UPS UYARI LEDİ SÜREKLİ YANIYOR

Bilmiyorum cikma ups
 
Akulerinizin kutup başlarini sıra ile kisa sürede olsa birbirine değdirin eğer hiç ark etmeyen varsa aküleriniz yavaştan ömrünü yitiriyor demektir
 
Himm anladim akuler sifir geldi ama deneyeyim bi tesekkur ederim
 
Akü adeti ve (Ah) ampersaatleri orjinaliyle olması gerekenle birebir uygun mu? bunu öğrenip teyit edin.
 
Merhaba.Çıkma ups ise daha en baştan bu akülerin bazıları iyi durumda bulunmayabilir.Bunların yapılacak olan çok detaylı kontrolü için;

1- Avometreyle aküleri dc ölçüm kademesinde tek tek (Bağlantılarını tam ayırıp) ölçün,volt değerleri 12 volt dc'den yüksek veya çok düşük mü? 12' den çok yüksekler iyi durumdadır,10.5-11 voltta kalanlar kötü durumda kalanlardır. Şarj alma durumu (kapasite) ölçümünde asla aküleri kısa süreliğine de olsa bir kısa devre yapmayın,çünkü ister sulu,ister jel olsun bunların iç dirençleri çok düşüktür,iç kurşun bağlantı köprüleri içten eriyerek bir zarar görebilir.Yani direk kutup başını kısa devre ettirme uygulaması,belki çok zararsız görülse de çoğu zaman risklidir.

2- Akü mevcut kapasitelerini birbirlerine göre tam karşılaştırmak için 12 volt far ampülleri (12 volt,100-120 watt gibi) tek tek akü testinde direk kullanın.Ampülün zayıf yandığı (Eşit şartlardaki ups iç şarjından sonra) aküler şarjı zayıf tutan veya ömrünü tamamlamış,bir veya birden fazla gözü içten sorunlu,sıkıntılı akülerdir.Bunları sıfırıyla değiştirmelisiniz.

3- İnverter devresine hiç geçemediğini söylemişsiniz.Eğer bu geçememe durumu rölelerden by-pass' tan rölelerin çıkıp kurtulduğu sırada oluyorsa,bu ses tam duyulduğu anda oluyorsa ups'nin çıkış prizlerine yakın otomatik sigortası atmış (Çıkıştaki bir kısa devrede) olabilir.Resetlemek için buton şeklinde veya otomat Sigorta şeklindeyse onun çıkıntı kısmını yukarı kaldırıp tekrar kurmanız gerekir.Bu çıkıntı aşağıya düşük durumda ise inverter,iç röleler ile ses duyulup devreye girse bile, çıkışa bir akım (220 vac) hiç verilemez,buna dikkat edin.

4- Ups prize takılı durumdayken akülere şarj akımının şarj devresinden gelip gelmediğini,o sırada akülere bağlıyken kutup başlarını ölçerek tam olarak anlarsınız.Dijital avometrenin dc kademesinde akü kutup başlarına değen bu prob uçlarıyla,volt değerindeki rakamlar dijital göstergede küsurat olarak sürekli de artıyorsa şarj devresi aktif (sağlam) demektir.Bu durumda kaç adet akü seri bağlıysa uzunca şarj süresinden sonra akülerin bağlantısını ayırıp yukarıda bahsedilen kontrol işlemlerini detaylı olarak da yapmanız gereklidir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst