PC'ler ve teknolojik sohbetler.

Bu ampli de bizim STK 465 in değerlerine yakın bir amplidir.
Çıkış güçleri yaklaşık eşittir. S/N birbirlerine yakındır. Tek fark bizim amplimizin kontrol frekansları daha uç noktalarda olup bu grundigte haricen mid ton kontrolü bulunmaktadır.
Bu grundigte kullanılan trafo günümüzde bir servet değerindedir.
Yaklaşık 150W civarı olup, U1 kutusuna (5cm yükseklik) sığdırılmış.
Tabii ki S/N için olsun diğer faktörler için olsun bazı kondansatörler ve elemanlar da bizim amplimizdeki gibi kıymetli malzemelerdir.
Trafosu benim de dikkatimi çekti. Bendeki V7000in trafosuna biraz benziyor. Amplinin kendisi de tamamen modüler yapıdaymış. Ama yine de içi baya karmaşık görünüyor.


Gürültü çok yüksek olmasa da halletmeye çalışacağım. Bizim ampli için konuya bikaç deneme daha yaptıktan sonra yazacağım. Elimdeki diğer opampları da bir deneyeyim bakalım. Belki tüm ölçümler boyunca duyduğum ses kapalıyken bile gelen HISS sesine de biraz etkisi olur.

Onun dışında bass ve tiz karakteristiği olarak gayet iyi. Loudness fonksiyonu kabinlerde dinlerken daha çok fark ediliyor. Neden bilmiyorum ama kulaklıkta bu kadar fark yoktu.
 
Gürültü çok yüksek olmasa da halletmeye çalışacağım. Bizim ampli için konuya bikaç deneme daha yaptıktan sonra yazacağım. Elimdeki diğer opampları da bir deneyeyim bakalım. Belki tüm ölçümler boyunca duyduğum ses kapalıyken bile gelen HISS sesine de biraz etkisi olur.

Onun dışında bass ve tiz karakteristiği olarak gayet iyi. Loudness fonksiyonu kabinlerde dinlerken daha çok fark ediliyor. Neden bilmiyorum ama kulaklıkta bu kadar fark yoktu.
Çok küçük montaj hatası, bilmeden bir kablolama hatası, ufak çapta kalibrasyon hatası veya malzeme kalitesi gibi hatalardan kaynaklı olabilir.
Eğer elinde orijinal op-amplardan varsa ton kontrol ve loudness devresinde test edebilirsin. L/N Monitör devresi için ise iyi kalite LF353 - TL082 gibi opampları test edebilirsin.
Projeyi yaptıktan sonra benim çarşıdan aldığım opampların çoğusu çöp çıkmıştı. Bir yerlerde paylaşmıştım ama bulamadım. Özellikle ton kontrol devresinde çok farkediyordu.
Kulaklığının 32Hz kazancı hoparlörlerinden düşükse kulaklık ile daha az farkedilir. Çoğu aşırı pahalı olmayan kulak içi kulaklıklarda 40Hz bile çok büyük kayıpla dinlenilebilir.
 
Benim amplide de olay ton kontrolde kopuyor diyebilirim.
Elimde bikaç tane dual tipte opamp var ama orijinal olduklarından emin değilim. Belki Sony den söktüğüm Mitsubishiler orijinaldir. Aslında bu aldığım LM4562lerde de Made in Philippines ibaresi var ama gürültü çıkıyor ampliden.
Yeni olarak 4 tane TL082 ve 1 tane de LM358 almıştım. (PPM için almıştım)
Eski olarak ise elimde 1-4558 ve 1-LM358N var. 4 tane de 5218A var.

Takma yönü aynı değil mi hocam. Bunların bazılarının köşesinde yuvarlak işaret var sadece. Bizim kullandıklarımızda sol ortadaydı bu işaret.
Bir takıp deneyeyim bakalım duman vs çıkmazsa gürültü testi yapacağım :D
 
Benim amplide de olay ton kontrolde kopuyor diyebilirim.
Elimde bikaç tane dual tipte opamp var ama orijinal olduklarından emin değilim. Belki Sony den söktüğüm Mitsubishiler orijinaldir. Aslında bu aldığım LM4562lerde de Made in Philippines ibaresi var ama gürültü çıkıyor ampliden.
Yeni olarak 4 tane TL082 ve 1 tane de LM358 almıştım. (PPM için almıştım)
Eski olarak ise elimde 1-4558 ve 1-LM358N var. 4 tane de 5218A var.

Takma yönü aynı değil mi hocam. Bunların bazılarının köşesinde yuvarlak işaret var sadece. Bizim kullandıklarımızda sol ortadaydı bu işaret.
Bir takıp deneyeyim bakalım duman vs çıkmazsa gürültü testi yapacağım :D
Kazanç en fazla ton kontrolde olduğu için bu devre önemlidir. Ton kontrol loudness'siz kullanılsa bu kadar sorun yaratmaz. Çünkü loudness devresinde SYSTEM GAIN özelliği bulunuyor.
Ben bir ara 50TL ye hurda bir SONY kaset deck bulmuştum.
İçinden UPC serisi dual opamp çıkmıştı. Son derece manyak bir entegre idi.
Aynı entegrelerden bulamadım.
Opamlarda noktalı uç 1 nolu uçtur. Yani sol ortadaki işaretin altında olur.
Dolayısı ile takma yönü de aynıdır. Ama değiştireceğin opampların çiftli opamp olması lazım tabiiki.
AYRICA:
Sen bu devreleri şimdilik yaptın ve belli sonuca ulaştın. PCB yapmak senin için çocuk oyuncağı olduğu için aynı devrelerden yedek yapıp, acımasız testlerden geçirebilirsin.
Varsın bu ampli şimdilik bu hali ile çalışsın.
 
Hocam woofer'ın özellikleri müthişmiş fiyatına göre. 20 Hz için sadece 5 dB kayıp var, bu fiyat aralığında ve bu grafikte başka hoparlöre rastlamamıştım.

O siteden başka yerde satışını göremedim. Oradan getirtilebilirse sadece hoparlörler ve kabin için yaklaşık 550 dolar gibi bir miktar harcamak gerekir. (Midler için toplam 120 dolar dersek.) Gümrük, vergi vs hariç.
 
Hocam woofer'ın özellikleri müthişmiş fiyatına göre. 20 Hz için sadece 5 dB kayıp var, bu fiyat aralığında ve bu grafikte başka hoparlöre rastlamamıştım.

O siteden başka yerde satışını göremedim. Oradan getirtilebilirse sadece hoparlörler ve kabin için yaklaşık 550 dolar gibi bir miktar harcamak gerekir. (Midler için toplam 120 dolar dersek.) Gümrük, vergi vs hariç.
O hoparlör tek başına sendeki westraları yalar yutar :D
50 euroluk tweeterlaeri de sayarsak, toru topu 350 dolar gibi bir fiyat çıkıyo. Vergi fahiş olmazsa bence harika bir kabin yapılabilir.
Ancak o sitede uygun bir mid hoparlör görmediğim için midlere bakmadım. Midler bir şekilde de halledilebilir.
 
Bendeki Westraların eti budu ne ki bunların yanında hocam :D
 

Forum istatistikleri

Konular
129,826
Mesajlar
930,539
Kullanıcılar
452,649
Son üye
sanlav

Yeni konular

Geri
Üst