Merhaba sayın alone401, hoşgeldiniz.
Yalnız baştan söyleyeyim, bu işe bir kez bulaştınız mı bir daha iflah olmazsınız. Acayip bağımlılık yapar. Sonra vayy ben duymadım, vayy ben bilmedim demeyin
Şaka, espri bir yana, konumuza dönelim. Tavan vantilatör motorunu unutalım. O motordan bir şey olmaz. Çift mil çıkışlı dediğiniz motoru pek anlayamadım ama diğer 3 kw.lık motor adam olur.
İyi bir alternatör yapmak için motorun etiketinde yazan değeri dikkate almayın. Bizim için önemli olan bobinlerin yerleştirildiği oyuk ya da ankuş tabir edilen yuvalar var. Bu yuvalardan kaç tane var. 24 oyuk varsa ehh işte idare eder. 36 ve üstü sayıda varsa güzel alternatör olur. Böyle olursa çok fazla bobin teli sarabiliriz ve daha fazla gerilim alırız.
Bir de motorun ortasında dönen rotor dediğimiz sacları yan yana sıkıştırarak oluşturulan parça var. Bu rotorun uzun olması iyidir. Rotor uzun olursa yapıştıracağımız mıknatıs 2 veya 3 sıra olabilir ki bu da gene daha fazla gerilim ve akım almamıza yarar.
İsterseniz önce benim yaptığım çalışmaları izleyerek az da olsa bilgi sahibi olmaya çalışın. Youtube'da Mehmet ŞİRANLI diye ararsanız tüm sorularınıza cevap bulabilirsiniz.
Yeni hastalığınız hayırlı olsun. Kolay gelsin.