Evet iki mikrofon bağlanabiliyor ve stereo kayıt yapılıyor.Benim yaptığım kayıtlar hücum kayıt olmayıp kanal kayıt olduğu için her ensturumanın kaydını aldıktan sonra wave dosyasını işlemesi daha kolay oluyor.Ses kartına 2 mikrofon bağlayabiliyorsan, hacim hariç tek enstrumanı stereo olarak kaydedebilirsin.
Tabii ki bu enstrumana başka enstrumanlar da karıştırıp kaydetmek istiyorsan, o zaman ecik adobe ile cebelleşmen gerekir.
En önemlisi akustik bir enstrumanın doğru olarak kaydedilebilmesidir.Evet iki mikrofon bağlanabiliyor ve stereo kayıt yapılıyor.Benim yaptığım kayıtlar hücum kayıt olmayıp kanal kayıt olduğu için her ensturumanın kaydını aldıktan sonra wave dosyasını işlemesi daha kolay oluyor.
Yamyam hocam bu şekilde mikrofon ve enstruman konumlandırması her enstruman için doğru sonucu verir mi?Mesela bir klasik gitarın boyutu ile bir kemanın boyutu arasında oldukça fark var. Ama bir kemanın sesi klasik gitarın sesinden çok çok fazla çıkar.Hele bir Trompet (bakır üflemeli enstruman) bu enstrumanın boyunun 2 katı mesafeye göre bir yerleşim sonucunda mikrofonlardan alınan ses seviyesi çok yüksek olacaktır.Diyebilirsiniz ki zaten mixer üzerinden gainlerini ayarlarsın.Ancak klasik gitar ,bağlama gibi sesi diğer enstrumanlara göre sesi az olan bu enstrumanlarda mikrofonun çalgıdan uzaklaşma mesafesi ile sanki çalgının sesi uzaktan geliyor efekti oluşmaktadır.Mikrofona yaklaştıkça çalgının kayıtta daha önde olduğu hissiyatı oluşmakta.Yani dinleyen kişi sanki yanında çalınıyormuş gibi hisseder.Hele piccolo flüt bir karış bir çalgıdır ama bunu çalgının 2 katı mesafeye göre mikrofon konumlandırması ile kaydetmeye çalışırsak o kaydı yapmamız mümkün olmaz bence .İki mikrofonu sehpalara yerleştirerek birbirlerine parelel olacak şekilde ve aralarında kaydetmek istediğin enstrumanın 2 katı uzunluğunda açıklık olsun.
KÖTEK.. SMACK.. THUT .. HÖRRŞŞKYamyam hocam bu şekilde mikrofon ve enstruman konumlandırması her enstruman için doğru sonucu verir mi?Mesela bir klasik gitarın boyutu ile bir kemanın boyutu arasında oldukça fark var. Ama bir kemanın sesi klasik gitarın sesinden çok çok fazla çıkar.Hele bir Trompet (bakır üflemeli enstruman) bu enstrumanın boyunun 2 katı mesafeye göre bir yerleşim sonucunda mikrofonlardan alınan ses seviyesi çok yüksek olacaktır.Diyebilirsiniz ki zaten mixer üzerinden gainlerini ayarlarsın.Ancak klasik gitar ,bağlama gibi sesi diğer enstrumanlara göre sesi az olan bu enstrumanlarda mikrofonun çalgıdan uzaklaşma mesafesi ile sanki çalgının sesi uzaktan geliyor efekti oluşmaktadır.Mikrofona yaklaştıkça çalgının kayıtta daha önde olduğu hissiyatı oluşmakta.Yani dinleyen kişi sanki yanında çalınıyormuş gibi hisseder.Hele piccolo flüt bir karış bir çalgıdır ama bunu çalgının 2 katı mesafeye göre mikrofon konumlandırması ile kaydetmeye çalışırsak o kaydı yapmamız mümkün olmaz bence .
Evet konu şimdi anlaşılmıştır.KÖTEK.. SMACK.. THUT .. HÖRRŞŞK
Ayrıcana da PATA KÜTE
Stereo üçgeninden bahsetmiştim ve sana yıllardır derim ki doğru bir stereo kaydı için en azından 4 mikrofon gerekmektedir.
Hacmin belirlenebilmesi için en az 4 mikrofon gereklidir. 4 mikrofonu stereo üçgeni oluşturacak şekilde konumlandırdığımız zaman bu üçgenin kayıt alanı içerisinde bulunan her enstruman kendi boyutları kadar yer kaplayacaklardır.
DİKKAT!!
Büyük stüdyolarda alan çok büyüktür. Stüdyo hacmini tam belirleyebilmek için en az 4 veya 5 mikrofon stüdyo kenarlarına yerleştirilmektedir.
Ekli dosyayı görüntüle 102891
Bu stüdyo içerisinde çalan bir piyano bile stereo üçgeni içerisinde en fazla 0.9 CORR değerine sahip olabilmektedir. 0.7 corr değerine yani 20-30' faz açısına göre hacimlendirebilmek için L-R mikrofonlarının piyanonun 1 er metre kadar sağında ve solunda tevcih edilmesi gerekmektedir. Eğer tonmaister piyanoyu canlı kayıt esnasında geniş hacimle 0.7 CORR ile kaydetmek istiyorsa en az 2 mikrofon daha piyanoya tahsis etmelidir.
Sen sadece tek bir enstrumanı kaydedebileceğin için sınırlı olarak tek bir enstrumanı hangi CORR değerinde (FAZ AÇISI) kaydetmek istiyorsan, mikrofonların açısını ayarlayabilirsin.
ÖRNEK:
Her iki mikrofon uzaklığı 2 metre ise, kaydedilen enstruman hacmi, örneğin bir keman 30cm ise iki mikrofona olan açısı o enstrumanın CORR açısını verecektir. Sen bu açıyı geniş kaydedersen post production anında açıyı sıkıştırarak daha dar bir açıya sıkıştırabilirsin.
Ancak +1 CORR değerinde yani mono olarak kaydedilmiş bir enstrumanın gerçek corr açısı artık genişletilemez. Genişletilse bile bu PSEUDO yani SANAL bir genişletme olacaktır.
2 mikrofon ile kayıtta bir enstrumanın doğal ses seviyesi ile, dinleyice olan uzaklığının belirlenebilmesi olayı GAIN (Kazanç) ile belirlenmektedir. Örneğin bir trumpet yüksek sese sahip bir enstrumandır. Olağan koşullarda 90db ye kadar ses şiddeti verebilir. Ancak kayıtta sen trumpetin geri plandan gelmesini istersen...
1) Enstrumanı mikrofonlardan uzaklaştırırsın.
Akustik etkenler ve yansımalar daha fazla olur. Faz kaymaları daha belirgin olur. Hamamda çalışıyormuş gibi bir kayıt alınır.
Stüdyo yansımaları minumum olursa nispeten sorun olmaz.
2) Enstrumanın kaydı esnasında iki mikrofonun kazancını da azaltırsın. Böylece açıyı değiştirmeden trumpet uzaklardan çalıyormuş gibi olacaktır.
Kayıt tekniği oldukça geniş ve karmaşık bir konudur. Ampli yapımında olduğu gibi bu konuyu da ayrı bir konu altında işlemek istersen her türlü seni yönlendirebilir, bilinmeyenleri bizzat ölçerek test etmeni ve ölçmeni sağlayabilirim.
Ancak çok uzun süreç alacağını da bilmelisin.
Her türlü soruyu sorabilir, her aklına takılanları dile getirebilirsin.Evet konu şimdi anlaşılmıştır.Yamyam hocam dediğiniz gibi konu çok geniş .Benim bu denemeleri şu an yapma imkanım yok .Belki ocak ayından sonra bir çalışma yapabiliriz.Benim için iyi olur.Sizden yine çok güzel bilgiler edinmiş olurum.Teşekkür ederim.
Yamyam hocam çalışmalarınızı takip ediyor olacağım, yeni birşeyler öğreneceğimden hiç şüphem yok valla. Şimdiden bomba bişey geliyor hissediyorumKıym'ETli ve de köftelik etli @Yunusgr
Bu gün zabaha gadar uyumayıp gargoyu aldım. Merak buyurma.
Ekli dosyayı görüntüle 102845
Naz'ım geldiğinde,
Gudurduğumda,
Ya da dürtüldüğümde yavaş yavaş montaj işlerine başlayacağım.
SW için ise öncelikli olarak ampli iç paneli halletmem lazım.
PCB lerin birisine baktım. Nispeten idare eder. Bunu senin için yapacağım.Yamyam hocam çalışmalarınızı takip ediyor olacağım, yeni birşeyler öğreneceğimden hiç şüphem yok valla. Şimdiden bomba bişey geliyor hissediyorum
Kargo konusunda şüphelenmemin sebebi daha 1 gün olmadan Ankara’ya varması ve akşamına teslim edilmesiydi. Sizde henüz gelmedi deyince tedirgin olmuştum. Ama problemsiz şekilde gelmiş görünüyor.
Pcb kalitesinden dolayı biraz kötek yerim sanırım ama kendimi epey geliştirdiğimi düşünüyorum.Bunları hazırlarken bu işin bazı yeni inceliklerini de keşfettim benim için artı tecrübe olmuş oldu.
Acaba bize uygun olan switchten satılıyor mudur? Belki yeniden uygun olanlarını sipariş verebiliriz.SW ler ise tam bir felaket. Özel amaç için üretilmiş SW lerdenmiş. 5 adet röleyi kontrol edebilmek için hiç bir ihtimal göremedim.
Bize uygun SW ler zaten standart içindedir.Acaba bize uygun olan switchten satılıyor mudur? Belki yeniden uygun olanlarını sipariş verebiliriz.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?