Toshibanın yeni ürünü TB6600

..nema17 motorlar için 12-16 volt
nema23 motorlar için 16-24
nema34 motorlar içinde 24-36 volt ..

Bu satırların dayanağı nedir , neden bu gerilimler ?
Mesela Nema 17 nin sürücüsüne 36 V uygulasam ne olur ?
Sürücülerin chopper özelliği ne işe yarar ?
 
"chopper" motorlara giden akımı sınırlamaya çalışan bir devre olarak biliyorum tabi yine tekrar edeyim yalnışım varsa kusurumu bağışlayın elektronikçi değilim doktorlar ne kadar anlıyorsa o kadar anlıyorum elektronikten :)
 
http://www.thanksbuyer.com/download/A953A.pdf
bu da tb6600 ın pdf si burda ise nema olarak değil de yalnışım varsa düzeltin yine önyüzlerinin boyutlarına göre vermiş 42 ölçülü step motorlar için 12-16 , 57 ölçülü step motorlar için 16-24 , 86 ölçülü step motorlar içinde 24-36 volt seçilmesini tavsiye etmiş
 
Kusurluk bir şey yok üzülme.
Linkdeki pdf satıcının belgesi hepsi o kadar.
Sorduğumun sebebi dikkat çekmek ve konu üzerinde araştırma içindi.
86 ölçülü motorlara 110Vdc ile beslenen sürücülerden çok sefer bağladım bir şey olmadı.
(86 ölçüde 4(4.2)-8(8.5)-12 Nm gibi olabilir.
Farkları rotorda bir takım mıknatıs daha ekli oluşudur ve tabii sarım boyları da uzar(tutma torkları artar).)
Bir şey olmadığı bir kenara daha yüksek devirlerde adım kaçırmadan çalıştı.
Bu gerilim , chopper devresi olmasına rağmen (dediğin gibi akımı sürekli sabit tutan özellik) limitsiz değildir !
Belirli değerlerden sonra kazanç linear olmaz ve harcı borcunu ödemeyecek olaylar olur.

Olağanüstü hallerin dışında bizim yaptığımız tip makinelerde sürücünün el verdiği max gerilim civarında çalışmak temel prensiptir.
2-4 Volt kadar az olması emniyet için olabilir.
Dikkat edilmesi gereken , motor akımı kadar değerini sürücüye bildirmek.
Motor max akımını çıkış tarafındaki büyücek görünümlü küçük değerli "akım geri besleme" dirençleri belirler.
Bazı kartlarda akım küçük tutulup acemilerin sakatlık çıkarmaması sağlanır.
Motorunuz büyükse karttan verim alamazsınız , direncin değerini kart max değerine çıkaracak direnç ile değişmelisiniz.
(Yeni bir sürücünün testlerini yapıyorum bu aralar.
O kart da akım değeri dirençleri değiştirmeden bir trimpot ile motora göre ayarlanabilecek.)
Doğrusu motorunuzun belgelerinde verilen max değeri sağlayan kadar değerde direnç takılmasıdır.
Yani değil 36-48Vdc 24Vdc ile besleseniz bile motora çok gelebilir.
İşin özü "current sense" direncidir !!!
Bu konu forumda bir çok kez anlatıldı.

Bir diğer önemli ayar ise motorlarınızın gereksiz ısınmaması + enerji harcamaması için , boşta iken , nominal değerin yüzdesi kadar düşük " tutma akımı " ayarıdır.
% 100-25 gibi ayarlanabilir.

Tüm bu bilgiler defalarca yazıldı.
Lütfen forumu sıkılmadan gereksiz görüp atlamadan okuyun.
Bu ve benzeri , soracağınız ama henüz farkında olmadığınız şeyleri de öğrenmiş olursunuz.
 
merhaba,
kendi imkanlarimla yapmaya calistigim paralel port ile calisan TB6600 tabanli surucu.
her bir eksenin surucusu icin beseleme ayri, ayrica breakout board icin ayri bir besleme var.
kablo kalabaligini pek sevmedigim ve moduler birsey olsun istedigim icin, surucu katini header ile monte edilecek sekilde dusundum.
benzer sekilde tb6560 ile yaptigim surucu kati da mevcut.



view1.jpgview2.jpgview3.jpgview4.jpg
 
Güzel çalışma olmuş.TB6600 ve TB6560 pcb yapımında bizlere yardımcı olabilirsiniz?
 
Güzel çalışma olmuş.TB6600 ve TB6560 pcb yapımında bizlere yardımcı olabilirsiniz?

Tabiki sn togitogi,
Bu haftasonu breakout board'in ve surucu katinin eagle dosyalarini paylasmayi dusunuyordum zaten vakit bulabilirsem. Eminim yapilabilecek pek cok iyilestirme vardir.
Syg...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst