Senkron ve asenkron makinanın statorlarının farkları

Katılım
26 Ara 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Merhabalar,

Senkron ve asenkron makinaların statorları karakter olarak aynı mıdır? Her iki makinanın stator yapılarının farkları nelerdir?
 
Son düzenleme:
Senkrom motorlar sabit devirlidir yükte devir düşmesi olmaz çok yüklenirse devir düşmez motor durur.
asankron motorlarda yüke göre kayma olur ve devirde % 5 gibi düşme olur.
Daha geniş bilgi için " MEGEP -1. sınıf elektrik tesisatçılığı " Mödülünden ünüte 8. inceleyebilirsin.
 
Merhaba. Bu konuyla ilgili olarak bir soru da ben sorayım o zaman; senkron motorun rotoruna asenkron motorlardaki gibi bir sincap kafesi (Kısa devreli rotor) yapısı ilave edilse bu sincap kafesinden her zaman bir akım geçebilir mi?

- Hayır geçemez, çünkü ancak belirli bir yüzde (%) değerinde bu iki döner alan arasında bir kayma olduğunda, bu sincap kafes yapısındaki alüminyum kısa devreli çubuklarda akımlar indüklenir ve oluşan bu karşı mağnetik döner alan stator alanıyla tam etkileşip bu rotorun dönmesine neden olur, etkiye karşı bir tepki prensiplidir. Ancak senkron motorlara yol verme esnasında bu özellik çok ise yarayabilir, çünkü rotor bu senkron hıza ulaştıktan sonra bir sincap kafes orada bulunsa bile bir akım geçemeyeceği için, sadece senkron motor yol almadaki tam senkron hıza ulaşılıncaya kadar bu kafeslerde akım indüklenir ve bu da rotora yol verir. Senkron hıza ulaşıldıktan sonra bu kafeslerde bir indüksyon akımı oluşamaz çünkü. (Hiç kayma olamadığı içindir) Kolay gelsin.
 
Merhaba. Bu konuyla ilgili olarak bir soru da ben sorayım o zaman; senkron motorun rotoruna asenkron motorlardaki gibi bir sincap kafesi (Kısa devreli rotor) yapısı ilave edilse bu sincap kafesinden her zaman bir akım geçebilir mi?

- Hayır geçemez, çünkü ancak belirli bir yüzde (%) değerinde bu iki döner alan arasında bir kayma olduğunda, bu sincap kafes yapısındaki alüminyum kısa devreli çubuklarda akımlar indüklenir ve oluşan bu karşı mağnetik döner alan stator alanıyla tam etkileşip bu rotorun dönmesine neden olur, etkiye karşı bir tepki prensiplidir. Ancak senkron motorlara yol verme esnasında bu özellik çok ise yarayabilir, çünkü rotor bu senkron hıza ulaştıktan sonra bir sincap kafes orada bulunsa bile bir akım geçemeyeceği için, sadece senkron motor yol almadaki tam senkron hıza ulaşılıncaya kadar bu kafeslerde akım indüklenir ve bu da rotora yol verir. Senkron hıza ulaşıldıktan sonra bu kafeslerde bir indüksyon akımı oluşamaz çünkü. (Hiç kayma olamadığı içindir) Kolay gelsin.

Vee asenkron motorlar kadar olmasada damper sargılarının (Kısa devreli rotor) yapısıyla da ilgili olarak bir kalkış momenti meydana gelir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,166
Mesajlar
933,927
Kullanıcılar
453,293
Son üye
ozgwcelik

Yeni konular

Geri
Üst