Servo motor soru

Selamun Aleyküm
ratchet.JPG

Durdurulmak istenen dişleri uygun formdaki dişli, tırnakların kapanması ile aniden durur.(Tırnaklar içte ya da dışta- sabitte ve ya hareketli kısımda olabilir) Ratchet mekanizması olarak forumda geçmiştir ve tırnaklar hidrolik-solenoidli vb kontrol edilebildiği gibi, döner dişli ile mekanik bağlantılı da olabilir. Tetiğe basıldığında düşen tabanca horozu gibi de kapanması düşünülebilir. Tırnak hızı için solenoid denince, araçların valf zamanlamasının solenoidlerle sağlanması için kullanılan dev solenoidler akla gelmekte.
Debi dönme bağımlılığı/sabitliği olan hidromotor uygun mantık vanaları ile sürüldüğünde, vananın pozisyon değiştirip hattı kilitlemesiyle hidromotor aniden durdurulabilir. Hassas durma içibn lastik hortum yerine çelik boru hat vb geliştirmeler gerekebilir.
İki sistemin de gerekli mekanik özellikleri başlı başına mesele...
Daha birçok yöntem olabilir, elektrik vb yöntemlerin mekaniği geçmesi pek mümkün değil. Diğer taraftan sistem hassasiyeti kullanım yeri verilmeden uygun sistem anlaşılmayacaktır.
Başarılar...
 
Selamun AleykümEkli dosyayı görüntüle 21850
Durdurulmak istenen dişleri uygun formdaki dişli, tırnakların kapanması ile aniden durur.(Tırnaklar içte ya da dışta- sabitte ve ya hareketli kısımda olabilir) Ratchet mekanizması olarak forumda geçmiştir ve tırnaklar hidrolik-solenoidli vb kontrol edilebildiği gibi, döner dişli ile mekanik bağlantılı da olabilir. Tetiğe basıldığında düşen tabanca horozu gibi de kapanması düşünülebilir. Tırnak hızı için solenoid denince, araçların valf zamanlamasının solenoidlerle sağlanması için kullanılan dev solenoidler akla gelmekte.
Debi dönme bağımlılığı/sabitliği olan hidromotor uygun mantık vanaları ile sürüldüğünde, vananın pozisyon değiştirip hattı kilitlemesiyle hidromotor aniden durdurulabilir. Hassas durma içibn lastik hortum yerine çelik boru hat vb geliştirmeler gerekebilir.
İki sistemin de gerekli mekanik özellikleri başlı başına mesele...
Daha birçok yöntem olabilir, elektrik vb yöntemlerin mekaniği geçmesi pek mümkün değil. Diğer taraftan sistem hassasiyeti kullanım yeri verilmeden uygun sistem anlaşılmayacaktır.
Başarılar...
Aleyküm selam burada sataşma var elektriğe,elektrik ortalama 20milisaniye de tepki verir!Ama kavrama ve tutma konusunda mekanik gibi tutamaz!Bunu kabul ederim kavrama konusunda mekanik gibi güçlü kavrayamaz ancak!Hız konusunda elektrik kadar mekanik hızlı olamaz.
 
Kapama sistemi step servo yavaşlatılması ve ya herhangi piyaasa elektromekanik frenli tip uygulamanın hızı mikro bakışta gayet zayıftır.
Mesela motor önce yavaşlama, sonra ters elektromanyetik alan ile durdurulup kilitlenmesi epey bir iş.
Ratchet sistemi gerekli mekanik hassasiyette olursa, tırnağın en ufak hareketi ile sistem hiçbir kaçırma olmadan, aksamı kırma pahasına durur. Bu durma hızı ile elektriksel olarak sağlanan (elektromanyetizmin birşeyi harekete geçirmesi vb) hızın kıyası pek mümkün olmasa gerek...
Mekanikte hız denince bisiklet ve çevrilen pedal akla gelmesin. Hiçbir kamşaft vb zamanlamada mekaniğin yerini elektrik almış değildir, keza verdiğimiz örnekte araç sübap zamanlamasının solenoid ile yapılması için gereken dev solenoidlerden bahsetmiştik. İş somut sonuç olduğunda bir nevi mekanik direk, elektrik/elektronik dolaylı yaklaşıyor.
Tabi bahsettiğimiz stratejik kısmın mekanik yapılmasıdır, yani ince bir mantıkıtrr yoksa tırnakla resimde görüldüğü gibi solenoidle hareket ettirilip elektromekanik bir sistem de kurulabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,757
Kullanıcılar
453,253
Son üye
yusui

Yeni konular

Geri
Üst