Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Sn. Şefim önemi yok lafı olmaz, bekleriz. Daha önce sorduğum soruma bir yenisini daha ekledim
Yaptığınız ve vidyoda kaydettiğiniz çalışmaların birinde motoru matkap ile çeviriyordunuz. Ör: 500 w matkap ürettiği devir sayısı rüzgar hızı cinsinden merak ediyorum (hatırlarsanız sırf bu iş için optik tako siparişi verdim demiştim, 2 defadır verdiğim sipariş gelmedi, dolar uçtu benim hayaller yere çakıldı ).
Bir de pervane kant boyu neye göre hesplanıyor, daha uzun pervane ile daha fazla wat edilemez görüşündeyim
Bir soru daha verimli rüzgar hızları neler, kaç km sonrası rüzgar türbini için zararlıdır (kuyruk/pervane kaçırtma yöntemi için)
Teşekkür eder saygılarımı sunarım.
 
Son düzenleme:
oncelikle herkesten yeniden ozur dılerım sozlerımden dolayı ve bugun 11e kadar yatakda donerek dusundum anıden kalktım ve bu vıdeyoyu cektım bıldıkleım dogrumu yanı soyledıklerım gıbımı olacak dogruysa baskalarının aynı hataya dusmesını engellemıs olurum
Lütfen şefim yardım edın bırde uyelerı nasıl mesajlarımızdan haberdar edıcez yanı etıketlıycez ?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=EMG2VygW-jk

[video=youtube;EMG2VygW-jk]http://www.youtube.com/watch?v=EMG2VygW-jk[/video]
 
omurcan bey, 3 oyuk genisligi demissiniz. Sayin Sef'in aciklamasina donecek olursak:

Bobinin bir koluna N bir koluna S kutbu gelmek zorunda. Gorebildigim kadari ile semaniz dogru. Fakat 1 ve 2. faz bobinlerinin birer kollarina N birer Kollarina S dustugunde 3. faz bobini bosta yani notr kalmak zorunda. Benim tahminim yaniliyorda olabilirim fakat miknatis genisligini 3 bobin grubuna gore alirsaniz 3 fazinda birer koluna N birer koluna S duser. Notr durumda kalacak olan bobinde induklenir. Miknatis Genisligini 2 oyuga gore olcerseniz 3. faz bobini notr durumda kalacaktir.

Bu yazdiklarim hatali olabilir. Onceki sayfalarda Sayin Mehmet Bey in aciklamalari var. Mehmet beyin aciklamalari daha iyi anlasilir.
 
bence notr kol 5den girilip 2 den cıkan uctur onu tersekılde baglıyoruz 2 den gırıp 5den cıkacak sekılde bu sekılde notr kol olmus oluyo gıbı geldı bana ama sefım en ıyısını bılır ısallah dogru usunuyorum dur..
 

Gözünüzde büyütmeyin, çok basit. İkinci faza ait sargıları şu an için gözardı edin, sadece birinci faza ait sargıları ele alalım.
Motorun klemens kutusuna yakın yerdeki bobinden başlayın. Halka şeklinde yanyana duran 4 kişi düşünün ve bu 4 kişi elele tutuşsun. 1 ve 4. kişinin birer elleri boş kalsın. Aynen bu şekilde bağlıyoruz.

Birinci bobinin 4. oyuktaki ucu ile 7. oyuğu,
10. oyuktaki ile 13. oyuğu,
16. oyuktaki ile 19. oyuğu birbirine bağlıyoruz ve 22. oyuk ile 1. oyuktakiler boşta kalıyor.

Aynı şekilde ikinci faz bobinin 6. oyuk ile 9. oyuğu,
12. oyuk ile 15. oyuğu,
18.oyuk ile 24. oyuğu birbirine bağlıyoruz ve 24. oyuk ile 3. oyuk boşta kalıyor.

Sayın şef en basit anlatım ile burada anlatmış ve en son dediği gibi de oyuk sayısınin 1/3 kadar mıknatıs olacak demişti benim mantığıma yatan en basit anlatım bu olmuştur başarılar dilerim..
 

SARIM SEMASI - YouTube

vidoyu ızledınızmı emre bey
 
Otomobil alternatorunu modifiye ederek yaptigim turbine kullandigim 75 cm lik kanatlar yetersiz kaldi bende daha once yaptigim ve 35 kg agirligavsahip paslanmaz celik kanatlari killandim fakat bu seferde fuko fren sistemi gecikiyor pervane agir oldugu icin volan gibi calisiyor. Acaba nered3n hazir kanat temin edebilirim.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1393781469330.jpg
    27.2 KB · Görüntüleme: 35
  • 1393781494277.jpg
    98.8 KB · Görüntüleme: 39
  • 1393781520542.jpg
    98.8 KB · Görüntüleme: 36
  • 1393781567852.jpg
    19.9 KB · Görüntüleme: 33
herkese selamlar
bence doğru düşünüyorsunuz videoda da gözüküyorki siz bu işi çözmüşsünüz.
mehmet beyin dediği teoride mıknatısın bir kutbu iki oluğun üzerinde olmalı.
 
Son düzenleme:
ya rotora 8adet miknatis sihmiyorsa nekadar traslasanda sihmiyor ne yapmaliyim grcekten merak ediyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…