Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Yanlis hatirlamiyorsam Mehmet Bey sizin cop kollari kivirarak, cop kollarida degerlendirmek acisindan bir calismaniz olmus. Donanimhaber de okumustum. Yaniliyorda olabilirim.

Stator 40mm miknatislari 50mm veya 60mm kapaklari engellemeyecek sekilde kullansak cop kollarida degerlendirmis olurmuyuz?
 
Arkadaşlar,
Şunu unutmayalım. Yaptığımız alternatör kaç oyuklu olursa olsun. Mıknatıs sayısı oyuk sayısının 1/3'ü kadar olmak zorunda. Mıknatıs uzunluğu rotordan uzun olabilir, sorun olmaz. Mıknatıs genişliği ise tüm mıknatısları rotora yapıştırdığımızda sıfıra sıfır boşluksuz olabilir, ya da mıknatıs aralarında 3-4 mm. boşluk kalabilir. Bu yazdıklarım asenkron motor tipi alternatörler için geçerli. Sayın merakli32'nin resmini verdiği tip motorlar için değil. Bu tip motorda da rotorun çevresini ölçüp, mıknatıs sayısına böldüğümüzde mıknatıs genişliği ortaya çıkmış olur.

Bobinin bir koluna N kutbu gelirken diğer koluna S kutbu gelmek zorunda. Benim elimdeki mıknatıslar bunlar, bu mıknatısları alabildiğince yanyana dizdim mantığı yanlıştır. Bu durumda bobinin her iki koluna da aynı kutup denk geldiği için üretim olmaz. Ömürcan kardeşimin yaptığı da büyük ihtimalle böyle olmuştur.
 
Yanlis hatirlamiyorsam Mehmet Bey sizin cop kollari kivirarak, cop kollarida degerlendirmek acisindan bir calismaniz olmus. Donanimhaber de okumustum. Yaniliyorda olabilirim.

Stator 40mm miknatislari 50mm veya 60mm kapaklari engellemeyecek sekilde kullansak cop kollarida degerlendirmis olurmuyuz?
Doğrudur Ahmet bey, öyle bir çalışma yapmıştım.
Çöp kolları değerlendirme konusuna gelince, işte o olmuyor. Çünkü sadece nüve içinde kalan bobinlerde indüklenme oluyor. Çöp kolsuz alternatöre en iyi örnek sayın meraklı nın resmini verdiği hub motor örneğidir. Bu motorda bir bobin bir nüveye sarılıyor. Nüve karşısında bir mıknatısın tamamı bulunuyor ve nüveye sarılı bobinlerin tamamı indükleniyor. Diğer nüveli bobine de mıknatısın diğer kutbu denk geliyor. Yani biri artı alternasta iken diğeri eksi alternasta bulunuyor. Üzerinde her iki mıknatısın birer uçları bulunan nüze de ise indüklenme olmuyo ve bu bobin de nötr konumundadır.
 
Arkadaşlar.
Benim internet kesildi. Hafta sonu olduğu için ödeme şansım olmadı. Şu an internet cafeden giriyorum. Yarın akşam ve pazartesi günü de fuarda stand sökümü işimiz var. Büyük ihtimalle salı gününe kadar foruma giremeyeceğim. Hepinizden özür.
 
Arkadaşlar.
Benim internet kesildi. Hafta sonu olduğu için ödeme şansım olmadı. Şu an internet cafeden giriyorum. Yarın akşam ve pazartesi günü de fuarda stand sökümü işimiz var. Büyük ihtimalle salı gününe kadar foruma giremeyeceğim. Hepinizden özür.

Sağlık olsun sef bey biz bekleriz lafi bile olmaz.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Evet aynen çizdiğiniz yerlerden birer çivi ile.
 
Mehmet Bey Bunun Ozrumu olur ne demek. Bende yine pek konusmak istemiyorum miknatislar hakkinda nazar degiyor sonra ama beklemedeyim :)
 
Son düzenleme:
Mehmet Bey,

Kopru diyot olarak kac amperlik tercih etmeliyim?
 
sayın şefim cevaplarınız için teşekkür ederim. bende sayın şefim forumu mu bıraktı acaba dedim.:(
Birde sayın şefim bu köprü diyot var videonuz da izledim. elektronikçiye sordum bana köprü diyotları gösterdi ama bir bobinajcı ustada onların bir ölçüsü vardır öyle rastgele alamazsın dedi.şimdi biz en nihayette alternatörden çıkan 3 kabloyu bağlayacağımız parçalr ve sırası tam olarak nedir sayın şefim. belli bir ölçüde mi -amper vs- alınabilir. yoksa hepsi olur mu. bu ayrıntıları çözemedim. teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst