S7-200 İle Aktivasyon Kodu

ayiron kardeşim madem kötü niyetli kişilerden muzdaripsiniz o zaman makinayı almadan önce prg yedeklerini ve şifre olayını sözleşmede yazılı olarak koyulmaması gerektiğini aksi halde kabul yapılmayacağını sözleşmeye ekleteceksiniz, aynı aktivasyon kod olayını yabancılar da yapıyor.
Bu durumun tam tersi bir müh. arkadaşımın başına geldi, iş bittikten sonra sen bu işi pahalıya yaptın senin hakkın bu kadar diyen adama ne diyeceksin....

Ben kimseden muzdarip değilim. Tesisi ben teslim almış olsaydım zaten bu duruma düşmezlerdi :)

Durum şu ki, şifre konulmasına tesiste karşıyım. Dedim. Doğru karşıyım. Aranızda sözleşme olur. Senin hakkın bu kadar diyen adama karşı elinde yazılı dökümanın olur. Gerekirse hakkını mahkemede alırsın. Sözleşmeler bu amaçla imzalanmıyor mu?

Benim kızdığım nokta, hadi şifre koydun, bir de adamdan her ay para koparmak için aktivasyon kodu koyup fabrikanın çalışmasını önlüyorsun. Bu sizce normal mi ???

Karşı taraf otomasyondan anlamıyor diye böyle yapılır mı? Hangi ticari ahlaka sığar?

Şuna itirazım yok. Vadeli iş yapmışsındır. Kendini garantiye almak için vade sonundan bir süre sonraya bu tip engelleme koyarsın. Ama sonra gider engellemeyi kaldırırsın. Burada öyle durum yok. Paranı almışsın ama adamdan sanki fabrika ortağı gibi haraç kesiyorsun... Normal mi bu sizce?
 
sn ayiron
anlattıklarınıza göre ben sizin haklı olduğunuzu düşünüyorum.Bizim de bir tesisimiz var.Aslında makina mıdır tesis midir tam karar veremedim.Şimdi biz prosesi değiştirmek istediğimizde,firmayı çağırıyoruz,çok fazla servis ücreti alıyorlar.Yakında yine proses değişikliği yapmamız lazım.Ben bunları çağırmak yerine , daha uygun fiyata başkasına yaptırayım diyorum.Ama muhtemelen şifre koymuşlardır.Program backup ı da yok elimizde.
Ben tesisin parasını ödemişim.Bu hak mıdır? belki her ay haraç kesmiyor ama, kendine mecbur etmek hak mıdır? hangi mesleğin ahlakında var bu?
 
Arkadaşlar bazen gerek Türkiyemizde gerekse yurt dışındaki bazı ülkelerde müşteri kalan parasını ödememekte israr ediyor. Hatta ödemiyor da, ne zaman cihazı arıza yapıyor o zaman hem bakiyesini, hemde yeni servis ücretini ödemeye razı oluyor.

Şimdi bu olay etik mi? Hayır değil ama bazen buna hakikaten ihtiyaç duyuyorsunuz. Başımıza geldi. 2000 yılından önceki ürettiğimiz tüm cihazlarda buna benzer bir kırılması mümkün olmayan bir şifreleme algoritmasıyla bir şifre koymuştuk. Ancak böyle ayda bir değil yılda bir cihaz en az 1 gün yattıktan sonra aktif oluyordu. bu işlem sadece bir kez oluyordu. yani fabrikayı süründürmek gibi bir adilik düşünmüyorduk.

Bir süre sonra müşteriler bu olayı farketmeye başlayınca geri kalan bakiyelerini aksatmayıda bırakınca bizde şifre olayını kaldırdık.

Arkadaşımızın biri diyorki S7 200 de ne kadar karışık kod olabilirki. Biz bu şifreyi S5 de yapmıştık.

Bence eğer müşterilerini düşünüp sonuna kadar sabretmiş bir firma eğer bu uygulamaya geçmiş ise fazla üzerine gitmemek gerek. Yok bu tarzda ve sıkça yapılan bu olay sadece bir işkencedir.

Şahsen yaptığım tüm Projelerimdeki gerek plc programlarına, gerekse Scada sistemlerine sistemi kilitleyecek bir şifre koymaktansa yetkili personel haricinde kimsenin giremiyecek olduğu parametreler sayfaları oluşturup daha sonra geliştirmek istendiğinde oradaki parametreler ile iş kolay çözülsün diye. Hemde bir bakıma karıştırılıp bozulmasın.

Her ne şartla olursa olsun eğer firma parasının tamamını almış ve halen bu yok aktivasyon du, yok şifreydi felan yanlış şeyler. Gerek makinada, gerek se tesiste böyle şeyler etik değil.
 
işi yapan firma ile teklif usülü çalışılmışsa vede teklifdeki yada sözleşmedeki tüm şartlar yerine getirilmişse öncelikle firma ile güzel bir şekilde konuşun, çözüm olmasa kanuni yollar var..,
 
Ben aslında bu konudaki anılarımızı anlatmak taraftarı değilim, çünkü arkadaşımızın hala yanıt bekleyen bir sorunu var.Ve konuyu dağıtmak istemiyorum.Fakat konudan da anlamadığımdan olsa gerek , işin etik kısmına takıldım.Yazmadan da duramıyorum:)
Bundan bir süre önce , amerikan yapımı bir makinamızın plc hafızasını yanlışlıkla sildik.Makina belki de 15 yıllık makina. bir otomasyoncu bulduk.Tamam dedi, ben yüklerim ama bana yazılımı vermeniz lazım.Yeniden yazılım yaparsam , hem uzun sürer , hem pahalı olur , hem de makinanın bilmediğim özellikleri varsa, kullanamazsınız( yani bizim algoritmayı çok iyi çıkarmamaız lazım). Bizde de backup yok.
En iyisi dedik -vermezler ama- biz amerikayı arayalım , firma hala yaşıyorsa , isteyelim yazılımı.İstedik. Adamlar ne demek lafı mı olur abi , yazılım köpeğiniz olsun , siz bizim müşterimizsiniz , sizden para aldık dercesine :) hemen yazılımı yolladılar.
Buyurun şimdi bana neden TÜRK yapımı makina almıyorsun kardeşim diye kızın bakalım.
Türkiyede de dürüst , müşterilerini kollayan firmalar olduğunu da biliyorum tabii ki.Servis istediğim halde " beyefendi o kadarcık şey için servis ücreti mi ödeyeceksiniz ,beni makinanın başından arayın ben size telefonda yaptırırım" diyen firma sahipleri de var ülkemizde.
 
Kuvvetle muhtemel şifre vardır ve bunu çözebilme imkanım olmayacak. Dolayısıyla yazılımı yeni baştan yapacağım gibi gözüküyor. ( İnşallah öyle olmaz :) )

Bazı arkadaşların dediklerine katılıyorum, hakikaten de alacaklarını alıncaya kadar burnundan fitil fitil getiren firmalar var. Onlara karşı bazı tedbirlerin alınmasına karşı değilim şahsen.

Etiklik konusunu da bir soruya cevap olarak ben açmıştım. Gördüğüm kadarıyla bu konuya hassasiyetimiz var. Sevindirici bir şey.

Saygılarımla.
 
Ben aslında bu konudaki anılarımızı anlatmak taraftarı değilim, çünkü arkadaşımızın hala yanıt bekleyen bir sorunu var.Ve konuyu dağıtmak istemiyorum.Fakat konudan da anlamadığımdan olsa gerek , işin etik kısmına takıldım.Yazmadan da duramıyorum:)
Bundan bir süre önce , amerikan yapımı bir makinamızın plc hafızasını yanlışlıkla sildik.Makina belki de 15 yıllık makina. bir otomasyoncu bulduk.Tamam dedi, ben yüklerim ama bana yazılımı vermeniz lazım.Yeniden yazılım yaparsam , hem uzun sürer , hem pahalı olur , hem de makinanın bilmediğim özellikleri varsa, kullanamazsınız( yani bizim algoritmayı çok iyi çıkarmamaız lazım). Bizde de backup yok.
En iyisi dedik -vermezler ama- biz amerikayı arayalım , firma hala yaşıyorsa , isteyelim yazılımı.İstedik. Adamlar ne demek lafı mı olur abi , yazılım köpeğiniz olsun , siz bizim müşterimizsiniz , sizden para aldık dercesine :) hemen yazılımı yolladılar.
Buyurun şimdi bana neden TÜRK yapımı makina almıyorsun kardeşim diye kızın bakalım.
Türkiyede de dürüst , müşterilerini kollayan firmalar olduğunu da biliyorum tabii ki.Servis istediğim halde " beyefendi o kadarcık şey için servis ücreti mi ödeyeceksiniz ,beni makinanın başından arayın ben size telefonda yaptırırım" diyen firma sahipleri de var ülkemizde.

Evet Anılarımıza takılmamak gerekiyor. Ancak Amerikaya gitmenize gerek yok. 1992 yılında yapmış olduğumuz makinenin bile proleri ve programları elimizde (zaten olmak da zorunda) müşterilerimiz istediğinde yazılımı bizlerde ücretsiz vermekteyiz.

Ayrıca. Son 3 yıldır üretmiş olduğumuz tüm sistemlerin yazılımını sanal ortamda mutlaka yedek veriliyor. Müşteri o yüzden her zaman MEMNUN.
 
aynı sorun bende var. yazılımı çekemiyorum plc den ayrıca. zırt pırt aktivasyon kodu istiyor. bunu kırmanın filan bir yolu yokmu? PLC twido hmi magelis
 

Forum istatistikleri

Konular
129,877
Mesajlar
930,963
Kullanıcılar
452,745
Son üye
azirr

Yeni konular

Geri
Üst