Taş motorunun yönü

nerede

Üye
Katılım
15 Ağu 2011
Mesajlar
33
Puanları
1
Konum
İstanbul
Arkadaşlar bende bıçak bilemede kullanılan taş motorlarından var. Rulmanlarını değiştirmek için içini açtım rulmanları değiştirdim tekrar kapattım. Fakat anahtara bastığımda ilk önce elimle döndürmek gerekiyor motoru. Bunun yanında sağa döndürürsem sağa , sola döndürürsem sola dönüyor. Nerede hata etmiş olabilirim? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Eğer motor bir fazlı asenkron motor ise, yardımcı sargı devreye girmiyordur. Bunun sebebi santrifüj anahtarı ya da kondansatör olabilir. En kötü ihtimalle yardımcı sargı gitmiştir. Eğer üniversal motor ise karbon fırçalarda problem vardır.
 
elek. girişlerini iyi kontrol et gevşek kalmıştır.
 
Taşlama motorları tek fazlı yardımcı sargılı asenkron, spiral taş motorları ise genelde üniversal tip motorlardır. Rulman değişilirken yardımcı sargının daimi kondansatörünün ayak bağlantısı çıkmıştır veya bir ayağının bağlantısı elektriki temas etmeyip iyice gevşemiştir, yardımcı sargıya seri olan daimi kondansatörlü bu 2. devre, hiç devreye giremediği için de elle ne yöne çevrilirse, ortadaki kısa devreli rotor o yöne dönüyor olacaktır. Çok büyük olasılıkla ilk kalkışın (yol almanın) kendiliğinden belirli yönde hiç olmaması bu nedenledir. Öncelikle yardımcı sargı-kondansatör bağlantıları veya bir merkezkaç anahtar varsa, motorun içine baktığınızda ilk önce bunlar üzerinde durun. Kolay gelsin.
 
Arkadaşlar çok teşekkür ederim.
Peki herhangi bir şey yapmasam, bu şekilde devam etsem, ilk hareketi sürekli ben versem bir sıkıntı olur mu? İkincisi ise bu motorun torkunu kuvvetlendirebilir miyim? Miline mandren tornaladım ama elimle çok kolay bir şekilde durdurabiliyorum.
 
Arkadaşlar motor bu ve sorunum hala devam ediyor. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 14937394563491900634887.jpg
    3.3 MB · Görüntüleme: 32
  • 1493739557023-1733438764.jpg
    1493739557023-1733438764.jpg
    301.4 KB · Görüntüleme: 34
Merhaba. Cevaplar;
1- Taşlama motorunu tam olarak da söktüğünüze göre yardımcı sargıyı neyin çalıştırdığı (daimi kondansatör veya bir merkezkaç anahtarı gibi) ortaya çıkmış da olmalıdır. Sürekli elinizle ilk yol almayı sağlama çalışmayın, yardımcı sargının da devreye girmesini mutlaka sağlamaya çalışın derim.
2- Bu motorların ilk anda belirli bir devre gelmeden önceki torku oldukça da düşük olur, elinizle elbette ki tutabilirsiniz, balkonda 150 watt.'lık Çin malı (ev tipi hobi türünde) bir taşlama motoru bende de vardır. Ben de ilk Elektrik verildiğinde elimle kolayca da tutabiliyorum. Ancak sonradan devirdeki artışla, tam devirini aldığında, sağ ve soldaki taşlama tekerlerinin bir volan etkisiyle kinetik enerjiyi depo edip bıçağa depolanmış şekliyle birikmiş depolanmış bu gücü aktarabilmesi sağlanır. Yani sağ ve soldaki taşlama tekerleri bir elektrik kondansatörü gibi motorun kinetik enerjisini depolayıp, istendiği anda da bunu anlık olarak almanızı sağlıyor. Bıçakları, tornavida, matkap ucu, vb. çeşitli metalik gereçleri bilemede başarıyla kullanıyorum.
3- Motor milindeki torku (momenti) ortaya çıkaran ana ve yardımcı sargıda kullanılan bobinlerin tel çapı, motorun asıl nominal güç değeri (watt) olup bu genellikle de sabittir. Ama rulmanlarda mile takılırken fazla zorlanarak eksenel bir kayma, bilyelerde, masuralarda bu nedenli bir hasar ve buna dayalı fazla sürtünme (içteki rulman bilezikleri ile dışındaki bilezikler arasında) durumu oluşmuşsa mevcut torkta bu sebeple bir düşme olabilir belki. Makinenin kendi kendine yol almasını mutlaka da sağlamanızı ve rulmanların mevcut durumunu, milin rulmanlar içinde ve gövdeye sabit olarak, bir elektrik tahriğiyle dönerken, mekanik kökenli başka zorlanma sebepleri olup olmadığını tekrar gözden geçirmenizi öneririm. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.
 
Merhaba. Cevaplar;
1- Taşlama motorunu tam olarak da söktüğünüze göre yardımcı sargıyı neyin çalıştırdığı (daimi kondansatör veya bir merkezkaç anahtarı gibi) ortaya çıkmış da olmalıdır. Sürekli elinizle ilk yol almayı sağlama çalışmayın, yardımcı sargının da devreye girmesini mutlaka sağlamaya çalışın derim.
2- Bu motorların ilk anda belirli bir devre gelmeden önceki torku oldukça da düşük olur, elinizle elbette ki tutabilirsiniz, balkonda 150 watt.'lık Çin malı (ev tipi hobi türünde) bir taşlama motoru bende de vardır. Ben de ilk Elektrik verildiğinde elimle kolayca da tutabiliyorum. Ancak sonradan devirdeki artışla, tam devirini aldığında, sağ ve soldaki taşlama tekerlerinin bir volan etkisiyle kinetik enerjiyi depo edip bıçağa depolanmış şekliyle birikmiş depolanmış bu gücü aktarabilmesi sağlanır. Yani sağ ve soldaki taşlama tekerleri bir elektrik kondansatörü gibi motorun kinetik enerjisini depolayıp, istendiği anda da bunu anlık olarak almanızı sağlıyor. Bıçakları, tornavida, matkap ucu, vb. çeşitli metalik gereçleri bilemede başarıyla kullanıyorum.
3- Motor milindeki torku (momenti) ortaya çıkaran ana ve yardımcı sargıda kullanılan bobinlerin tel çapı, motorun asıl nominal güç değeri (watt) olup bu genellikle de sabittir. Ama rulmanlarda mile takılırken fazla zorlanarak eksenel bir kayma, bilyelerde, masuralarda bu nedenli bir hasar ve buna dayalı fazla sürtünme (içteki rulman bilezikleri ile dışındaki bilezikler arasında) durumu oluşmuşsa mevcut torkta bu sebeple bir düşme olabilir belki. Makinenin kendi kendine yol almasını mutlaka da sağlamanızı ve rulmanların mevcut durumunu, milin rulmanlar içinde ve gövdeye sabit olarak, bir elektrik tahriğiyle dönerken, mekanik kökenli başka zorlanma sebepleri olup olmadığını tekrar gözden geçirmenizi öneririm. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.
Çok teşekkür ederim. Ben bu motora mandren tornaladım. Rulmanı presle yerleştirdim. Üzerinden çıkan aynı kodlu rulmanı taktım. Onlardan bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.
Elektrik ve motor hakkında bilgim yok. Burada forumu gezerek, okuyarak bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum işte:):) Motorlar ve ekipman kullanarak torna, freze, yatar gibi ürünler yapıyorum. Bir şekilde yapacam artık. Tekrardan çok tesekkür ederim.
 
Bu arada milin üzerinde küçük pula benzer bir şey vardı. Ben rulmanın dağılan parçası sanmıştım. Ben motoru açınca o düşmüştü ama umursamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst