Uzmanlık Sorusu

asenyurt

Profesyonel Üye
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
2,900
Puanları
916
Konum
Antalya
Size bir tane güzel bir soru sorucam. Bu konuyla ilgili bir bilginiz var mı ?
Öncelikle benim CNC de Y ekseninde iki tane vidalı mil ile hareket sağlanıyor.
Böylelikle 2 tane sürücü 2 tane motor var. (Y ekseni için)
PC yi açtıktan sonra MACH3 kendiliğinden başlıyor, ana ekran geliyor. Daha sonra sürücülere güç veriyorum. Mach3 de reset e basınca motorlarda tık diye bir ses geliyor ve bu ses ile birlikte motorlar çok hafif dönmüş oluyor.
Y eksenin 2 tane motorum olduğu için ikisi farklı yönlerde döner ise gönyem bozulmuş olur.
Sizce bunun bir önlemi bir ayarı var mı ?
Yoksa y eksenindeki 2 motorda aynı yöne hafif kımıldama mı yapıyor. Böyleyse bir sorun yok demektir.
Breakout board da iki sürücü için farklı step dir pinleri bağlı Mach3 de slave edilmiş vaziyetteler.
Acaba diyorum aynı step dir pinlerden iki sürücüye kablo yapsam bu dönüşü eşitlemiş olur muyum ?

Düşüncelerinizi alabilir miyim ?
 
Genelde eksen kartlarına motor sürücüleri bağladığımızda enable yi kullanmıyoruz.Motor sürücüsünde ki enableden sürücüye - voltaj vererek önce pasif yapıp.mach3 ü açtiktan sonra enableyi +5 voltla tekrar aktif yapsan acaba gene motordaki hareket oluşacakmı?
 
Opto kuplör ile ikisini aynı sinyalle tetiklesen, 2. motor kartına ihtiyaç kalmayabilir mi?.
 
Enable uclari her eksene ayri ayri bagli. Benim amacim suruculere guc verince motorlar oynamasin. Demin baktigimda ikiside ayni yere kimildiyor simdilik bir sorun teskil etmez ama ileride boyle birseyle karsilasan olursa yorum aliriz.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende breakout board olmadığı için sorunun cevabını bilmiyorum ama ben her ihtimale karşı kesime başlamadan önce Y ekseninin her iki tarafının da eşit olup olmadığını kontrol ediyorum. Alışkanlık oldu.
 
sorun mach3 ayarlarıyla falan düzelme ihtimali olduğunu sanmıyorum çünki sorun step motorun çalışma prensibi ile ilgili bence redüktör kullanarak varsa farkı minimuma indirgemekten başka yol yok, tabi mach3 motor bobinlerine elektik vermeden önce ve elektrik verdikten sonra motor milinin konumunu tesbit (en azından tahmin) edebiliyorsa ozaman başka. enkoderli motorlarda da bu olay pek sorunu olmaz sanırım.
 
Size bir tane güzel bir soru sorucam. Bu konuyla ilgili bir bilginiz var mı ?
Öncelikle benim CNC de Y ekseninde iki tane vidalı mil ile hareket sağlanıyor.
Böylelikle 2 tane sürücü 2 tane motor var. (Y ekseni için)
PC yi açtıktan sonra MACH3 kendiliğinden başlıyor, ana ekran geliyor. Daha sonra sürücülere güç veriyorum. Mach3 de reset e basınca motorlarda tık diye bir ses geliyor ve bu ses ile birlikte motorlar çok hafif dönmüş oluyor.
Y eksenin 2 tane motorum olduğu için ikisi farklı yönlerde döner ise gönyem bozulmuş olur.
Sizce bunun bir önlemi bir ayarı var mı ?
Yoksa y eksenindeki 2 motorda aynı yöne hafif kımıldama mı yapıyor. Böyleyse bir sorun yok demektir.
Breakout board da iki sürücü için farklı step dir pinleri bağlı Mach3 de slave edilmiş vaziyetteler.
Acaba diyorum aynı step dir pinlerden iki sürücüye kablo yapsam bu dönüşü eşitlemiş olur muyum ?

Düşüncelerinizi alabilir miyim ?

çıkışa sönümleme direnci koy motora giden anlık voltaj direnç üzerinde harcanır bence bir dene sonuç alırsın sanırım
 
Aynı sorunu ben yaşadım,
Motorlara elektrik gelip kitlendikten sonra, başlarındaki kaplin/kasnak/pinyon herneyse gevşetip köprünün tekrar boşalmasını sağla ve ardından tekrar sık ve gönyedeyken sabitlemiş ol.

Ben böyle çözdüm
 
aç kapa yaptığımda devamlı bu şekilde mi yapacağım ???
 
aç kapa yaptığımda devamlı bu şekilde mi yapacağım ???

Hayır bunu bir kere yapıp dişlinizi veya kasnağınızı köprünün pozisyonuna göre konumlandırdığınızda, birdahaki açılışta zaten motorun yaptığı kitleme işleminin köprü gönyesini bozmadığını göreceksiniz.

Ben bu ayarı yapmadığım için makinayı çalıştırdığımda normalde tezgaha gönyede olan X köprüsü motorların yaptığı aynı yöne hareketten dolayı bi tarafı ileri iterken diğer tarafı geri çekiyor ve gönyeyi bozuyordu.


Kısaca bunu bir bakıma sente ayarı olarak düşünebilirsiniz. Motorlara elektrik geldiğinde benim anladığım kadarıyla kendilerini tam bir sayı mikrostepe denk gelecek şekilde pozisyonlandırıyorlar. Eğer bir taraftaki kayış veya dişli diğerine göre biraz ilerideyse, bu kitleme anında eksen gönyeden çıkıyor, ama gevşetip boşaltıp tekrar sıkınca dişliler veya dişler her zaman senkronize oluyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,158
Kullanıcılar
452,415
Son üye
SERDAR KAÇR

Yeni konular

Geri
Üst