Akülerden biraz akım çekip akü gerilimini düşürün oto ampulü vs bağlayarak.
Bu sefer şarj esnasında 14.4 voltlara hemen değil de biraz zaman geçince gelecek ama sonuçta akü dolup 14.4 seviyesine geldiği zaman sonuç yine aynı olacak.
Bu tip şarj kontrol cihazlarında bu durumdan kaçınılmıyor.
Arada bir Panel gücünü kesip şarj kontrol cihazı ile akü bağlantısını kesip yani bir nevi yeniden başlatma misali deneme yaptınızmı.
Aküleri akşam kullaniyorsaniz, yani doldur boşalt yapılıyorsa sıkıntı olmaz. Zaten bir günde aküler anca dolar. Ama günlerce 14.4 de kalma ihtimali oluyorsa en kolayı kapatmanız. Bu şarj cihazları uyduruk, bende de var kenara attım. Acil durum için tutuyorum.
Aküler 13.6 voltta beklerken artık birkac yuz miliamper çekiyor. Bu cihaz onu modüle edemez. Akü üzerinde yük olsa o zaman 13.6 ya indirebilir.
Akülerden biraz akım çekip akü gerilimini düşürün oto ampulü vs bağlayarak.
Bu sefer şarj esnasında 14.4 voltlara hemen değil de biraz zaman geçince gelecek ama sonuçta akü dolup 14.4 seviyesine geldiği zaman sonuç yine aynı olacak.
Bu tip şarj kontrol cihazlarında bu durumdan kaçınılmıyor.
Arada bir Panel gücünü kesip şarj kontrol cihazı ile akü bağlantısını kesip yani bir nevi yeniden başlatma misali deneme yaptınızmı.
Ben resimdeki ürünü yurt dışından almıştım.
Türkiye de satışı olan fiyatı uygun hemde 13.7 voltta sabit tutacak bir şarj kontrol cihazı vardır elbette ama bilmiyorum gerçekten.
Resimdeki ürün,
Akü dolduktan sonra voltajı 13.7 ila 13.9 volt arası sabit tutuyor ve Panel simgesi yanında bulunan ok işareti yanıp sönüyor.
Ben resimdeki ürünü yurt dışından almıştım.
Türkiye de satışı olan fiyatı uygun hemde 13.7 voltta sabit tutacak bir şarj kontrol cihazı vardır elbette ama bilmiyorum gerçekten.
Resimdeki ürün,
Akü dolduktan sonra voltajı 13.7 ila 13.9 volt arası sabit tutuyor ve Panel simgesi yanında bulunan ok işareti yanıp sönüyor.