Pto ve pwm

Katılım
14 Ocak 2015
Mesajlar
93
Puanları
1
Konum
istanbul
Arkadaşlar merhaba
Pto ve pwm arasındaki fark nedir?
 
Merhaba;

PTO: Pulse train output ve PWM: Pulse width Modulation tamamen birbirlerinden farklı kontrol yöntemleridir.

PTO ile genelde Servo ve step motorlar darbe sayısı ile sürülür. PTO sinyali içerisindeki darbe sayısı motorun hangi hız ve pozisyona ilerleyeceğini belirler. Örnek olarak eğer Pulse Train sinyali içerisinde birim zamanda 1000 pulse tanımlarsanız motor 1 / 1000 devir kadar döner. Tabii ki bu teorik bir örnektir çünkü pulse oranlarını hem sürücü hemde kontrolcü tarafında oranlanması gerekir. Ayrıca Pulse train ile yön bilgisi de verilir ki sürücü hangi yönde ilerleyeceğini bu sinyal ile belirler. Örnek olarak CW Saat yönü CCW saat yönünün tersi gibi.. PTO sürücünün referans sinyalidir.

PWM darbe genlik modülasyonu olarak adlandırılır ve güç elektroniği ile yakından ilgilidir. Darbe genişlikleri, Görev Döngüsü (Duty Cycle) adı verilen etkiyi belirler. Örneğin birim zamanda darbe genişliğini %100 olarak verirseniz yük %100 performans ile görev yapar. En basit anlatım ile analog gibi davranan dijital sinyal diyebiliriz. PWM modern elektronikte çok fazla kullanılmaktadır çünkü analog sinyallere göre daha az Elektrik tüketimi, düşük ısı çıktısı, stabilite, parazitlerden etkilenmemesi, üretim kolaylığı ve maliyet bakımından çok daha üstündür.


Kısacası PTO referans sinyal tekniği, PWM ise yük kontrol tekniğidir. Yani PTO ile sürücüye bu pozisyona gideceksin diyor isek PWM sürücünün çıkışından aldığımız elektriksel sinyaldir.
 
ImageUploadedByKontrolKalemi.Com Mobil1501006477.128713.jpg


Çok iyi anladım ama halen resimdeki soruyu yapacak düzeyde değilim.resimdeki sorunun cevabı s7-200 ile yapılmıştır.ama benden s7-1200 ile yapmam istendi.nasıl yapqbilirim tia portal ile?
 
Merhaba;

PTO: Pulse train output ve PWM: Pulse width Modulation tamamen birbirlerinden farklı kontrol yöntemleridir.

PTO ile genelde Servo ve step motorlar darbe sayısı ile sürülür. PTO sinyali içerisindeki darbe sayısı motorun hangi hız ve pozisyona ilerleyeceğini belirler. Örnek olarak eğer Pulse Train sinyali içerisinde birim zamanda 1000 pulse tanımlarsanız motor 1 / 1000 devir kadar döner. Tabii ki bu teorik bir örnektir çünkü pulse oranlarını hem sürücü hemde kontrolcü tarafında oranlanması gerekir. Ayrıca Pulse train ile yön bilgisi de verilir ki sürücü hangi yönde ilerleyeceğini bu sinyal ile belirler. Örnek olarak CW Saat yönü CCW saat yönünün tersi gibi.. PTO sürücünün referans sinyalidir.

PWM darbe genlik modülasyonu olarak adlandırılır ve güç elektroniği ile yakından ilgilidir. Darbe genişlikleri, Görev Döngüsü (Duty Cycle) adı verilen etkiyi belirler. Örneğin birim zamanda darbe genişliğini %100 olarak verirseniz yük %100 performans ile görev yapar. En basit anlatım ile analog gibi davranan dijital sinyal diyebiliriz. PWM modern elektronikte çok fazla kullanılmaktadır çünkü analog sinyallere göre daha az Elektrik tüketimi, düşük ısı çıktısı, stabilite, parazitlerden etkilenmemesi, üretim kolaylığı ve maliyet bakımından çok daha üstündür.


Kısacası PTO referans sinyal tekniği, PWM ise yük kontrol tekniğidir. Yani PTO ile sürücüye bu pozisyona gideceksin diyor isek PWM sürücünün çıkışından aldığımız elektriksel sinyaldir.

pwm de frenkans sabit genlik değişiyor,pto da ise frekans ve genlik değişiyor diyebilir miyiz?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,662
Kullanıcılar
452,672
Son üye
semik60

Yeni konular

Geri
Üst