Aşağıda anlatıldığı üzere çabuk egsozları yukarı takmanız işe yarayacaktır.
Ancak Piston hızına etki eden diğer etkenleride gözden geçirmelisiniz...
Bunlar;
1- Hava basıncı
2- Kompresörden pistonlara kadar olan Boru ve hortum çapları..
3- Kullanmış olduğunuz valfin ebadı
4- Varsa hava hattındaki Su tutucu, şartlandırıcı gibi elemanların kapasitesi...
Yani; Evet çıkan havayı çabuk egsoz ile hızlıca tahliye edebiliriz. Ama pistonun yukarı gelmesi için diğer yönden giren hava hacmininde yüksek olması lazım..
Çabuk Egzoz Valfi
Silindirlerde hızı arttırmak amacıyla kullanılır. Bazı uygulamalarda silindirin geri dönüşünde bir iş yapılmaz ve bu ölü zamanın kısaltılması istenir. Çabuk egzoz valfi silindirin çok yakınına bir yere monte edilir. Böylelikle silindirdeki hava yön denetim valfi üzerinden değil de çabuk egzoz valfi üzerinden tahliye olur. Valfin P, A, R gibi üç tane bağlantı deliği mevcuttur. A hattı silindire bağlanır. R hattı atmosfere açıktır. P hattından basınçlı hava verildiğinde iç kısımdaki hareketli sızdırmazlık elemanı R deliğini kapatır, silindire hava dolar. Geri dönüşte A hattında basınçlı hava vardır. Hareketli sızdırmazlık elemanı bu defa P hattını kapatarak silindir içindeki havanın çabucak R deliğinden tahliye olmasını sağlar.
İmpuls Ejektör (Ani Hava Üfleyicisi)
..................................................................... Alıntıdır ....................................................