Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Sayin sefim bende onu soracaktim simdi baglantilari diyelimki 1a-2a-3a-4b-5b-6b seklinde düşünürsek 1a ile 4b. 2a ile 5b. 3a ile 6b baglayip 4b-5b-6b uçları köprü yaparak mi bağlantımızi tamamliyoruz ve bobin ile miknatislar arasi uzaklik ne kadar olmalı ben simdi yaptim ac cikisi hep 0.0 dc çıkisi ise 0.09v gecmedi anlamadim acaba bisileri mi yanlış yaptim...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İşte bu flanş alternatörde durum değişiyor. Bütün "b"leri köprüleyin, a'lardan çıkış alın.
Bobin mıknatıs arası birbirine süretmeyecek en yakın mesafe olmalı. Sizin bobin kalınlığı kaç mm. oldu ?

İLAVE : Bobinleri çizerek üzerinde numara verebilirsen daha iyi yardımcı olurum. Yukardaki açıklamayı şimdilik dikkate alma.
 
Son düzenleme:
Merhaba sayın feyzullah bey.
Konu başlığı alternatör yapımı olduğu için bu başlıkta bu konuyu işlemeye çalışıyoruz. Ara sıra arkadaşların sorduğu diğer sorulara da bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışıyorum. Flanş alternatör yapımı ve kanat dizaynı da bunlardan.

Akü şarjında regülasyona pek gerek kalmıyor. Rüzgar türbinindeki alternatör çıkışını aküye değil de örneğin bir lambaya vermiş olsaydık, dönme hızına bağlı olarak gerilim artar veya eksilirdi. 24 v.luk bir lamba bağladığımızı varsayarsak, üretilen gerilim 30 voltu aştığında ampül patlayabilir. Veya 12 v.luk sistemde 12 v. ampül bağladığımızda 15-16 voltlarda ampül patlayabilir.

Ama biz üretilen gerilimi aküye verdiğimiz için akü şarj gerilimini yakaladığı anda şarja başlar. Devir arttıkça gerilim değilde akım artmaya başlar. Aküler şarj geriliminin üzerine çıkmasına müsaade etmez. 24 v.luk sistemde 26-27 v.la şarj ederken çok kuvvetli rüzgar çıkıp ta 30 voltları bulmuşsa cihaz gelen enerjiyi başka bir yüke yönlendiriyor. Bu yük genelde rezistans oluyor. Ben yaptığım alternatörleri deneme yaparken ilk önce kaç devirde şarj gerilimini yakalıyor ona bakarım. Daha sonra 1 amper fazlasını kaç devir farkedince veriyor ona bakıyorum. Mesela alternatör 150 devirde 25 v.la ve 1 amperle şarja başlıyor. 2 amper alabilmek için kaç devire çıkması gerekiyor onu tespit ederim. Genelde 10 devir artınca yani 160 devirde 2 amper, 170 devirde 3 amper gibi artarak gider.

Benim videodaki şarj cihazı devresini ben yapmıyorum. Tanıdığım bir elektronikçi ağabeyim var, ona yaptırıyorum. Kart halinde alıp,pano içine montajını, diğer elemanları ben bağlıyorum.

Manyetik fren sistemi yapılabilir mi, yapılabilir elbette. Ama nasıl yapılır pek kafa yormadım şimdiye kadar. Yukarda bahsettiğim aşırı rüzgarda enerjiyi rezistansa verme işlemi, sistemi koruma altına alırken aynı zamanda türbini de yavaşlatmak içindir.

Küçük ölçekli türbinlerde frenleme sistemi olarak elektriksel frenleme vardır. Yani gelen enerjiyi rezistansa yönlendirerek üretimi durdurmak. Normal günlerde rüzgar essin diye rüzgar duasına çıkarken kuvvetli rüzgarda bu güçten neden faydalanmıyoruz.
Benim videolarımın içinde var. Kuyruk kaçırma sistemi. Bu sistemle kanatları rüzgar karşısından kaçırıyorum ama tamamen kaçırma olmuyor. Türbinin üretmesi gereken maksimum amperde şarja devam edecek kadar kaçırıyorum.

teşekkür ederim ilginize bu voltaj olayını kafamda biraz büyüttüm sanırım,
ancak ben yinede biraz daha araştırma yapmalıyım diye düşünüyorum açıkçası; yani kervan yolda düzelirden ziyade heşeyi düzgünce planlayıp kafamda oluşturduktan sonra problem çıkmazsa inşallah güzel bir proje çıkartıcam.
 
Aşağıda bağlantıları çizdim. Bütün girişlere A, çıkışlara B dersek, bütün B'leri köprü yapıyoruz. FLANŞ ALTERNATÖR KÖPRÜSÜ.JPG
 
Mıknatıs bobin arasını 1 mm. bırakırsanız toplamda 22 mm. mıknatıslar arası boşluk oluşur. Çok fazla sayılmaz. Ben bobinleri 18 mm. yapıp, mıknatıslar arasını 20 mm. yapıyorum.
 
Ben bildiklerimi yazdım Feyzullah bey. Artık takdir sizin. Kolay gelsin.
 
Mıknatıs bobin arasını 1 mm. bırakırsanız toplamda 22 mm. mıknatıslar arası boşluk oluşur. Çok fazla sayılmaz. Ben bobinleri 18 mm. yapıp, mıknatıslar arasını 20 mm. yapıyorum.

Sefim biraz karışık gibi oldu ama en son yaptığınız cizimi 6 bobinlide mantık bu sekilde oluyor degil mi? Eger bu çizdiğim dogruysa ben baglantiyi bu sekilde yaptim.miknatis bobin arasi 1mm degildi benim miknatis bobin arası tahmini 6mm belki daha fazla acaba o yüzden mi olmadi?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1394221434059.jpg
    1394221434059.jpg
    66.5 KB · Görüntüleme: 41
Son düzenleme:
Bağlantı doğru, çıkışlar köprü, girişler enerji çıkışı.
Dediğiniz durumda mıknatıslar arası 32 mm.den fazla oluyor. Ama az da olsa bir gerilim olması gerekirdi. Bir de şunu deneyin.
Enerji çıkışı aldığınız uçları da kısa devre edin ve öyle çevirin. Elle çevirirken bir kasılma oluyor mu ? Bu şekilde denediğinizde elle çevirirken bir zorlanma olması gerekir.
 
Bağlantı doğru, çıkışlar köprü, girişler enerji çıkışı.
Dediğiniz durumda mıknatıslar arası 32 mm.den fazla oluyor. Ama az da olsa bir gerilim olması gerekirdi. Bir de şunu deneyin.
Enerji çıkışı aldığınız uçları da kısa devre edin ve öyle çevirin. Elle çevirirken bir kasılma oluyor mu ? Bu şekilde denediğinizde elle çevirirken bir zorlanma olması gerekir.

Kısa devrede zorlanma olayını denemedim şimdi 1mm yaklastirip miknatis arasi bosluklari 22mm ye göre ayarlayip tekrar deneyeyim ben tahminim normal sartlarda elle cevirmeye en az 2v vermesi lazim beki sefim ac çıkışı neden hic alamiyorum dc den gene yaklasik 0.08 aldigimi gordum.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,837
Mesajlar
920,881
Kullanıcılar
450,934
Son üye
altandomx

Yeni konular

Geri
Üst