İşçi Mühendis
Profesyonel Üye
- Katılım
- 7 Nis 2008
- Mesajlar
- 1,757
- Puanları
- 956
Arkadaşlar çok da uzun olmayan sürücülük hayatımda iki kere otomobil üst kapak contası yaktım ; ilkinde üst kapağında taşlanması gerekti ; ikincisinde artan sürücülük bilgi ve becerime dayanarak sadece conta değişimi ile durumu kurtarabildim. En son üç gün önce başıma gelen durumda arabamla akşam evimin önüne yanaştığımda arabamın önünden buharların çıktığını gördüm. Hemen ön kaputu açtığımda arabanın soğutma sistemine ait hortumlardan buhar geldiğini ve genleşme kabında hiç suyun kalmadığını dehşetle gördüm . Hemen arabamın bagajındaki antfrizi genleşme kabına boşalttım ve el feneriyle ne olduğunu anlamaya çalıştımsa da gecenin karanlığında bir şey göremedim ; moral bozukluğuyla eve çıkıp uykusuz bir gecenin sonunda sabahı beklemeye koyuldum. Sabah arabaya koştuğumda ve araştırma yaptığımda LPG sistemine sıcak su sağlayan T plastik borularından birinin kırıldığını ve soğutma suyunun buradan boşaldığını tespit ettim . Hemen bu noktayı körleyip ve devir daim suyunun dönmesini sağlayabilir bir duruma getirdim ve tekrar arabanın boşalan suyunu doldurdum ve sanayinin yolunu tuttum ; ustam bağlantıları düzelttikten ve aracı kontrol ettikten sonra bir sıkıntı olmadığını ve arabayı kullanmaya devam edebileceğimi söylediyse de ben hararet göstergesinin bir miktar arttığını ve motorun contasının yanmış olabileceğini ve motoru açmasını talep ettim . Sonuçta motoru açtık ve conta da az da olsa bir hasar tespit ettik ; contayı yenisiyle değiştirip durumdan en az hasarla kurtulduğuma şükrettim . Yalnız şunu anlamış oldum ki arabada herşey yolunda iken kesinlikle conta yanması diye bir şey olmaz ; bu durumlar her zaman bazı belirtiler vererek resmen bağıra bağıra geliyor. Benim iki conta yakma vukuatımda da arabamda çok azar azar su eksiltme vardı ama bu durumda benim yaptığım çözüm suyu tamamlamaktı. Diğer bir belirti ise kaloriferde uyuz eden bir şırıltı sesiydi ; benim bu duruma bulduğum çözüm ise sistemin havasını alıp devam etmekti. Halbuki sistem bana uyan ; akıllı ol ; bir noktadan hava alıyorum ; sıkıntı daha da büyüyebilir diyormuş ; benim durumumda da büyük ihtimal T boru çatlaktı ; sistem bu noktadan hava alıp şırıltı yapıyordu ; en sonunda patlayınca nakavlt oldu conta . Ama şunuda anlamış oldum ki arabam su eksiltiyorsa elime büyüteç alıp o suyun nereden niye kaçtığını bulmak gerekiyormuş ; sizlerle paylaşmak istedim............