Rüzgar Türbinini Bitirdim.

Ellerinize, emeginize saglık Sn Sef...devamını bekleriz...
 
şefim sizi çalışmalarınızdan ötürü tebrik ederim.sormak istediğim bişi var.acaba alternatör motoru olarak elektirikli süpürge moturu kullanabilirmiyim?
 
Ama hocam bunun hazırı var zaten... çok uzun bir zamandırda satılıyor regüleli akülü.
 
şefim merhaba size calısmalarınızdan dolayı tesekkur ederim farklı bir şey sormak istiyorum ruzgar jenaratörlerinde hep dusuk devirde performanslı calısan altörnatorlerin ihtiyacından bahsediyorsunuz benim sorum su yonde herhangi bir altornatoru belli bir devirde cevirebildiğimizde ancak elektirik uretebiliyoruz eger cok daha hızlı cevirebilsek verdiğimiz devre göre mi elektirik üretir mesela bir araba sarj dinamosu ortalama 2000 devirde 12 volt 60 amper üretiyor (amperde yanılıyor olabilirim ayrıca sargıların ısınmasını hatta yanmasını göz ardı edin lütfen )diyelimki bu dinamoyu 20.000 devirde yeterli torkta cevirebildik uretecegi elektirik ve amper yaklasık ne olur acaba sunu belirtmek istiyorum mekaniksel problemleri göz ardı edin (bilya dagılması kömür parcalanması vesaire ) benim ilgi alanım (mekanikci olarak )bircoklarının aksine yuksek devirle elektirik uretmenin nasıl olacagını merak ediyorum devir ve torkla ilgili sorunlarımı çözdüğümü düşünüyorum atölyemdeki denemelerim sonuç verdi gibi elektirikle ilgili eksiklerimi gidermeye calısıyorum saygılarımla
 
Sayın tatavi arkadaşım !
Şayet soruyu " sabit mıknatıslı alternatörde devir yükseldikçe gerilim ve akım yükselirmi " diye sorsaydınız, cevabım evet devir yükseldikçe hem gerilim hemde akım yükselir derdim.
Ama siz araba şarj dinamosunu sorduğunuz için o konuda çok fazla bilgim yok. Ama bildiğim kadarıyla konjektör denen bir parça ile gerilim sabit tutuluyor, akım artıyor diye biliyorum.

Alternatörde gerilim elde etmenin formülü kabaca şöyle.
1 mm. çapında, 1 mt. uzunluğunda bakır telin yanından 10.000 gausluk bir mıknatısı 1 m/sn. hızda hareket ettirdiğimizde 1 volt gerilim alırız.

Buradaki elemanları değiştirerek farklı gerilim elde edilir. Tel kalınlığı, tel uzunluğu, mıknatısın gücü ve hız değiştirildikçe gerilim de değişir.

Gelin rüzgar türbini yapalım başlıklı konunun son sayfalarında yaptığım alternatörün çeşitli devirlerdeki performansı var.
 
acıklamanız için çok tesekkur ederim yardımcı oldu şu sıra arac sarj dinamosunu modifiye etmeyi düşünüyorum eger becerebilirsem tabi bu arada sanırım adanadasınız sizde yapmıs oldugunuz calısmaları ilgi ile izliyorum cok fazla bilgim yok ama kanatlarla ilgili ufak bir tecrubem olmustu kısaca anlatayım kucuk motor gucuyle beslenen geniş yuzeylı kanatların kuvvet aksini bosa dusurmek için bir firmaya yapmıs oldugum bir tasarımım vardı tam kafamdaki olmasada nisbeten basarılı olmustu size ornek 3boyut tasarımlarımı yollamak istiyorum inş belki bir fikir uyandırabilir ama malesef yapılmıs olan kanatların resimleri elimde yok bu arada mekanik olarak sıkıntı cektiğiniz konularda yardımcı olmak isterim calısmalarınızda basarılar dilerim

------
afedersiniz yasadıgınız yer olarak istanbul yazılmıs dikkatimden kacmıs sanırım adanada olmanız ve tanısma imkanımız olur diye sevinirken gözardı etmişim
 
24v 1400devir 140w 0,8-6A lik bir da motorum var bu motorla elektrik uretmek istiyorum ama nerden baslıyacagımı bilmiyorum acıkcası
akü şarj devresi için verdiğiniz devrede bazı elemanları okuyamadım devreyi tekrar verirmisiniz
fırça bilezik ikilisini kendi imkanlarımla nasıl yapabilirim
ne kadarlık akü almam gerekiyor

yardımcı olursanız tesekkur ederim.
 
sayın Şef bu projeden dolayı sızı kutluyorm güzel bir çalışma olmuş.. diğer arkdaslarımın dedıklerını de ınceledm bende sizi bi fikrimi sunmak ıstıyorm. tribinin dişlisi bir tur attıgında dinamonun dişlisini 2-3 tur attıracak bi mekanizma kullanamazmıyız.. tam olarak oturup bu mekanizmanın nasıl oLacagı konusunda dusunmedm.. bu sayede dinamo daha cok dönere daha fazla gerilim elde edemezmiyiz?
 
Sayın ozen26 arkadaşım !
Bahsettiğiniz motor 1400 devirde yaklaşık 24 v. verecektir. Tabii kayıpları hesaba katmazsak. Rüzgar türbini için 1400 devir yüksek bir devir sayılır. Yarısı olan 700 devirde 12 v. 2-3 amper alabilirseniz akü şarzı yapabilirsiniz. 60 ah. akü yeterli olur.

Öncelikle bu motoru monte edebileceğiniz bir profil lazım. Profilin ucuna bir kuyruk yapacaksınız. Kanatları ise 100 mm. veya 120 mm.PVC borudan yapabilirsiniz.

Daha ayrıntılı bilgiler GELİN RÜZGAR TÜRBİNİ YAPALIM başlıklı konuda yer almaktadır.
 
hocam 60 ah yerine 25 kullansam olmaz mı sorun cıkarır mı.Akü fiyatlarına baktım pahalı geldi biraz
100 mm kanatların uzunlugu mu olacak?
motorun devrini nasıl düşürebilirim redüktörler baya pahalı dişlilerle halledebilirmiyim
motor devrinden hızlı dönerse motora zarar verirmi 250 devirlik bir motor 350 ile dönse mesela
 

Forum istatistikleri

Konular
130,072
Mesajlar
932,794
Kullanıcılar
453,068
Son üye
Mustafa6173

Yeni konular

Geri
Üst