Rulman Bozulma Sensörü

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,441
Puanları
1
Rulman bozulma sensörü kullanan arkadaşlar var mı, varsa tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.
 
arkadaşım ben rulman bozulma sensörü hiç duymadım ama rulman ısı sensörü diye bişi var oda yurdum pt 100 sensörü açarsan biraz konuyu iyi olur
 
rulman bozulma sensörü ilginç ilk defa böyle bir şey duydum. pt 100 demiş arkadaşımız söylediği thermocouple sıcaklık ölçer. bence hassas vibrasyon ölçer bir şey olabilir ama pek verimli de olmaz sanırım değişik yerlerde çalışan motorlar var vibrasyonlu ortam vs her neyse bilen bir arkadaş cevap verirse bende sevinirim
 
“efector Octavis” : Rulman bozulma sensörü Rulman ve balans bozukluğu tespitleriniz için

Artık pazarda küçük makinelerin ve ekipmanların rulmanlarının ve dolayısıyla makinelerin durumunu kalıcı şekilde denetleyen ve görüntüleyen ve bunu yaparken de pahalı sistemler kadar etkin çalışan bir ürün var : efector Octavis

Octavis rulmanın bozukluğunu frekans analizi yöntemiyle tespit eden mikrometrik ivme sensörüdür. Özel bir teşhis algoritması kullanıldığından beş ayrı rulmanın durumu ayrı ayrı kontrol edilebilir. Bozulmanın rulmandaki iç bilezik, dış bilezik ya da bilyede mi olduğu görüntülenebilir ve sonuç da “yeşil-sarı-kırmızı” renkleriyle ürün üzerindeki göstergede görülebilir. Görüntüleme ve teşhis gerçek aşınma ile eş zamanlıdır.

Rulman bozulma monitörünün kolayca ayarlanabilmesi için tek yapmanız gereken yazılımdaki rulman bilgi bankasından makine içindeki rulmanı seçmenizdir. Değişken hızlar için hızla ilgili bilgi de gereklidir. Hız bilgisi analog bir sinyal ile ya da sensöre bağlı pals oluşturucu ile edinilebilir. 36x36x36 mm lik küçük boyutları ile her türlü motor ve dişli kutusuna kolayca monte edilebilir.

İki nesne kontrolü (iki rulman veya 1 rulman, 1 milde sapma)
VB1001 – frekans aralığı 3...6,000 Hz

Beş nesne kontrolü (beş rulman veya 4 rulman, 1 milde sapma)
VE1001 – frekans aralığı 3...6,000 Hz
VE1002 – frekans aralığı 0.125...500 Hz



http://www.voltam.com.tr/


Firmadan alıntı bu, ben kullanan arkadaşlar varsa memnun olup olmadıklarını, tecrübelerini paylaşmak isterim, çünkü açıklamalara göre kullanışlı ve güzel çünkü motoru sökmeden verim kaybı yaşamadan rulmanın durumunu öğrenebiliyorsunuz.
 
Titreşim analizörleri yardımyla ne zaman bozulabileceği ve bunun takibini yapabileceğin titreşim analizöleri var istersen şu siteyi incele www.marmatek.com
 
Kullanan arkadaşlar varsa tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.
 
rulman bozulma sensörü kullanmadım ama skf in vibrasyon sensörleri yardımıyla motoru sürekli gözetim altında tutabiliyoruz 4 20ma ve kuru kontak çıkışlı olduğu için sonucu istediğimiz gibi değerlendire biliyoruz 4 20 sayesinde vibrasyon durumunu plc üzerinden takip edebiliyoruz.biraz masraflı ama ben 20 ye yakın motoruma yaptım rahat montajıda kolay ama biraz maliyetli. sen seyyar bi şey arıyorsan sana cevap vermez bu anlattığım
 
15 yıl önce,SKF firmasına ait seyyar bir cihaz alıp ( kayıtları cihaz yapıyor,spektrum analizleri bilgisayar
ile yapılıyor ) kullanmaya başladık.Halen kullanılıyor ve oldukça istifade edilen bir ölçü aleti.350 kg lık
bir rulmanda,iç bilezik arızasını zamanında tespit edemesek,belki bir faciaya sebep olunabilirdi.Bizim
aldığımız dönemde,sabit nokta uygulamaları da vardı.Bu cihazın çalışma prensibi,vibrasyonun yaratmış
olduğu değişik frekansları değerlendirmek.Kestirimci bakım organizasyonunu benimseyen işletmelerinin
mutlaka kurması gereken bir sistem.SKF ve FAG firmaları,iştigal konusu rulman olan firmalar olması ne-
deniyle,bu firmalara ait cihazların daha etkili ölçüm yapabildiğini zannediyorum.
 
Rulman bozulma sensörü sayesinde rulmanda arıza olup olmadığını zamanında tespit etmiş oluyoruz, bilyalarda bozukluk olup olmadığı, yada aşınma gibi. Peki böyle bir erken tespit motorun verimini arttırmaz mı, yani erken tespit edilmese, geç tespit edilmiş olsa, motorun verimini düşürecektir, erken müdahale ile bunu engellemiş oluruz.
Böyle bir tespit yapmamız doğru olur mu, sayın meslektaşlarım.
 
Cihazı kullanmamızın gayesi,arızayı önceden tesbit ederek olası hasarların önlenmesidir.Bahsettiğim
rulman,95 tonluk bir silindire ait ( 1500 m/dak hız ile dönen ).Eğer bu arıza zamanında tespit edilemese
idi,öncelikle enerji kayıplarına sebep olacak,daha sonra da vahim yatak sorunlarına neden olacaktı.Ay-
rıca,böyle bir rulman,elde hazır bulunamayacağı için,işletmenin belkide aylarca durması gerekecekti.Bu
tip teknolojilerin kullanılması,ciddi firmalar için bir zorunluluktur bence.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,065
Mesajlar
932,701
Kullanıcılar
453,050
Son üye
alperen343

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst