Sinan ustam.
Sizin bahsettiğiniz sistem farklı bir sistem. Her oyuğa gelen tel sayısını ikiye bölüp, yandaki oyuğa geçme sistemi. Yeni başlayan biri için bunu anlatmak zor olur düşüncesiyle en basit sistemi anlatmaya çalışıyorum.
Allah tamamina erdirsin, mesut bahtiyar eylesin Mehmet bey.
20 - 25 dakika once ilk faz bobinlerini bitirdim Mehmet bey Rasmini cekmistim resim uzerinde bir kac yer isaretleyip soracaktim birazdan yuklerim. saat 22:00 civari is bitince hemen alternatorun basina oturdum heyecanla belki bitiririm diye. Cikrik la sarmayinca bitmiyor ama aceleye gerek de yok ben agir agir gitmekten mutluyum Yarali olan ilk bobini de degistirdim.
Mehmet bey baglanti bu selilde olacak degilmi? 2. faz bobinlerini sarmadan baglantiyi yapayim diyorum. Birde Cop kollari biraz fazla yaslamisim sanirim temas var gibi bu saate kadar ugrasinca pekde detayli bakamadim.
Çok teşekkür ederim Ahmet bey, sağolun, Allah razı olsun.
Önceki verdiğiniz resimlerde herhangi bir terslik görünmüyor, herşey yolunda. İsterseniz siz de ilk faz bobinlerini birbirine bağladıktan sonra ikinci faz bobinlerine geçin. Böylece hangi bobin hangi faza ait kafa karıştırmamış olur.
Bu işler acele gelmiyor. Yavaş fakat temiz olması daha iyidir. 1 saatlik işi 40 dakikada yapayım derseniz bu iş size 2 saate malolur.
Ben son mesajımı yazarken siz de yazmışsınız. Bobinlerin birbirine bağlama yöntemi doğrudur.
Yalnız dikkatim çeken bir nokta oldu. Bu motorun kablo çıkış yeri acaba diğer tarafta mı kaldı ? Çünkü resmin çekildiği tarafta göremedim.
Tellerin gövdeye değiyor olması şu an için çok önemli değil. Tüm bobinleri sardıktan sonra hafifçe içeri doğru eğilebilir.
Kablo cikis tarafi bobinlerin uclarinin oldugu tarafta Mehmet bey. Beyaz klemensi ben cikarttim sarim yaparken zarar gormesin diye. Tum bobinleri sardikatn sonra ice dogru egebiliriz biraz evet.
Tamamdır Ahmet bey.
Bobin çıkış uçlarına 1 ve 4 diye numara vermişsiniz. 4 numarayı yazmaya gerek yoktu. 4 numara yerine 46. oyuğa etiket yapıştırın. Bize bu uçlar lazım olacak.
Mehmet bey hep aklimda olan bir sey var soracagim hep de unutuyorum.
Elimde bir motosiklet alternatoru var, matkapla cevirince 12v 70watt ampulu yakiyor. Fakat alternatorde cok cikis var. Birtane de AC cikis var. Tamircilere sordum verdikleri cap, Turkceye cevirince Baslama- Atesleme elektrigi anlamina geliyor. Elle rotoru ceviriyorum AC pozitif uca dokununca gidikliyor. Voltmetreyi AC konumuna alip bosta deneme yapiyorum. Rotoru matkapla ceviriyorum 330 - 340 voltlara cikiyor. Uzerine yuk baglayinca 30v falan dusuyor. Cozemedim alternatoru anlayamadim.
Birde elektrikli scooter motorum var 24v 108watt 10.5A sabit miknatisli DC motor. Fakat 2500rpm
Motosiklet alternatörü için bir şey diyemiyorum. Şimdiye kadar hiç inceleme şansım olmadı.
Scooter motorundan bende de var ama 108 w. değil 250 w. Sizdeki de öyle sanırım. 24x10,5=250 w. yapar. Devri yüksek olduğu için pek işe yaramıyor. Youtube'da benim deney yaptığım bir motor var, ondan olsa gerek.
mehmet ustam yeni bitirebildim uçları lehimlemeden sadece birbirine geçirdim yanlışlık olursa düzelteyim diye. şuan için sardım ve numaralandırdım renkli renkli. dogru mudur? eger doğru ise yarın lehimleme yapacagım.