Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

şimdi benim yapmam gereken nedir hocam? hangi kalınlıkta ne kadar bobin gerekli ve almam gereken mıknatısların ölçüsünü neye göre belirlemem gerek? şu an siz ne derseniz ben de yarın ona göre gerekli malzemeleri temin edeceğim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
10 kw.lık asenkron motoru modifiye etmiştim. Stator iç çapı 17 cm. Rotor uzunluğu 16 cm.
54 oyuklu dahlander motordu. 3x1 mm. telden 22 sipir sardım. Her sırada 18 mıknatıs, toplamda 54 adet 50x25x10 mm. mıknatıs kullanmıştım.
333 devirde 50 hz. 3 faz ve fazlararası 220 v. aldım. Gücü 5000 w. Resim 043.jpgResim 046.jpg
 
Bobin teli 1 mm. yeterli. 1 veya 1,5 kg. gider. Mıknatıs ölçüsü ise 40x20x5 mm. 8 adet lazım olacak.
 
rotor kısmında oynama yapmayacakmıyız hocam?
 
Rotor çapını 49 mm.ye torna edeceğiz. Mıknatıs kalınlığı 5 mm. olduğundan 2 tarafltan 10 mm. eder. 3 mm. de toplam boşluk vermek gerekiyor, 13 mm. eder. Rotor çapı 62 mm. olduğu için 13 mm. çıkarırsak 49 mm. kalır.

Rotorun kenarlarında alüminyum çerçeve vardır. O çerçeveye dokunmadan sadece sacları traş ettirin.
 
Ahmet bey.
Her iki sarım şemasıda birbirinin aynı sayılır. Sipir sayısında değişen bir şey olmaz. 1. şekilde sarmak kolay ve pratik olur. 2. şekilde sarmak uğraştırır.
Bobin boyları tüm bobinlerde aynı olmalı. Birinci faza ait bobinleri atıyorum 8 cm. uzunlukta sardık. İkinci faza ait bobinleri 10 cm. sardık. Üçüncü faza ait bobinleri 12 cm. sardık diyelim. Fazlara ait bobinlerin direnci değişik olur. Bu da verimliliği düşürür. Mümkünse bobinleri tek kalıptan çıkarın.

Eskilerin bir deyimi vardır. Kasaba mihnet edeceğine kes ç....nü ye. Boşverin bobinajcıyı filan. Bir çıkrık yapın kendiniz sarın bobinleri. Çalışmaları adım adım resimleyebilirseniz birlikte sararız Allahın izniyle. Hem de bunu ben yaptım diyebilmenin o büyük zevkine ulaşırsınız.

Dogru soze ne denir bilemedim hocam. Haklisiniz. En iyisi kendimin sarmasi, zaman alacak ama deger. Aslinda konuya pek yabanci da degilim, Endustri Meslek Lisesi mezunuyum 4-5 kez asenkron motor sarmisligim var okulda. Fakat uzerinden cok zaman gecti meslek de farkli olunca unutuyor insan.. Tek korkum akim yonlerini karistirmak.

Yarin bobin kablolarini alayim, marangoz bir arkadasim var cikrik icin ondan bir yardim alayim Allahin izniyle ise baslayayim hocam.
 
Siz hiç endişe etmeyin Ahmet bey. Üstesinden çok rahat geliriz. Siz meslek lisesi mezunusunuz ve 4-5 kez motor sarmışsınız. Biz, elektrikle uzaktan yakından ilgisi olmayan kişilere öğrettik.

Yeterki her adımı karşılıklı teati ederek yapalım. Soru sormaya çekinmeyin. Mümkünse her çalışmayı resimleyerek üzerinde tartışalım.
O çok korktuğunuz akım yönlerini bulma konusu çok daha basit. 6 uçun hepsini dışarı çıkarırız, bağlantıları dışarda yaparız.

ÖNEMLİ NOT : Aşırı derecede bağımlılık yapar, size boş vakit bırakmaz. Yaptıkça daha iyisini yapma hevesi verir.:D
 
2014-02-06-00-11-26.jpg hocam bu işaretlediğim yeri mi traş edeceğiz? bir de ölçü alırken rotor boyu için bu işaretlediğim yerle beraber dışarda kalan iki ucu da dahil ederek ölçü almıştım yanlış mı acaba sadece bu işaretlediğim kısmın mı ölçüsünü almalıydım? bu arada kusura bakmayın acemi olduğum için sizi yoruyorum.
 
Evet, Emre bey, aynen çizdiğiniz yerleri traşlayacağız. O daire içine aldığınız yer 40 mm.den büyüktür herhalde. Mıknatıs uzunluğu 40 mm. olduğu için yeterli görünüyor.
Yalnız bir konuda anlaşalım. Size zahmet verdim, sizi yoruyorum, sormaya çekiniyorum gibi cümlelerin ne anlama geldiğini bilmiyorum. Benim kelime hazinemde bunlar yok.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,833
Mesajlar
920,849
Kullanıcılar
450,924
Son üye
ayhankarmn

Yeni konular

Geri
Üst