Merhaba. Bir zincir en zayıf halkası (veya baklası) oranında çok güçlüdür; dolayısıyla toplamalı PC sistemlerinde, SMPS'li güç kaynaklarında, tüm içten yanmalı motorların güç çıkışında, vb. bu kural hiç değişmez, hep aynidir.
SMPS'li PSU'nun güç çıkışı amper (güç) çıkışını değiştirecek her elemanın ayrı ayrı (SMPS trafosu da dahil) güçlendirilmesiyle ekstrem güçlü (2,3 kat artarak) hale gelebilir, bazı elemnların kısmen güçlenmesi çok az güç farkı yaratabilir, ama katlarca güç farkı şeklinde bu olmaz, bu beklenmemelidir.
Motorlardan alınacak daha fazla gücü, motorun her parçasını ayni bırakarak süper (türbo) şarj sistemli motorlarda net olarak görürüz. çünkü türbolu motorlar silindire gereğinden 2,3 kat daha fazla sıkıştırılmış havayı doldurabildiğinden silindir hacmi artırılmış motor şekline döner ve motor 75 BG yerine 115 BG gücü çıkış milinden verebilir, bu 1. olarak bu şekilde mümkün. 2. olarak uzman Onna Usta (Oto Haber yazarı bir motor üstadı) silindir ve motor bloğunu hiç değiştirmeden, örneğin araba rallisinde kullanılacak yarış arabası motorlarına yaptığı bir tadilatla da çok meşhurdu. O da biyel kolunu çok daha kısa olan bir biyel koluyla değiştirip ayni motorun çok daha fazla RPM'le çalışmasını sağlıyordu. Devir sayısının artması da içten yanmalı motorun BG artışını da beraberinde getireceğinden hatırı sayılır bir motor BG güç artışı böylece sağlanıyordu.
Ancak içten yanmalı motoru üreten otomotiv müh.'leri, sadece orijinal biyel koluna bağlı ekstrem devirlerin kullanımını tam göz önüne alarak tüm malzeme seçimi veya motor iç mukavemet hesaplarını da buna göre yapmış olduklarından, ayni motora sahip aracı "0 km 'de iken alayım ve ona 25 sene binip devamlı ve sıkıntısız olarak kullanayım" diyenlerdenseniz bu pek de mümkün olamaz. Çünkü bu motor çok daha kısa sürelerde perte de çıkabilir. Amaç olarak yarış arabası tadilatlı motoru ve geçici güç gösterisi amaçlı yapılmış motorlar olduğundan bunların hiçbir zaman 10-20 yıl devamlı kullanılabileceğini düşünmemek gerekir, kendi fikrimce. İyi forumlar.
Sonradan benzinliden LPG’ye tadil edilmiş benzin motorlarının da aslında beklenenden daha kısa olabilen ömrü, bence sanıldığı gibi gaz ve benzinli çalışmada fark eden iç sürtünme faktörünün yanında, yanma (chamber) odasının, subaplarının, sekmanlarının, pistonlarının, vb. sadece benzinin yanma sonu sıcaklığı veya yanma sonu gaz itme basıncı, vb. müh.’lerce düşünülüp göz önüne alınması yüzünden olabilir. Ayni aracın LPG’li orijinal fabrika çıkış motor olanında ise üreticilerin asıl belirttiği kullanım ömrü sağlanabilir. Çünkü tüm termik, malzeme mukavemeti veya ekstrem basınç hesapları otogaza (LPG’ye) göre yapılmıştır. LPG’ye göre dizayn edilen motorda daha farklı yanıcı gazlar (hidrojen gibi) kullanılırsa eğer bu gaz dönüşümünde de muhtemelen mutlak ömür kısalması yine görülebilecektir, kendi görüşüme göre. Kolay gelsin.