yıldız/üçgen yolvermelerde,termik daima kol üzerine bağlanmalıdır.Termiğin,ana devre üzerine bağlan-
ması durumunda,herhangibir kumanda arızası nedeniyle,yıldızdan üçgene geçmemesi halinde,ana dev-
redeki termik atana kadar motor yanar.O nedenle,termiğin kol üzerine konması,koruma emniyeti yönün-
den daha garantidir.Kol üzerine konan termiğin,akım değeri daha düşük olacağı için,ayrıca ekonomiklik
sağlar.Klasik yolvermlerde,termiğin,ana kol üzerine konması,rutin uygulamadır.Ağır yol alan sistemlerde
ise,yolverme esnasında termiğin atmasını onlemek için iki metod uygulanır.Bunlardan bir tanesi,isikoto-
masyon arkadaşımızın söylediği yol ( termiğin,üçgen devresi üzerine konması ),diğeri ise,benim daha ön-
ce bahsetmiş olduğum ( termiğin klasının değiştirilmesi ) yollarıdır.Bunun dışında da tabiiki başka yollar
bulunabilir ( 6,3 kv 1100 kw motorda, termiği 10 s şöntleyerek devreye almak zorunda kalmış idik ).Bütün bu
yorumlar,devredeki tüm seçimlerin normal yapılmış olmasına rağmen ,hala termik atıyor ise yapılması la-
zım gelen çözümlerdir.Olmazsa olmaz şart,termik, kol üzerine konmalıdır şartıdır.Diğer çözümler,herkesin
sorumluluk anlayışına bağlı çözümlerdir.Termiğin,üçgen devre üzerine bağlanması ve klasının eğiştirilerek
uygulanması çözümü,tüm uluslararası literatürde bulunmaktadır ve uygulanan çözümlerdir.