Merhaba sayın meraklı. Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
1- Bahsettiğiniz şekilde fisher-paykel motorda bobinler dışarda, mıknatıslar ortada yapılabilir.
2- Fisher-paykel motorda dediğiniz gibi 3 nüveye 2 mıknatıs geliyor. Mıknatıs genişliği de 1,5 nüve genişliği kadar oluyor. Daha önce bahsetmiştim, bu tip nüveli alternatörde 1 nüveye bir mıknatıs denk gelir. Mıknatısın tam üzerine bastığı nüvede indüklenme oluşur. Bir nüve üzerine 2 mıknatısın yarı kısımları denk gelen nüvede indüklenme olmaz, bu faza ait bobinler nötr konumundadır.
Zaten bunu çok iyi öğrendiğinizi anladığım için soruyu da bunun üzerine sorduğunuzu biliyorum. Gelelim cevaba,
Bu nüve boş bırakılabilir ama bu boşluktan doğan bir kesik çalışma söz konusu olacaktır. Alternatörü elle çevirirken tık tık diye bir geçiş zorluğu hissederiz. Mıknatıslar bir nüve üzerinden ayrılıp diğer nüveye geçerken nüve-mıknatısı çok sevdiği için hemen gitmesine izin vermek istemez, ayrılırken zorluk çıkarmak ister. Mıknatıslar nüveye girerken ve çıkarken zorlukla karşılaşır. Mıknatıs normalde bir nüve üzerinde iken diğer nüvenin de yarısında bulunuyor. Yani mıknatısın ucu ikinci nüvenin kenarını aşıp, nüveyi ortalamış oluyor. Onun için ikinci nüveye girmek için bir zorlanma ile karşılaşmıyor. Arada kesinti olmadığı için düzenli dönüş sağlamış olur.
3- Bir cm kalınlığındaki neodyum mıknatıs teknik bir formül bilmediğim için kesin cevap veremiyorum ama deneyimlerime göre 3 cm uzunluğundaki bir nüvede etkili olur sanıyorum. Fisher-paykel motorların nüve uzunluğu da yaklaşık bu kadardır. Bobinin nüveye sarılma şeklide önemli. Nüveye sarılan ilk sıra bobinde çok etkili olurken diğer sıra bobinlerde etkisi azalır.
4- Bu soruyu tam anlayamadım.