Merhaba. Cevaplar;
1- Taşlama motorunu tam olarak da söktüğünüze göre yardımcı sargıyı neyin çalıştırdığı (daimi kondansatör veya bir merkezkaç anahtarı gibi) ortaya çıkmış da olmalıdır. Sürekli elinizle ilk yol almayı sağlama çalışmayın, yardımcı sargının da devreye girmesini mutlaka sağlamaya çalışın derim.
2- Bu motorların ilk anda belirli bir devre gelmeden önceki torku oldukça da düşük olur, elinizle elbette ki tutabilirsiniz, balkonda 150 watt.'lık Çin malı (ev tipi hobi türünde) bir taşlama motoru bende de vardır. Ben de ilk
Elektrik verildiğinde elimle kolayca da tutabiliyorum. Ancak sonradan devirdeki artışla, tam devirini aldığında, sağ ve soldaki taşlama tekerlerinin bir volan etkisiyle kinetik enerjiyi depo edip bıçağa depolanmış şekliyle birikmiş depolanmış bu gücü aktarabilmesi sağlanır. Yani sağ ve soldaki taşlama tekerleri bir elektrik kondansatörü gibi motorun kinetik enerjisini depolayıp, istendiği anda da bunu anlık olarak almanızı sağlıyor. Bıçakları, tornavida, matkap ucu, vb. çeşitli metalik gereçleri bilemede başarıyla kullanıyorum.
3- Motor milindeki torku (momenti) ortaya çıkaran ana ve yardımcı sargıda kullanılan bobinlerin tel çapı, motorun asıl nominal güç değeri (watt) olup bu genellikle de sabittir. Ama rulmanlarda mile takılırken fazla zorlanarak eksenel bir kayma, bilyelerde, masuralarda bu nedenli bir hasar ve buna dayalı fazla sürtünme (içteki rulman bilezikleri ile dışındaki bilezikler arasında) durumu oluşmuşsa mevcut torkta bu sebeple bir düşme olabilir belki. Makinenin kendi kendine yol almasını mutlaka da sağlamanızı ve rulmanların mevcut durumunu, milin rulmanlar içinde ve gövdeye sabit olarak, bir elektrik tahriğiyle dönerken, mekanik kökenli başka zorlanma sebepleri olup olmadığını tekrar gözden geçirmenizi öneririm. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.