Servo Motor Sürücü Ayarları

Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
33
Servo motor sürücüleri kısaca mekanik servo motor sistemlerinin uygun sinyaller aracılığı ile hareket ettirilmesini sağlarlar. Kullanım alanları oldukça geniş olan servo motor sürücüleri, hassas tezgah sistemlerinden tıbbi cihaz alanına kadar birçok sektörde kullanılmaktadırlar. Dolayısıyla servo motor sürücüler ile ilgili sektörde birçok soru yer almaktadır. Sıklıkla sorulan bu sorulardan bazıları servo motor sürücü ayarları ile ilgilidir. Biz de step motor, servo motor ve mekanik ürünlerin satışını yapan Şahin Rulman olarak, servo motor sürücü ayarları ile ilgili bir blog yazısı hazırlamak istedik. Servo motor sürücü ayarları rehberi niteliğindeki yazımızın sizler için faydalı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Servo Motor Sürücü Ayarı Nasıl Yapılır?

Birçok kişinin bildiği üzere servo motorlar sürücüsüz olarak çalıştırılamamaktadır. Dolayısıyla servo motor kullananlar için, servo motor sürücü ayarının nasıl yapılacağını bilmek elzemdir. Servo motor sürücü ayarlarını belli başlı gruplar halinde sizlere aktarabiliriz.

1) Pozisyon Çevrim Kazancı Ayarı

Pozisyon çevrim kazancı ayarı, servo motor sürücü ayarlamalarında önemli bir konudur. Doğru yapılmaması halinde sistemin çalışmasında aksaklıklar meydana gelebilir. Pozisyon kontrolü yapılmadan evvel, ayar modu üzerinden hız kontrol ayarları sağlanmalıdır. Söz konusu parametre her servo motorda bulunmaktadır. Akabinde ise sürücü modeline bağlı olarak oranı değişmekle birlikte oransal kazanç belirlenir ve ayarlanır. Oransal kazanç ile birlikte ileri besleme kazancı da ayarlanır. Manuel olarak yapılmak istenmemesi halinde ise auto tüne modu üzerinden hız kazancı ve pozisyon kontrol modunun ayarı otomatik olarak sağlanabilir.

2) Pozisyon Kontrol ve Servo Motor Sürme Tekniği

Pozisyon kontrol modu, doğru pozisyonlama hassasiyetinin olduğu uygulamalarda kullanılır. Servo motor sürücüleri genel olarak söz konusu modda iki farklı komut kaynağını destekleri. Bunlardan biri harici pals girişi iken bir diğeri dahili parametredir. Yön bilgisi ve harici giriş sayesinde servo motorun dönme açısının üzerinde kontrol sağlanabilir.

Dahili parametrenin iki farklı kullanım türü bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi motorun çalışmaya başlamadan önce pozisyon komutunun ayarlanması ve bunun için dijital sinyalleri kullanmasıdır. Bir diğer kullanım türü ise seri haberleşme sayesinde onaltı dahili parametrenin ayarlanabilip değiştirilebilmesidir. Servo motor kullanıcıları hem hız kontrol parametrelerinin, hem pozisyon çevrim kazancının hem de ileri besleme parametrelerininin ayarını yapmalıdır. Kazanç ayarının yapılabilmesi adına üç ayar modundan bir tanesi seçilebilir. Söz konusu ayar modları manuel, auto ve easy olarak sıralanabilir.

3) Pozisyon Kontrolü İçin P-Eğrisi Filtresi Uygulama

P-eğrisi filtresi temel olarak düzgün pozisyon kontrolü sağlanması için kullanılan bir hareket komutudur. P-eğrisi filtresi sayesinde servo motorun daha düzenli çalışması ve hızlanma-yavaşlama performansının düzelmesi sağlanır. Pals sinyal girişinin ardından pozisyon komutu değiştinde hız ve açı düzenli olarak artmaya başlar. Böyle durumlarda p-eğrisi filtresini kullanmaya gerek olmaz.

4) Servo Sürücüye Hız Kontrol Cihazı İşlevi Kazandırmak

Servo sürücüler her zaman pozisyon kontrolü fonksiyonunda kullanılmayabilir. Tıpkı asenkron motorlarda olduğu gibi servo sürücü üzerinden standart hız kontrolü de yapılabilir. Hız kontrol modu genel olarak CNC makinalarda olduğu gibi kesinlikle doğru hız kontrolünün gerektiği uygulamalarda uygulanır. Servo motor sürücüler pozisyon kontrol modundayken iki farklı komutu desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğeri dahili parametredir. Harici voltaj girişi aracılığı ile gelen analog sinyal, servo motorun dönme hızını kontrol altına alabilir.

5) Servo Motor ile Tork Kontrolü Sağlanması

Tork kontrol yöntemi aracılığı ile sürüş, genel olarak tekstil makinası ve örme makinası gibi tork kontrol uygulaması gerektiren alanlarda kullanılmaktadır. Servo motor sürücüleri tork kontrol modundayken iki farklı komut kaynağını desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğer dahili parametredir. Harici analog sinyal harici voltaj girişinden alınır ve bu sayede servo motorun torku kontrol altına alınır. Dahili parametre ise servo motor sürüclerinin sistemlerinde standart parametreler olarak bilinir. Genel olarak tork kontrol modunda tork komutu fonksiyonuna sahiptirler.

Şahin Rulman olarak servo motor sürücülere yönelik hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Konu ile ilgili sorunuz olması halinde bizlerle iletişime geçebilirsiniz. Servo motor sürücü çeşitlerini incelemek isterseniz ise link üzerinden ilgili sayfaya yönlenebilirsiniz.

Kaynak: https://www.sahinrulman.com/blog/servo-motor-surucu-ayarlari
 
Servo motor sürücüleri kısaca mekanik servo motor sistemlerinin uygun sinyaller aracılığı ile hareket ettirilmesini sağlarlar. Kullanım alanları oldukça geniş olan servo motor sürücüleri, hassas tezgah sistemlerinden tıbbi cihaz alanına kadar birçok sektörde kullanılmaktadırlar. Dolayısıyla servo motor sürücüler ile ilgili sektörde birçok soru yer almaktadır. Sıklıkla sorulan bu sorulardan bazıları servo motor sürücü ayarları ile ilgilidir. Biz de step motor, servo motor ve mekanik ürünlerin satışını yapan Şahin Rulman olarak, servo motor sürücü ayarları ile ilgili bir blog yazısı hazırlamak istedik. Servo motor sürücü ayarları rehberi niteliğindeki yazımızın sizler için faydalı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Servo Motor Sürücü Ayarı Nasıl Yapılır?

Birçok kişinin bildiği üzere servo motorlar sürücüsüz olarak çalıştırılamamaktadır. Dolayısıyla servo motor kullananlar için, servo motor sürücü ayarının nasıl yapılacağını bilmek elzemdir. Servo motor sürücü ayarlarını belli başlı gruplar halinde sizlere aktarabiliriz.

1) Pozisyon Çevrim Kazancı Ayarı

Pozisyon çevrim kazancı ayarı, servo motor sürücü ayarlamalarında önemli bir konudur. Doğru yapılmaması halinde sistemin çalışmasında aksaklıklar meydana gelebilir. Pozisyon kontrolü yapılmadan evvel, ayar modu üzerinden hız kontrol ayarları sağlanmalıdır. Söz konusu parametre her servo motorda bulunmaktadır. Akabinde ise sürücü modeline bağlı olarak oranı değişmekle birlikte oransal kazanç belirlenir ve ayarlanır. Oransal kazanç ile birlikte ileri besleme kazancı da ayarlanır. Manuel olarak yapılmak istenmemesi halinde ise auto tüne modu üzerinden hız kazancı ve pozisyon kontrol modunun ayarı otomatik olarak sağlanabilir.

2) Pozisyon Kontrol ve Servo Motor Sürme Tekniği

Pozisyon kontrol modu, doğru pozisyonlama hassasiyetinin olduğu uygulamalarda kullanılır. Servo motor sürücüleri genel olarak söz konusu modda iki farklı komut kaynağını destekleri. Bunlardan biri harici pals girişi iken bir diğeri dahili parametredir. Yön bilgisi ve harici giriş sayesinde servo motorun dönme açısının üzerinde kontrol sağlanabilir.

Dahili parametrenin iki farklı kullanım türü bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi motorun çalışmaya başlamadan önce pozisyon komutunun ayarlanması ve bunun için dijital sinyalleri kullanmasıdır. Bir diğer kullanım türü ise seri haberleşme sayesinde onaltı dahili parametrenin ayarlanabilip değiştirilebilmesidir. Servo motor kullanıcıları hem hız kontrol parametrelerinin, hem pozisyon çevrim kazancının hem de ileri besleme parametrelerininin ayarını yapmalıdır. Kazanç ayarının yapılabilmesi adına üç ayar modundan bir tanesi seçilebilir. Söz konusu ayar modları manuel, auto ve easy olarak sıralanabilir.

3) Pozisyon Kontrolü İçin P-Eğrisi Filtresi Uygulama

P-eğrisi filtresi temel olarak düzgün pozisyon kontrolü sağlanması için kullanılan bir hareket komutudur. P-eğrisi filtresi sayesinde servo motorun daha düzenli çalışması ve hızlanma-yavaşlama performansının düzelmesi sağlanır. Pals sinyal girişinin ardından pozisyon komutu değiştinde hız ve açı düzenli olarak artmaya başlar. Böyle durumlarda p-eğrisi filtresini kullanmaya gerek olmaz.

4) Servo Sürücüye Hız Kontrol Cihazı İşlevi Kazandırmak

Servo sürücüler her zaman pozisyon kontrolü fonksiyonunda kullanılmayabilir. Tıpkı asenkron motorlarda olduğu gibi servo sürücü üzerinden standart hız kontrolü de yapılabilir. Hız kontrol modu genel olarak CNC makinalarda olduğu gibi kesinlikle doğru hız kontrolünün gerektiği uygulamalarda uygulanır. Servo motor sürücüler pozisyon kontrol modundayken iki farklı komutu desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğeri dahili parametredir. Harici voltaj girişi aracılığı ile gelen analog sinyal, servo motorun dönme hızını kontrol altına alabilir.

5) Servo Motor ile Tork Kontrolü Sağlanması

Tork kontrol yöntemi aracılığı ile sürüş, genel olarak tekstil makinası ve örme makinası gibi tork kontrol uygulaması gerektiren alanlarda kullanılmaktadır. Servo motor sürücüleri tork kontrol modundayken iki farklı komut kaynağını desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğer dahili parametredir. Harici analog sinyal harici voltaj girişinden alınır ve bu sayede servo motorun torku kontrol altına alınır. Dahili parametre ise servo motor sürüclerinin sistemlerinde standart parametreler olarak bilinir. Genel olarak tork kontrol modunda tork komutu fonksiyonuna sahiptirler.

Şahin Rulman olarak servo motor sürücülere yönelik hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Konu ile ilgili sorunuz olması halinde bizlerle iletişime geçebilirsiniz. Servo motor sürücü çeşitlerini incelemek isterseniz ise link üzerinden ilgili sayfaya yönlenebilirsiniz.

Kaynak: https://www.sahinrulman.com/blog/servo-motor-surucu-ayarlari

Bilgi paylaşiminiz için teşekürler
 
Merhaba.. Siemensin sitesinden aradım ancak manuel PDF dosyasını bulamadım. 6SL3120-1TE24-5AA1 kodlu Single Motor Modül 400V 45A 150mmx380mmx270mm özellikli sürücünün manuel Türkçe pdf dosyası elinde olan varsa paylaşabilir mi?

Siemensin BICO teknolojisini araştırıyorum. Bu dosya bana yardımcı olabilir. Veya BİCO ile ilgili elinde döküman olan varsa onları da alabilirim. Saygılar.
 
mrb benden keypetden program cekmek atma degerlerı var varsa gondereyım banada paremetreler lazım
 
Servo motor sürücüleri kısaca mekanik servo motor sistemlerinin uygun sinyaller aracılığı ile hareket ettirilmesini sağlarlar. Kullanım alanları oldukça geniş olan servo motor sürücüleri, hassas tezgah sistemlerinden tıbbi cihaz alanına kadar birçok sektörde kullanılmaktadırlar. Dolayısıyla servo motor sürücüler ile ilgili sektörde birçok soru yer almaktadır. Sıklıkla sorulan bu sorulardan bazıları servo motor sürücü ayarları ile ilgilidir. Biz de step motor, servo motor ve mekanik ürünlerin satışını yapan Şahin Rulman olarak, servo motor sürücü ayarları ile ilgili bir blog yazısı hazırlamak istedik. Servo motor sürücü ayarları rehberi niteliğindeki yazımızın sizler için faydalı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Servo Motor Sürücü Ayarı Nasıl Yapılır?

Birçok kişinin bildiği üzere servo motorlar sürücüsüz olarak çalıştırılamamaktadır. Dolayısıyla servo motor kullananlar için, servo motor sürücü ayarının nasıl yapılacağını bilmek elzemdir. Servo motor sürücü ayarlarını belli başlı gruplar halinde sizlere aktarabiliriz.

1) Pozisyon Çevrim Kazancı Ayarı

Pozisyon çevrim kazancı ayarı, servo motor sürücü ayarlamalarında önemli bir konudur. Doğru yapılmaması halinde sistemin çalışmasında aksaklıklar meydana gelebilir. Pozisyon kontrolü yapılmadan evvel, ayar modu üzerinden hız kontrol ayarları sağlanmalıdır. Söz konusu parametre her servo motorda bulunmaktadır. Akabinde ise sürücü modeline bağlı olarak oranı değişmekle birlikte oransal kazanç belirlenir ve ayarlanır. Oransal kazanç ile birlikte ileri besleme kazancı da ayarlanır. Manuel olarak yapılmak istenmemesi halinde ise auto tüne modu üzerinden hız kazancı ve pozisyon kontrol modunun ayarı otomatik olarak sağlanabilir.

2) Pozisyon Kontrol ve Servo Motor Sürme Tekniği

Pozisyon kontrol modu, doğru pozisyonlama hassasiyetinin olduğu uygulamalarda kullanılır. Servo motor sürücüleri genel olarak söz konusu modda iki farklı komut kaynağını destekleri. Bunlardan biri harici pals girişi iken bir diğeri dahili parametredir. Yön bilgisi ve harici giriş sayesinde servo motorun dönme açısının üzerinde kontrol sağlanabilir.

Dahili parametrenin iki farklı kullanım türü bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi motorun çalışmaya başlamadan önce pozisyon komutunun ayarlanması ve bunun için dijital sinyalleri kullanmasıdır. Bir diğer kullanım türü ise seri haberleşme sayesinde onaltı dahili parametrenin ayarlanabilip değiştirilebilmesidir. Servo motor kullanıcıları hem hız kontrol parametrelerinin, hem pozisyon çevrim kazancının hem de ileri besleme parametrelerininin ayarını yapmalıdır. Kazanç ayarının yapılabilmesi adına üç ayar modundan bir tanesi seçilebilir. Söz konusu ayar modları manuel, auto ve easy olarak sıralanabilir.

3) Pozisyon Kontrolü İçin P-Eğrisi Filtresi Uygulama

P-eğrisi filtresi temel olarak düzgün pozisyon kontrolü sağlanması için kullanılan bir hareket komutudur. P-eğrisi filtresi sayesinde servo motorun daha düzenli çalışması ve hızlanma-yavaşlama performansının düzelmesi sağlanır. Pals sinyal girişinin ardından pozisyon komutu değiştinde hız ve açı düzenli olarak artmaya başlar. Böyle durumlarda p-eğrisi filtresini kullanmaya gerek olmaz.

4) Servo Sürücüye Hız Kontrol Cihazı İşlevi Kazandırmak

Servo sürücüler her zaman pozisyon kontrolü fonksiyonunda kullanılmayabilir. Tıpkı asenkron motorlarda olduğu gibi servo sürücü üzerinden standart hız kontrolü de yapılabilir. Hız kontrol modu genel olarak CNC makinalarda olduğu gibi kesinlikle doğru hız kontrolünün gerektiği uygulamalarda uygulanır. Servo motor sürücüler pozisyon kontrol modundayken iki farklı komutu desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğeri dahili parametredir. Harici voltaj girişi aracılığı ile gelen analog sinyal, servo motorun dönme hızını kontrol altına alabilir.

5) Servo Motor ile Tork Kontrolü Sağlanması

Tork kontrol yöntemi aracılığı ile sürüş, genel olarak tekstil makinası ve örme makinası gibi tork kontrol uygulaması gerektiren alanlarda kullanılmaktadır. Servo motor sürücüleri tork kontrol modundayken iki farklı komut kaynağını desteklemektedirler. Bunlardan bir tanesi harici analog sinyalken, bir diğer dahili parametredir. Harici analog sinyal harici voltaj girişinden alınır ve bu sayede servo motorun torku kontrol altına alınır. Dahili parametre ise servo motor sürüclerinin sistemlerinde standart parametreler olarak bilinir. Genel olarak tork kontrol modunda tork komutu fonksiyonuna sahiptirler.

Şahin Rulman olarak servo motor sürücülere yönelik hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Konu ile ilgili sorunuz olması halinde bizlerle iletişime geçebilirsiniz. Servo motor sürücü çeşitlerini incelemek isterseniz ise link üzerinden ilgili sayfaya yönlenebilirsiniz.

Kaynak: https://www.sahinrulman.com/blog/servo-motor-surucu-ayarlari
merhaba, hala aktif misiniz bilmiyorum fakat konu ile ilgili bazı sorularım var.

servo üzerinde hız ve pozisyon kontrolü için adım adım bir rehbere ihtiyacım var. elinizde kaynak var mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.
Geri
Üst