sürücünün motor çıkış kontaktörü yanıyor

sanatkar

Üye
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
228
Puanları
1
arkadaşlar kapalı çevrim çalışan bir asansör motoru tam motor kontaktörü bırakırken kontaktörün kontağı yanıyor tam hareket kontaktörü süşecekken bu problem oluyor sürücü neden çıkış kontaktörü bırakacağı sırada kontaktörün ana kontağını yakacak kadar akım basar böyle bir tecrübesi olan arkadaşlar varsa lütfen paylaşsın
 
KullandiĞin kontaktÖr nedİr ve kaÇ kw sÜrÜcÜ ve kontaktÖr kullaniyorsun bİraz konuyu genİŞlet
 
Benim bildigim sürücüden sonra kontaktör kullanılmaz..Kullanmak zorunda kalsan bile(bizim 1 makınada kullanılmış) inverter stop etmeden kontaktörün bırakması dogru degil.Yani sürücü stop etse bile motor kontaktör üzerinden baglı kalmalı..
 
arkadaşlar burdaki sürücü tmeq.atv-71 serisi 5.5 kw gücünde kontaktörde telemecanique 18 amper yananın yerine o sırada yanımızda 25 amper telemecanique kontaktör vardı onu taktım denedim problem olmadığını gördüm saha dan ayrıldıktan 1-2 gün sonra aynı şey olmuş demek istediğim şu basit sebeplerden yani kontaktör kontak akımının küçük olması sürücünün fren gecikmesi veya sürücünün akım verme işlemini tamammen bitirmeden motor kontaktörünün düşmesi gibi bir durum yok motor gücüde sürücüden büyük değil ayrıca açık çevrimdede problem yok sadece kapalı çevrimde hareket bitip stop sinyali gelince hareket kontaktörü düşecek iken motor kontatörünün ana kontağı kavruluyor

kontaktörün kullanım amacına geleyim
ilgili yönetmelik gereği sürücü çıkışında 2 ad motor kontaktörü kullanılması zorunlu ( EN- 81-1 )
telemecanique sürücüde tek kontaktörle ilgili standarttaki güvenliği sağlamak mümkün bu bilgilerden sonra arkadaşların tecrübe ettikleri benzer durumları paylaşmasını rica ediyorum ben aynı işi kontrol için gitmeme baya zaman var bana faydalı olacak tecrübesi olan kardeşler lpaylaşımda bulunsun
 
asansor projeleri ile şimdiye kadar hiç ilgilenmedim ama frekans konvertoru hakkında soyleyebileceğim motorun stopa gecirme anında oluşan dc bileşenlerin(frekansın baya düştüğü zaman için söylüyorum) dc akım bileşenleri kontaktore zarar veriyor olabilir. kontaktoru konvertore input olarak al bence veya direk iptal et
 
benim gördüğüm sistemlerde kontaktör startan önce çeker stoptan bir süre sonra bırakır
 
peki o durumda nasıl olyor da kontaktor yanıyor. iki durumda da kontaktore o anda uygulanan gerilim sıfır
 
Anladığım kadarıyla,sürücün kesmeden kontaktörün devreden çıkıyor, akım altında açtığı için,ark eritiyor kontakları,çözüm; kontaktörü büyüterek çözebilirsin,
Yalnız anlamadığım şey bu sürücü Dc sürücü mü yoksa, Biliyorsunuz dc de ark daha fazla olur,ondan kavruluyor olabilir.
Birde Şu denenebilir; kontaktörün bırakma şartlarını, sürücünün kesme şartlarına eklersen bence çözüm olabilir. Birde sürücünün durma zamanına dikkat et, Fren drencin varsa süreyi kısalt derim.( Fren drencin yoksa cihaz arızaya gecebilir dc barada oluşan gerilimden)saygılar
 
arkadaşlar herkese teşekkür ederim 2 gün önce problemi çözdük sebep motor şıkış kontaktöründen 2 fazın geçmesi bir fazın direk sürücüden motora gidiyor olması olduğunu tespit ettik (bu bağlantı şeklide ilgili en-81-1 ile ilgili)

enkoder bağlı olduğu için sürücü kabini 0 akım da tutmaya çalışmak için verdiği frenleme akımı esnasında tek faz ayrılmadığı için devresini tamamlamaya çalışıyordu bunu tespit ettik ana kontağın bir tanesini dc fren için ayırmıştık dc arkdan dolayı şimdi fren y. kontakdan geçiyor testleri devam ediyor seri imalata geçilmedi yazmaya yeni fırsat oldu buda bizim için tecrübe oldu atölyede denemek ile sahada denemek arasında çok fark var makine motor test panosu var ama saha başka zaten atölyede makine motor yüksüz olduğun probemde yok bu tecrübe hanesine artı puan olarak geçti ne diyelim sağlık olsun
 

Forum istatistikleri

Konular
129,712
Mesajlar
929,179
Kullanıcılar
452,422
Son üye
emrecetinkule

Yeni konular

Geri
Üst