Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Sayin Sef'im,

Yaptigimiz alternatorun gucunu neye gore hesapliyoruz. Yani nasil diyeyim bilemedim. Yapmis oldugum alternatorun, atiyorum 1000w gucunde diyebilmem icin nasil hesap yapmam gerekli ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Ahmet bey epoksi kullanımınızla ilgili bir önceki sayfada sorum vardı. gözünüzden kaçmış olabilir diye hatırlatmak istedim
 
Merhaba sayın meraklı. Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
1- Bahsettiğiniz şekilde fisher-paykel motorda bobinler dışarda, mıknatıslar ortada yapılabilir.
2- Fisher-paykel motorda dediğiniz gibi 3 nüveye 2 mıknatıs geliyor. Mıknatıs genişliği de 1,5 nüve genişliği kadar oluyor. Daha önce bahsetmiştim, bu tip nüveli alternatörde 1 nüveye bir mıknatıs denk gelir. Mıknatısın tam üzerine bastığı nüvede indüklenme oluşur. Bir nüve üzerine 2 mıknatısın yarı kısımları denk gelen nüvede indüklenme olmaz, bu faza ait bobinler nötr konumundadır.
Zaten bunu çok iyi öğrendiğinizi anladığım için soruyu da bunun üzerine sorduğunuzu biliyorum. Gelelim cevaba,

Bu nüve boş bırakılabilir ama bu boşluktan doğan bir kesik çalışma söz konusu olacaktır. Alternatörü elle çevirirken tık tık diye bir geçiş zorluğu hissederiz. Mıknatıslar bir nüve üzerinden ayrılıp diğer nüveye geçerken nüve-mıknatısı çok sevdiği için hemen gitmesine izin vermek istemez, ayrılırken zorluk çıkarmak ister. Mıknatıslar nüveye girerken ve çıkarken zorlukla karşılaşır. Mıknatıs normalde bir nüve üzerinde iken diğer nüvenin de yarısında bulunuyor. Yani mıknatısın ucu ikinci nüvenin kenarını aşıp, nüveyi ortalamış oluyor. Onun için ikinci nüveye girmek için bir zorlanma ile karşılaşmıyor. Arada kesinti olmadığı için düzenli dönüş sağlamış olur.
3- Bir cm kalınlığındaki neodyum mıknatıs teknik bir formül bilmediğim için kesin cevap veremiyorum ama deneyimlerime göre 3 cm uzunluğundaki bir nüvede etkili olur sanıyorum. Fisher-paykel motorların nüve uzunluğu da yaklaşık bu kadardır. Bobinin nüveye sarılma şeklide önemli. Nüveye sarılan ilk sıra bobinde çok etkili olurken diğer sıra bobinlerde etkisi azalır.
4- Bu soruyu tam anlayamadım.
 
Sn Merakli:

Hocam cok ozur dilerim kacirmisim. Kusura bakmayin. Sivi ve akiskan degil. Kutu icerisinde, elyaf malzeme ile karistirilmis koyu kivamli. Kutu haricinde pembe renkli dondurucu su mevcut. Ufak bir kabin icerisine ilk once polyesteri (kutu uzerinde polyester yaziyor) koydum, yapistiricidan da az miktarda karistirip miknatis aralarina sonrada miknatis yuzeylerine surdum.
 
Sayin Sef'im,

Yaptigimiz alternatorun gucunu neye gore hesapliyoruz. Yani nasil diyeyim bilemedim. Yapmis oldugum alternatorun, atiyorum 1000w gucunde diyebilmem icin nasil hesap yapmam gerekli ?

Ahmet bey,
Ben size piyasadaki alternatörlerden örnek vereyim. 36 oyuklu bir statora 1,20 mm. tel kullanılmış olup, tek sıra 12 mıknatıs yapıştırılmış ise bu alternaör 12 v. 500 w. diye geçiyor. Statoru ve rotoru uzun olup ta çift sıra mıknatıs kullanılmış ise otomatik olarak 24 v. 1000 w. diye geçiyor.
Sizin alternatör 160-170 devirde 24 v. veriyorsa 1000 w. diyebiliriz.
 
Bu gun soyle bir deneme yaptim sefim, kullanmadigim elektrikli isitici vardi. Onu cikarttim 3 isiticisi var, 400w lik 3 tane. Toplam guc soyle ifade edilmis:

220v AC - 1200w

Bir isiticiyi actim, isiticinin prize taktigimiz ucu kopru diyotlara bagladim. Matkapla alternatoru cevirdim. Tek isiticida banamisin demedi. 2. isiticiyi devreye sokunca matkap durdu. Isindigi icin herhalde bir 5 dakika filan calismadi.
 
Matkabın gücü 1200 w. güce yetmediği için olmuştur. Daha kuvvetli bir matkapla çok rahat çalışabilirdi sanıyorum.
Sizin alternatör tek sıra mıknatıs olduğu halde neden 1000 w. dediğimi anladınız mı ?
48 oyuklu ve 16 mıknatıslı olmasından dolayı. Bu alternatör aynen çift sıra 12 mıknatıslı alternatöre eş değer oluyor.
 
Son düzenleme:
Tesekkurler Sayin Sefim. Bir de elimdeki olcu aleti DC amper olcmuyor. AC Amper olcuyor. Bu olcu aleti ile alternatorun amperini nasil olcebilirim? Her fazi tek tek mi olcmem gerekir? Bir de alternatore yuk olarak ne baglamaliyim?
 
Bu sorunun cevabını ben de çok merak ediyorum Ahmet bey.
Ben de dc ampermetre var. Elimdeki alternatörle bir deneme yapıp görmek istiyorum. Aynı anda hem ac. hem de dc. akım ölçüp aralarında kıyaslama ile bir formül bulurum sanıyorum. Unutmazsam yarın bir deneyelim bakalım.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,076
Mesajlar
923,046
Kullanıcılar
451,362
Son üye
alp2234

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst