Arkadaşlar,
Şunu unutmayalım. Yaptığımız alternatör kaç oyuklu olursa olsun. Mıknatıs sayısı oyuk sayısının 1/3'ü kadar olmak zorunda. Mıknatıs uzunluğu rotordan uzun olabilir, sorun olmaz. Mıknatıs genişliği ise tüm mıknatısları rotora yapıştırdığımızda sıfıra sıfır boşluksuz olabilir, ya da mıknatıs aralarında 3-4 mm. boşluk kalabilir. Bu yazdıklarım asenkron motor tipi alternatörler için geçerli. Sayın merakli32'nin resmini verdiği tip motorlar için değil. Bu tip motorda da rotorun çevresini ölçüp, mıknatıs sayısına böldüğümüzde mıknatıs genişliği ortaya çıkmış olur.
Bobinin bir koluna N kutbu gelirken diğer koluna S kutbu gelmek zorunda. Benim elimdeki mıknatıslar bunlar, bu mıknatısları alabildiğince yanyana dizdim mantığı yanlıştır. Bu durumda bobinin her iki koluna da aynı kutup denk geldiği için üretim olmaz. Ömürcan kardeşimin yaptığı da büyük ihtimalle böyle olmuştur.