Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

ya rotora 8adet miknatis sihmiyorsa nekadar traslasanda sihmiyor ne yapmaliyim grcekten merak ediyorum.
1 arabaya 4 fili nasıl sığdırırsın rotor ölçümünü güzel yap mıknatısları ölçüsü belli gerektiği kadar hepsini traşla yok bu maliyetli diyorsan yenisine sağlık
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Küçük türbinler için 35 a.lik yeterli olur. Biraz daha güçlü alternatörler için 50 amper kullanıyorum. Bobinajcının ne demek istediğini pek anlamadım. Bu diyotlarla nihayetinde ac. akımı dc.ye çevireceğiz. Diyotlarda sadece 0.7 v. gerilim düşümü olur, bunu unutmayalım. Ama biz 3 fazı artı-eksiye çevirdiğimiz için ac.de 2 faz arası ölçtüğümüz gerilim dc. kısmında 1.4 oranında artar.

3 kabloyu bağlayacağımız parçalar ve sırası nedir sorunuzu tam anlayamadım ama şöyle izah edeyim. Köprü diyotlarda karşılıklı köşelerde 2 adet ac. girişi var. Diğer karşılıklı köşelerde ise birinde artı diğeri eksi olur. Artıları birbirine, eksileri birbirine köprüleyip, aynı yerlerden birer kablo çıkıyoruz. ac yazan kısımlara da alternatörden gelen 3 kabloyu bağlıyoruz. Toplamda 4 adet ac girişi olduğu için bir tanesi boş kalıyor. Hangisi boş kalıyor, hiç önemli değil, herhangi biri.

Aşağıdaki şema daha açıklayıcı olur sanıyorum.
 
Aciklama icin tesekkur ederim Mehmet Bey. Bir de onceki mesajimda Mehmet Bey yazacagima Mehmet yazmisim ozur dilerim. Sonradan farkettim duzelttim.

Birde iletisim bilezigi (slipring) ortadaki milin gececegi delik bilezigin olcusune gore degisiyormu yoksa esneme payi varmi acaba?
 

Ömürcan kardeşim, öyle hemen pes etmek yok. Benim atölyemdeki deneme yanılma yaptığım motorların haddi hesabı yok.
Videoyu izledim. Sarım şekli doğrudur. Yalnız ben dışarıya 6 ucun tamamını çıkarıp, deneme yanılma ile daha iyi buluyorum.
Gelelim mıknatıslarınıza. 14 mıknatısla olmuyor. Demek ki bir bobinin her iki koluna da aynı kutup mıknatıs denk geliyor.
16 adet mıknatıs sığdırabilirseniz ki başka seçenek yok gibi görülüyor. Alt taraflarından biraz taş motorunda traşlamak gerekecek. Ama mıknatısı taşa uzun süre tutmayın. Bir mıknatısı biraz traşladıktan sonra bırakıp, diğerine geçin. Daha sonra o mıknatısı tekrar traşlayın. Demir traşlar gibi uzun süre tutup ta ısıtırsanız elinizdeki mıknatıs demir külçesine dönüşür.

Hani mıknatıs sıralamasını N S N S diye yapıyorduk ya, şimdi N N S S N N S S diye yapacağız. Yani 2 mıknatısı tek mıknatıs gibi kullanacağız.
Bunlar da benim kullanıp bir kenara bıraktığım motorlar ve kullandığım bobinlerin boş makaraları. Bir o kadar makara da çöpe atmışımdır. Ne dedik, pes etmek yok. Başarmak için önce inanmak lazım.
 
Bilezik iç ölçüsü değişkendir. Daha ziyade bir küçük ölçüde alınıp tornada mil çapına göre büyütülüyor. 1 mm. kadar büyük olmasında sakınca yok. Alt tarafında 2 adet diş açılmış delik var, buradan M6 setuskur vida ile mile sabitleniyor.
 
Ferhat bey, gerçekten 35 kg.lık kanatlar haddinden fazla olmuş. Hatırlarsanız size facebook'ta da yazmıştım.
Ben 4 mm. kalınlığında alüminyum kompozit malzemeden yapıyorum, 1 mt.lik kanat en fazla 500 gr. geliyor. En küçük rüzgarda bile hemen dönmeye başladığı gibi frenlemede de anında duruyor.
Önceden yaptığım bir kanat küçük geldiği için daha büyüğünü yapmıştım. Küçük kanatları da Emre beye gönderdim.
 
Sayın by lent.
O motoru matkapla çevirmekteki amacım farklıydı. Başka bir konu altında dc. motorun ürettiği elektrik dc.mi olur, ac.mi olur tartışmasına örnek olması için yapmıştım.

Sorunuza gelirsek ;

500 w.lık matkap gücünün verdiği gücü almak için öncelikle 500 w.tan daha büyük alternatörümüz olmalı. Bu durumda haliyle kanat boyu da uzun olmak zorunda. Çok fazla teoriye girmeden örnek vermek gerekirse, benim yaptığım 24 v. 1000 w.lık türbinde 150 cm. kanat kullanıyorum. Yani kanat çapı 3 mt. oluyor. İlk önce 100 cm. yaptım yetmedi. 130 cm. yaptım yetmedi. Ancak 150 cm. yapınca yeterli olduğunu gördüm. Benim alternatör 150 devirde 26 v.la şarja başlıyor. Her 10 devir artışında 1 amper artıyor. Yani 200 devirde 5 amper veriyor. Ben bu çalışmaları yaparken öyle fazla hesap kitap işine girmedim. Deneme yanılma yöntemiyle buldum. İnternette çeşitli hesaplamalar var ama bu hesaplar kanat yapısına göre değişiyor.

Türbin imalatçıları genelde 7-8 m/s rüzgarı ideal görür, 12,5 m/s rüzgarı limit olarak gösterirler. Yani 45 km/s rüzgardan sonrasını tehlikeli görürler ve sistem korumaya geçer. Benim yaptığım o kuyruk kaçırma sisteminde 400 deviri limit aldım. 400 devirde 25 amper üretiyor. Daha fazlası uzun sürede sisteme zarar vereceği için seçtim. Ama benim sistemin diğer sistemlerden avantajı var. Diğer sistemler aşırı rüzgarda kendini tamamen korumaya alır ve hiç üretim yapmazlar. Halbuki benim sistemde gene 25 amperle şarja devam eder. Çünkü rüzgardan tamamen kaçmıyor, sadece üretilen gerilime göre kuyruğu hafifçe kaçırıyor. Kuyruk kaçırma rüzgar hızı da yaklaşık 9-10 m/s. de başlıyor.
 
Değerli açıklamalarınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ederim Sn. Şef
 

sayın şefim burada merak ettiğim ve anlayamadığım bir husus var.

1-mesela yazınızda demişsiniz 200 devirde 5 amper ; 400 devirde 25 amper aldım .şimdi devamlı 400 devirde dönse diyelim alternatörünüz volt içinde 48 diyeyim 48*25 1200 watt ediyor öylemi. o zaman alternatörünüz bu 25 amper ve 48 voltu, 400 devirde döndüdüğü dakikadamı üretiyor yoksa bir saatte mi üretiyor. yani burda güc hesabında neyi esas alacağız. bir saatimi yoksa dakikadaki 400 devirden dolayı bir dakikayımı. mesela 5 kw için kaç volt kaç amper elde edilmesi lazım. 25 amper ve 200 volt luk bir sistemmi gerekir.

2-birde şöyle bir şey olabilirmi 48 volt 100 amper şeklinde bir üretim olabilir mi?. yoksa volt her zaman amperden yüksekmi olur.teşekkür ederim.
bu arada gerilim, volt, telin uzunluğu , manyetik alanın kesme hızı vs förmüllerini ve izahlarınızı okudum o kısmı yani volt kısmını anladım ancak amper kısmı nasıl hesaplanıyor tam anlayamadım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…