Emre bey.
Hafif zımpara yapmakta sakınca yok. Zımparayı oyuk içini kaplayacak şekilde kesip, ileri geri sürterek zımpara yapabilirsiniz.
Eski telleri sökerken stator sacları yerinden oynayabilir, uçları eğilebilir. Bunları düzeltirseniz sorun olmaz.
Bobin ölçüsü alırken 1 den 4 numaralı oyukların ortasını ölçü alın. Oyukların ön yüzeyi dar, arka tarafı daha geniş olur. Bu oyuklar arasının ortasını baz alın. Stator uzunluğundan 4 veya 5 cm. uzun ölçü alın. Her iki tarafta 2 - 2,5 cm fazlalık olsun.
Kaç sipir olması gerektiğini şöyle bulun. Bobin telinden 8-10 cm. uzunluğunda bir miktar tel kesin. Bunları oyuklara sıkı sıkıya yerleştirin. Çıkan sayının 5 eksiği kadar sarın. Diyelim ki 25 tel sığdı. Siz 20 sipir sarın.
Mevcut presbantlar (bobinlerin içinde bulunduğu plastikler) yandığı için bir bobinajcıdan motora uygun presbant isteyin.
Sizin rotoru tornada traşlarken alüminyum bileziklerin hemen yanından başlamayın. Rotorun ortasında 45 mm.lik kısmı traşlatın yeter.
Bir de rotoru tornacıya götürdüğünüzde milin ucuna 5 lik matkapla 20-25 mm. derinliğinde delik deldirip, 6 lık klavuzla diş çektirin. Alternatör bittiğinde test etmek için buraya bir civata takıp, elle veya matkap motoru ile rahat döndürebiliriz.
Bobin çıkrığı yapmak için illa profil boru kullanmak şart değil. Marangozlardan 30x30 mm.lik ağaç alıp, ondan da yapabilirsiniz.