Oto Trafosu Nasıl Yapılır

hamza988

Üye
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
37
Mrhb
Dönem projesi olar 0.5 KVA lık oto trafosu imalatı aldım ama bunu nasıl yapacağım bilmiyorum :(bana bu konu da yardımcı olursanız sevinirim.;)
 
nasıl bir oto trafosu lazım,kademeli uçlar şeklindemi
örneğin 0-24-48-110-220 şeklinde artan biçimdemi yoksa
varyak şeklindemi.varyak şeklindeyse işin zor uğraşman lazım
ama diğer tip oto trafosu yapmak çok basittir.
bu konuda yapabileceğin en uygun iş şu olabilir.
bir adet 500 wat 220/24 veya başka bir trafo bul
genelde bir E bie I biçimli silisli saçtan yapılan bu trafoyu sök
elinde sadece sargıların yapılmış bir makara kalacaktır.
bu makarada en üstte sekonder sargı sarılıdır ve gerilim düşükse kalın tellidir.
tüm trafolarda kural budur primer altta olacak biçimde sarılırlar.belki farklı türleride vardır ama çoğunlukla böyledir.en üstteki sargıyı söktükten sonra fiziksel olarak ayrılmış ikinci bir sargı başlarbu sargı primer sargıdır, 220 volt veya 380 volt olur 110 veya farlı bir gerilimde olabilir.işte o sargıyıda sökmeye başla.500 wat trafo olduğundan primer teli biraz kalındır bu telleri kolayca boş
bir makara üzerine sar sökerken spiride say.elde ettiğin spir sayısını ve primer max gerilimini alt alta yaz,kesir biçiminde örneğin 418 spir/220volt biçiminde
sabitimiz 1.9 oluyor şimdi oto trafosu için belirlediğin voltaj kademelerini belirle
10-30-50-75-100 vs örneğin 55 volt için belirlersen 0-55-110-165-220 biçimine istersen daha hassas biçimde çözünürlülüğü sen belirle her voltaj değeri için 1.9 sabitiyle yaptığımz çarpma işleminde sipiri elde ederiz.
böylece elde ettiğimiz spir sayısıyla oto tarfosunun değerleri belirlenir
söktüğümüz trafonun boş makarasına yeniden sargı yapmaya başlayabiliriz.
sargıları yaparken bir tur spiri saymayı unutmamalıyız.çünkü spir sayıları bize
istediğimiz gerilimler için gerekli.sararken 105.spire geldiğimizde dışarı bir uç çıkarmalıyız.teli o noktadan kazıyıp izoleli bir kabloyla lehimledikten sonra
ek yerini izole ederek sargıya devam etmeliyiz.daha sonra 210.spirde aynı işlemi yapmalıyız.voltaj kademelerine göre uç çıkarma işini bitirdikten sonra
sekonder sargıyı sarmadan trafonun E ve I biçimli saclarını makara üzerine yerleştiriyoruz.trafo yine eski haline gelince uçları uygun bir klemensle irtibatlandırmak lazım.sıralam 0-ara voltajlar-max voltaj şeklinde olmalı.
sonra trafonun 0-ve max ucuna 220 volt verdiğimizde 0-diğer uçlar arasında
spir sayısına uygun gerilimler elde edilir.tek dez avantajı besleme geriliminden izole değildir.daha fazla yardımcı olmak isterdim umarım yazdıklarım işine yarar
 
oto trafosu tabiri aslında yanlış bir tairdir. sanki otomobil için bir trafo gibi. oto trafo dersek daha doğru bir kullanım olur
 
nasıl bir oto trafosu lazım,kademeli uçlar şeklindemi
örneğin 0-24-48-110-220 şeklinde artan biçimdemi yoksa
varyak şeklindemi.varyak şeklindeyse işin zor uğraşman lazım
ama diğer tip oto trafosu yapmak çok basittir.
bu konuda yapabileceğin en uygun iş şu olabilir.
bir adet 500 wat 220/24 veya başka bir trafo bul
genelde bir E bie I biçimli silisli saçtan yapılan bu trafoyu sök
elinde sadece sargıların yapılmış bir makara kalacaktır.
bu makarada en üstte sekonder sargı sarılıdır ve gerilim düşükse kalın tellidir.
tüm trafolarda kural budur primer altta olacak biçimde sarılırlar.belki farklı türleride vardır ama çoğunlukla böyledir.en üstteki sargıyı söktükten sonra fiziksel olarak ayrılmış ikinci bir sargı başlarbu sargı primer sargıdır, 220 volt veya 380 volt olur 110 veya farlı bir gerilimde olabilir.işte o sargıyıda sökmeye başla.500 wat trafo olduğundan primer teli biraz kalındır bu telleri kolayca boş
bir makara üzerine sar sökerken spiride say.elde ettiğin spir sayısını ve primer max gerilimini alt alta yaz,kesir biçiminde örneğin 418 spir/220volt biçiminde
sabitimiz 1.9 oluyor şimdi oto trafosu için belirlediğin voltaj kademelerini belirle
10-30-50-75-100 vs örneğin 55 volt için belirlersen 0-55-110-165-220 biçimine istersen daha hassas biçimde çözünürlülüğü sen belirle her voltaj değeri için 1.9 sabitiyle yaptığımz çarpma işleminde sipiri elde ederiz.
böylece elde ettiğimiz spir sayısıyla oto tarfosunun değerleri belirlenir
söktüğümüz trafonun boş makarasına yeniden sargı yapmaya başlayabiliriz.
sargıları yaparken bir tur spiri saymayı unutmamalıyız.çünkü spir sayıları bize
istediğimiz gerilimler için gerekli.sararken 105.spire geldiğimizde dışarı bir uç çıkarmalıyız.teli o noktadan kazıyıp izoleli bir kabloyla lehimledikten sonra
ek yerini izole ederek sargıya devam etmeliyiz.daha sonra 210.spirde aynı işlemi yapmalıyız.voltaj kademelerine göre uç çıkarma işini bitirdikten sonra
sekonder sargıyı sarmadan trafonun E ve I biçimli saclarını makara üzerine yerleştiriyoruz.trafo yine eski haline gelince uçları uygun bir klemensle irtibatlandırmak lazım.sıralam 0-ara voltajlar-max voltaj şeklinde olmalı.
sonra trafonun 0-ve max ucuna 220 volt verdiğimizde 0-diğer uçlar arasında
spir sayısına uygun gerilimler elde edilir.tek dez avantajı besleme geriliminden izole değildir.daha fazla yardımcı olmak isterdim umarım yazdıklarım işine yarar


arayıpta bulamadığım bir konu gerçekten çok güzel paylaşım bobinler ve transormatörler hakkında bu şekil pratik paylaşımlar az
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst