Otomobil üst kapak contası nasıl yanmadan kurtarılır

İşçi Mühendis

Profesyonel Üye
Katılım
7 Nis 2008
Mesajlar
1,757
Puanları
956
Arkadaşlar çok da uzun olmayan sürücülük hayatımda iki kere otomobil üst kapak contası yaktım ; ilkinde üst kapağında taşlanması gerekti ; ikincisinde artan sürücülük bilgi ve becerime dayanarak sadece conta değişimi ile durumu kurtarabildim. En son üç gün önce başıma gelen durumda arabamla akşam evimin önüne yanaştığımda arabamın önünden buharların çıktığını gördüm. Hemen ön kaputu açtığımda arabanın soğutma sistemine ait hortumlardan buhar geldiğini ve genleşme kabında hiç suyun kalmadığını dehşetle gördüm . Hemen arabamın bagajındaki antfrizi genleşme kabına boşalttım ve el feneriyle ne olduğunu anlamaya çalıştımsa da gecenin karanlığında bir şey göremedim ; moral bozukluğuyla eve çıkıp uykusuz bir gecenin sonunda sabahı beklemeye koyuldum. Sabah arabaya koştuğumda ve araştırma yaptığımda LPG sistemine sıcak su sağlayan T plastik borularından birinin kırıldığını ve soğutma suyunun buradan boşaldığını tespit ettim . Hemen bu noktayı körleyip ve devir daim suyunun dönmesini sağlayabilir bir duruma getirdim ve tekrar arabanın boşalan suyunu doldurdum ve sanayinin yolunu tuttum ; ustam bağlantıları düzelttikten ve aracı kontrol ettikten sonra bir sıkıntı olmadığını ve arabayı kullanmaya devam edebileceğimi söylediyse de ben hararet göstergesinin bir miktar arttığını ve motorun contasının yanmış olabileceğini ve motoru açmasını talep ettim . Sonuçta motoru açtık ve conta da az da olsa bir hasar tespit ettik ; contayı yenisiyle değiştirip durumdan en az hasarla kurtulduğuma şükrettim . Yalnız şunu anlamış oldum ki arabada herşey yolunda iken kesinlikle conta yanması diye bir şey olmaz ; bu durumlar her zaman bazı belirtiler vererek resmen bağıra bağıra geliyor. Benim iki conta yakma vukuatımda da arabamda çok azar azar su eksiltme vardı ama bu durumda benim yaptığım çözüm suyu tamamlamaktı. Diğer bir belirti ise kaloriferde uyuz eden bir şırıltı sesiydi ; benim bu duruma bulduğum çözüm ise sistemin havasını alıp devam etmekti. Halbuki sistem bana uyan ; akıllı ol ; bir noktadan hava alıyorum ; sıkıntı daha da büyüyebilir diyormuş ; benim durumumda da büyük ihtimal T boru çatlaktı ; sistem bu noktadan hava alıp şırıltı yapıyordu ; en sonunda patlayınca nakavlt oldu conta . Ama şunuda anlamış oldum ki arabam su eksiltiyorsa elime büyüteç alıp o suyun nereden niye kaçtığını bulmak gerekiyormuş ; sizlerle paylaşmak istedim............
 
Selamun Aleyküm
Durumun birçok sebebi olabilir.
Motor sıcakken su kabı kapağının açılması ile (100.santigrat: üzerinde olmasına rağmen basınç sebebiyle kaynamayan) suyun basıncı düşüp zaten sıcaklığı yüksek olan motor kısmı ve contasında ve diğer bölgelerde kaynamasından bahsedilir. Blok ve contanın suya temas edememesine sebep olduğundan (buhar teması) sorun olması mevzudur.
Hayırlı akşamlar...
 
Yazmayı unuttum, her işte olduğu gibi kalite, (bu iş için ısıya dayanıklı malzeme, kelepçe-rakor vb.) ama tab iki olacak olur, kimse mana bulmasın, işin gurusu NASA dahi yapsa roket havada infilak edebiliyor "olduğu kadar, olmadığı kader".
 
@by lent ben vukuat sonrası hem motor yağında bozulma olup olmadığını ; hem de motorun soğutma suyuna kompresör verip vermediğini kontrol ettim ; ikiside yokdu ; motor su döngüsünde de bir sıkıntı yoktu ama biraz pimpirikli bir adam olduğum için hararetin yükselmesi benim huy kapmama yetti bile ; ustaya sökülen conta hakkında bu conta ile devam etse bir sıkıntı olurmuydu diye de sordum ; ustada conta da tek nokta da çatlama olduğunu şimdi olmasa bile ileride sorun yaratacağını söyledi ; neyse ki maddi olarak sorunumun olmadığı bir zamana denk geldi ; motoru kucağıma aldım derken contayla kurtarınca çok sevindim....
 
@by lent sürücülükte en önemli gösterge eskiden devir saati sanarken daha sonra en önemli göstergenin hararet saati olduğunu anladım ama yapacak bir şey yok :)
 
@by lent sürücülükte en önemli gösterge eskiden devir saati sanarken daha sonra en önemli göstergenin hararet saati olduğunu anladım ama yapacak bir şey yok :)
Birbirinden ayrı da olsalar beraber artış gösterirler tabi delik çatlak patlak yoksa... şimdi paralel lafı kullanacaktım Aga sende Stv lafı ettin :D
 
Mevzuyu takibe devam ; yapdığım günlük takiplerde hala su seviyesinin düşmekte olduğunu fark ettim ; atelyenin önüne arabayı çekip arkadaşlarla incelemeye başladık ve bir çok gözün aynı anda incelemesinin faydasını gördik ; LPG beyninden çıkan sıcak su hortumun su kaçırdığını gördük ; kesip tekrar bağlayalım derken hortum elimizde kaldı ; zaten çatlaya çatlaya bir hal olmuş ; hemen sanayiden sıcak su hortumu ; birde metal T bağlantı edindim ; sistemi tekrar yenileyip havasını alıp çalıştırdık ; şimdilik sorun yok ; takiplere devam :) Aman arkadaşlar sıcak su hortumlarınızı kontrol edin ; ettirin ; ciddi bir mevzu gerçekten :)
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,758
Kullanıcılar
453,254
Son üye
1mühendis1

Yeni konular

Geri
Üst