Pnömatik pistonlar aynı anda inmiyor

Teşekkür ederim bi değişiklikleri yapayım
 
pistona hava giriş ve çıkış bağlantılarının yanında delik şeklinde ayar yerleri vardır ama korumalıdırlar ayar vidası 4 alyan ise 3alyanın giremiyeceği delikli bir pul vardır
 
pistona hava giriş ve çıkış bağlantılarının yanında delik şeklinde ayar yerleri vardır ama korumalıdırlar ayar vidası 4 alyan ise 3alyanın giremiyeceği delikli bir pul vardır
ewet ufak alyen girebilecek yerler var ordan mı ayar yapılıyor. Birde ben birini değiştirdim iniş ve kalkışı hızlı oldu diğerini de değiştireceğim ama iniş yavaş kalkış çok hızlı olsun istiyorum, Sizin söylediğiniz yerlerden bu ayarı yapabilir miyim?
 
Merhaba biraz geç oldu ama ,
Pistonlar aşağı doğru inerken hızlı iner çünkü çabuk egsoz kullanmışsınız girişlerinde . Çabuk egsozları yukarı tarafa takarsanız istediğinizi yapmış olacaksınız. Yukarı çıkarken daha hızlı çıkacaklardır.
 
Merhaba biraz geç oldu ama ,
Pistonlar aşağı doğru inerken hızlı iner çünkü çabuk egsoz kullanmışsınız girişlerinde . Çabuk egsozları yukarı tarafa takarsanız istediğinizi yapmış olacaksınız. Yukarı çıkarken daha hızlı çıkacaklardır.
Teşekkür ederim yarın deneyeceğim çabuk egzoz ları yuları alayım deneyeyim. Ama aklıma şu soru geldi: aşağıya inerken egsozz yapması ürüne yavaş baskı sağlıyor olabilir mi
Teşekkür ederim yarın deneyeceğim çabuk egzoz ları yuları alayım deneyeyim. Ama aklıma şu soru geldi: aşağıya inerken egsozz yapması ürüne yavaş baskı sağlıyor olabilir mi
Bu yüzden ikisine de çabuk egsoz bağlasam olur muki
 
Son düzenleme:
Baskı/Güç sağlamak basınç ve piston çapıyla alakalı bir durum . Bahsetmiş olduğumuz şeyler sadece hareket hızı ile ilgili bu durumda sadece hız düşer egsozunu valf üzerinden yapar. Denersin eğer hız sana yetersiz gelirse her girişe çabuk egsoz bağlayarak çabuk egsoz ayarları ile oynarsın .
 
Aşağıda anlatıldığı üzere çabuk egsozları yukarı takmanız işe yarayacaktır.
Ancak Piston hızına etki eden diğer etkenleride gözden geçirmelisiniz...
Bunlar;
1- Hava basıncı
2- Kompresörden pistonlara kadar olan Boru ve hortum çapları..
3- Kullanmış olduğunuz valfin ebadı
4- Varsa hava hattındaki Su tutucu, şartlandırıcı gibi elemanların kapasitesi...
Yani; Evet çıkan havayı çabuk egsoz ile hızlıca tahliye edebiliriz. Ama pistonun yukarı gelmesi için diğer yönden giren hava hacmininde yüksek olması lazım..

Çabuk Egzoz Valfi
Silindirlerde hızı arttırmak amacıyla kullanılır. Bazı uygulamalarda silindirin geri dönüşünde bir iş yapılmaz ve bu ölü zamanın kısaltılması istenir. Çabuk egzoz valfi silindirin çok yakınına bir yere monte edilir. Böylelikle silindirdeki hava yön denetim valfi üzerinden değil de çabuk egzoz valfi üzerinden tahliye olur. Valfin P, A, R gibi üç tane bağlantı deliği mevcuttur. A hattı silindire bağlanır. R hattı atmosfere açıktır. P hattından basınçlı hava verildiğinde iç kısımdaki hareketli sızdırmazlık elemanı R deliğini kapatır, silindire hava dolar. Geri dönüşte A hattında basınçlı hava vardır. Hareketli sızdırmazlık elemanı bu defa P hattını kapatarak silindir içindeki havanın çabucak R deliğinden tahliye olmasını sağlar.
İmpuls Ejektör (Ani Hava Üfleyicisi)
..................................................................... Alıntıdır ....................................................​
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst