Zaten olması gereken de bu dur. Biraz zorlanma olur. Mıknatısların köşelerini biraz traşlayabilirseniz rahatlar. Köprü diyot çıkışlarını kısa devre ederek kolla çevirmeyi deneyin. Ne kadar çok zorlanıyorsa o kadar iyi oldu demektir.
Bir önceki sayfada yazdığım mesajdaki 2 ile 5 numaralı kabloları yer değiştirip, deneme yaptınız mı ?
Evet sayın şefim 2 ile beşi degistirdim 5 numarali kablodan daha verimli akim aldim ve baglantimi 2-22-24 ve 1-3-5 olarak degistirdim daha iyi oldu sayin şefim. .
Matkap üzerinde kaç devir olduğu yazıyormu ?
Ama ben baştan söylemiştim, 24 kutuplu alternatörden çok fazla bir şey beklenemezdi. Şayet 36 oyuklu olsaydı 2 katı verim alınırdı.
Türbini de birlikte yaparız inşaallah, merak etmeyin.
Bende 3. faz bobinlerini sarmaya basladim. 1. faz bobinlerini saat yonunde, 2. faz bobinlerini saat yonunun tam tersine, 3. faz bobinlerinide saat yonune sarark ilerliyorum. 2. faz bobinlerini saat yonunun tam tersine sarmamin nedeni sarim semam. Resim olarak ekliyorum, bu sekilde yapmis olmamin bir mahsuru varmidir?
Ahmet bey, siz şimdi saat yönünü filan bırakın. İlk iki fazı sardığınız yönde 3. fazı da sarmaya devam edin. 5. oyuktan başlayıp, 2. oyuktan çıkın. Dışarı çıkan uçların köprü bağlantısını yaparken fazın bir tanesi otomatik olarak ters yönde oluyor.
Bende bu arada güneş enerjisini araştıriyorum. Sefim bu arada cok garip bi olay oldu kuaforde bi adamla tanistim adam kartini verdi buradaki bir firmada yenilenebilit enerji firmasinin müdürüymus kartin resmini atarim part time ise çağırdı beni mart baslarinda gitmeyi planliyorum sizce faydali olurmu ?