Ses frekans tekniği ile ilgili arkadaşlar.

Masa kaymak gibi insanın ağzının suyu akıyor :)

Çin bizleri deldi geçti, gerçi herkese aynı işlemi yaptı sanırım :D
 
Merhaba. Öncelikle güzel bir konu başlığının açılmış olduğunu söyleyerek forumumuza hoşgeldiniz mr.YAMYAM. 320volt.com'da kendi tasarımınız olan bazı güç kaynakları ve bazı amfilerle ilgili yazılarınıza ek bir katkı yapmayı düşünmüş ve hatta bazı yorumları zaman zaman yapmıştım.

1- Askerden önce epeyce boş zamanım olduğundan sürekli kasetli araba teypleri ile uğraşırken kendi müzik setimi de kendi satın aldığım bazı parçalarla montajla birleştirip oluşturmuş ve iyi bir ses veya müzik kalitesini kendimce de elde etmiştim. Bir walkman'le, ekolayzırla, ac-dc adaptörle (Ekolayzır için) ve hepsini içine alan kabinde açılan 2 boşluğa yerleştirilen strereo hoparlörlerle kendi müzik setimi kolayca da oluşturmuştum.
2- Masaüstü pc'imde kullandığım 1554q (320volt.com'daki talimatlara göre) çıkış katını 2 adet PSU kutusu (Birinde güç kaynağı diğerinde soğutucusuyla 1554q entegresi ve giriş/çıkış jakları bulunuyor) ilk basit amfi deneyimi olarak 3-4 yıl önce bir özentiyle yaptım. Halen müzik dinlemekte de kullanıyorum. Hoparlörleri kaliteli bir müzik setinin stereo kabinleri şeklindedir.Bu kabinlerdeki hoparlörlerin arka kısmı geri sesleri absorbe edip yok etmek için süngerlerle doldurulmuştur.
3- Yıllardır iyi bir müzksever veya iyi bir dinleyiciyim, ancak elimde seksenlerden kalma dış kaynaklı ve Türk Arabeski karışımı şeklinde kutularında duran çokça kaseti, cd/dvd'ler şeklinde özel olarak dönüşümle arşivleyip saklamak ara sıra aklımdan geçiyor. Zaman bulursam bu hayalimi gerçekleştirmek istiyorum işin açıkçası. (Kısmet diyelim.)
4- Ses frekans tekniği ile ilgili olarak yine askerden önce ve askerdeyken yani Balıkesir'de Ordonat (Acemi birliği) okulundayken walkman dinlerken seste frekans bozulmaları olduğunu hissettiğim zamanlarda walkman'deki dc. motorun trimpotunu çevirirken bunu o sırada anlık kulaklıkla dinleyerek en gerçekçi sesi duyduğumda bir ince uçlu tornavida ile bu kalibrasyonu o anda tamamlardım, en basit şekliyle iyi bir müzik dinleyicisi olarak sadece bununla uğraştım. Ama ekolayzırlı ve geniş frekansta ses kontrolünü sağlayan bazı yardımcı programlarla da çok müzik dinledim, ancak çok basit bir ekolayzırı bulunan klasik Winamp veya AIMP türünden mp3 playerleri şu anda müzik dinlerken genellikle de kullanıyorum. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba hoş geldiniz aramızda sizi görmek şeref @Mr_YAMYAM, ama ben mikroba yakalanamadım veya benim o mikroba bağışıklığım var sanırım, sadece dinleyici ve tamirciyim :D. Serkan arkadaşım bana bulaştırmadı :rolleyes::cool:
 
Serkan'ın eti budu ne ki sana bulaştırabilsin :D
Minnacık bir kızcağız Serkan'ın dilini, dişini döküyor. Sorumlulukları başka mikroplara karşı koruma duvarı oluşturmuş :D
Bir tamirci olmak bazen kendi iş ortamından uzaklaşmayı da gerektirebilir. Yani gün boyu cihazlarla uğraşırken, bir kendin için cihaz yapımına girmek pek uygun olmayabilir. Bu sebeple işini yapıp köşene çekilmiş olabilirsin.
Bu mikrop öyle bir şeydir ki;
Tekniği ilmine göre mıncıklayanlara bulaşır genellikle. Teknikteki inceliklerin farkına varan kişiler, bu incelikleri kavrayabilmek için, profesörler seviyesinde ince detaylara dalarlar. İşte bu andan itibaren mikrobun etkileri ortaya çıkacaktır :D
 
Merhaba,

Öncelikle yanlış konu başlığı altına yazdıysam kusura bakmayın. Benim de bir sorum olacaktı.

L şeklinde çok büyük olmayan(tahminimce en fazla 25-30m2) bir kayıt odasında 2 elektro gitar, 1 bas gitar, 1 bateri ve 1 vokalin olduğu bir metal grubunun ve 1 bateri, 1 piyano ve 1 kontrabasın bulunduğu bir caz trio'sunun hücum kaydının alınması gerekiyor. Mikrofonlarda sayı, marka, model kısıtlaması yok fakat problem davuldan diğer tüm enstrümanlara ses kaçağı olacak olması. Konumlandırma ile veya çeşitli yansıtıcı paneller kullanarak bir çözüm bulmayı düşündüm fakat tam olarak sağlıklı işleyecek bir çözüm yolu gelmedi aklıma. Davul için flexiglass kullanmak bir çözüm olur mu sizce?

Gitarları sadece line ile bağlasak bile (normalde hem line hem de amfi mikrofonlamayı tercih ederim.) davul-vokal ve davul-piyano kaçaklarını nasıl çözebileceğimi bulamıyorum.

Her türlü fikir ve öneriye açığım, teşekkürler.
 
Ses kaçağı dediğiniz şey esasen faz farkı demektir.
Bir davul iki mikrofonun ortasına konulur da geniş bir faz farkı ile (90') kaydedilse bile, genel dinlemede sahnenin ortasındaymış gibi algılanır.
Zaten kayıt tekniklerinin temeli de budur.
Hücum kayıt denilen şey, piyasa deyimi ile ANINDA, ÇALINIRKEN kayıt anlamındadır. Dar bir alanda iyi bir hücum kayıt yapmanın şartı yansıtıcılar değil, bilakis ABZORVER denilen emici plakalar gerektirmektedir.

Aynı zamanda dar alanlardaki akustik son derece önemli olup, yansımaların en düşük seviyede tutulması gerekmektedir.
Bu da duvarlar olsun tavan ve taban olsun ciddi bir akustik tasarımı gerektirmektedir.
Saydığınız bu kadar enstruman o odaya sığabiliyorsa, kayıt edilebilmesi de mümkündür.
Ancak bazı kayıt tekniklerinin çok iyi bilinmesi ve hesaplarının çok iyi yapılması gerekmektedir.
Kaynak olabilmesi için google üzerinden araştırma yaptım. Ancak verilen bilgiler oldukça yüzeysel ve bir çoğu da yanlış.
Şimdilik siz mikrofon kayıt teknikleri ve özellikle A-B kayıt tekniğini araştırınız ve bilgi edininiz. Özellikle yabancı kaynakları tavsiye ediyorum.
Daha sonra ekipmanlarınız ve odanızın durumuna göre yerleşim planı oluşturarak iyi bir düzen dahilinde iyi bir kayıt gerçekleştirebiliriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,695
Kullanıcılar
452,685
Son üye
rahmandogan

Yeni konular

Geri
Üst