonucu paylasirim. Hatta calisirsa detayli bir konu açacağım ki insanlık da faydalansin.


Ben size benim yaptıklarımı söyleyeyim. Riske girip girmemek size kalmış. Batarya kilitlenip kullanılamaz hale gelebilir. Bu işlemleri ben olsam gözden çıkardığım bir bataryaya uygulardım. Benimkiler hep ölmüştü. Şarj almıyordu veya birkaç dk içinde kapanıyordu. O yüzden, zaten işi bitmiş diyerek yeltendim.

Öncelikle önemli olan temiz bir şekilde bataryayı açmak. Siz zaten açmışsınız. Sonra;

- Seri bağlı pil sayısınca pili seri bir şekilde aynı içindeki pil grubundaki gibi karta lehimlersiniz ki enerji kesilmesin (üstte söylediğim enerji kesmemek için 3 pil )

- Daha sonra yeni pilleri aynı şekilde gruplandırır ve eskisinin yerine yerleştirirsiniz.

- Bu işlemler esnasında güvenlik amaçlı bağlanan pilleri ayırmazsınız.

- Eski pil grubunu çıkarır yenisini yerleştirirsiniz. Yeni pilleri de puntalamak lazım. Pillerin kutuplarına lehimle işlem yapmanızı tavsiye etmem. Zira bu piller fazla ısıyı pek sevmiyor ve çabuk bozulabiliyor.

- Hepsini yaptınız, pilleri de yerleştirdiniz diyelim. Bu durumda geriye batarya çıkışta voltaj veriyor mu diye kontrol etmek kaldı.

- Laptop bataryalarında genelde (genelde diyorum çünkü farklı olanlar da vardır belki) soketlerin en uçtaki pinleri artı ve eksi oluyor. Bazı kartların da üzerinde artı eksi vs yazıyor. Batarya tamamen ölmemişse multimetre ile ölçerek de bulursunuz. Baktınız ki gayet iyi bir şekilde çıkışta voltaj veriyorsa işlem büyük ihtimalle sorunsuz hallolmuştur.

Eğer olmamışsa,

- Çıkışları ölçtük ama voltaj yok diyelim. Bunu tetiklemek için bir yol var ama tamamen şans işi ve çalışmayabilir de. Batarya çıkışındaki artı ve eksi uçları belirledikten sonra oraya bir yük bağlarsınız. Ben 12 volt 21 watt bir fren lambası kullanıyorum. Motor vs de olabilir ama bence en azından 1 amper üzeri akım çeken bir şey olsun.

- Fren lambası (siz ne yük bağlarsanız artık) soketlerdeki artı ve eksiye bağlı iken soketlerin artısından pil grubunun artısına köprüleme yapmaya yetecek kadar (yani değdirmeye) bir kabloyu elinize alırsınız. Bahsettiğim iki artı ucu birbirine değdirirsiniz ve birkaç saniye bekleyip bırakırsınız. Bıraktığınızda yani kabloyu çektiğinizde ampul yanmaya devam ederse, tetikleme başarılı ve çıkışta voltaj veriyor demektir. Bu ilk seferde olmayabilir. Bataryayı o şekilde boşta bir süre bekletip tekrar denemek de gerekebilir.


Hepsini yaptık işlem başarılı diyelim. Direkt bataryayayı kapatıp japon yapıştırıcısı ile yapıştırmayın. Elektrik bandı vs gibi bir şeylerle tutturup bilgisayara öyle takın ve bir süre şarj olup olmadığını, fişten çekince çalışıp çalışmadığını, tamamen boşalıp tamamen şarj olup olmadığını vs kontrol edin. Bir süre kullanın yani.

Ben de bu şekilde yapıyorum gerektiğinde ama her zaman da işe yaramıyor. 8-10 bataryadan 2 sinde işe yaradı. O yüzden gözden çıkardıysanız bunu yapın derim. Sonra dedin de olmadı batarya gitti vs demeyin.

Lityum piller tehlikelidir de. Riski, tehlikesi vardir. Haberiniz olsun.


Anlattığım tetikleme meselesini şu videoda gösteriyor bir zat


Teşekkür ederim şimdi anladım. Tek sorum o bahsettiğimiz 3 tane seri pil 18650 olmak zorunda mı? Yoksa kalem pil dediğimiz piller de olur mu ya da o üstündeki pilleri henüz sokmedigim için zaten ustundekiler güç veriyor onlar bagliyken yapamıyo muyuz sonra onların bağlantısını kessek?
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim şimdi anladım. Tek sorum o bahsettiğimiz 3 tane seri pil 18650 olmak zorunda mı? Yoksa kalem pil dediğimiz piller de olur mu ya da o üstündeki pilleri henüz sokmedigim için zaten ustundekiler güç veriyor onlar bagliyken yapamıyo muyuz sonra onların bağlantısını kessek?

Kalem pil olmaz. Her pilin yerine en azindan 3.6 volt verebilirseniz daha iyi olur. Uzerindeki pilleri sökmeden yaparsınız ama kablo kalabaligi fazla olup yataga girmeyebilir. Fakat yaparim derseniz olur.

Diger taraftan sormussunuz. Pillerin voltajini olcup bakin 3v alti daki grup ölmüş demektir ama bazen karta bagli iken ölçüm yantabiliyor. Yine de ölçüp sonucu paylasabilirsiniz bizimle.
 
Kalem pil olmaz. Her pilin yerine en azindan 3.6 volt verebilirseniz daha iyi olur. Uzerindeki pilleri sökmeden yaparsınız ama kablo kalabaligi fazla olup yataga girmeyebilir. Fakat yaparim derseniz olur.

Diger taraftan sormussunuz. Pillerin voltajini olcup bakin 3v alti daki grup ölmüş demektir ama bazen karta bagli iken ölçüm yantabiliyor. Yine de ölçüp sonucu paylasabilirsiniz bizimle.

Ben volt olarak ölçtüğümde hepsi 3.64-65 gibi sonuç verdi kart bagliyken.
 
Ben volt olarak ölçtüğümde hepsi 3.64-65 gibi sonuç verdi kart bagliyken.

Dediğim gibi yanıltabilir. Pili kullanip bitirin öyle ölçün bir de. Bataryanin soketindeki arti eksiye bir yük baglayarak bitirebilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst