öncelikle gazı boşaltıp vakuma başlamadan yapman gerekenler var.klimayı soğutma konumunda 15dk çalıştırıp mavi renkli basınç manometresini hortumla kalın vana üzerinde bulunan supaplı yere bağlıyarak basınç kontrolünü yapmalısın 4.5-5bar arasında olması gerekiyor.daha altında bir değer görüyorsan gaz eksilmiştir kaçak nedenini bulup giderdikten sonra yavaş yavaş gaz ilave ederek olması gereken basınca getirmelisin böylece gazı doğaya salmadan problemi çözersin.ha yok gaz basıncı normalse iç ünite hava emiş ve üfleme arasındaki sıcaklık farklarına bakmalısın 18-20C fark oluşturması gerekiyor.
A-bunu yapamıyorsa ozaman klimayı kapatıp gazı komple boşaltmalısın (aslında geri toplama aparatı ile dönüşüm yapmalıyız ama fakirliğin gözü körolsun)vakum pompasını gaz tamamen bitince mavi manometre tarafından klimaya bağla mavi(alçak basınç) ve sarı (vakum)vanalarını aç vakum motorunu çalıştır 5dk sonra kaçak kontrol manometresinin vanasını aç enazından 30-45dk arası vakum yap.sarı vanayı kapat ardından vakum motorunu durdur.15-20dk kaçak kontrolü yap büyük manometrede yükselme varmı ona bakmalısın herşey normalse kaçak kontrol manometresinin vanasını kapat.sisteme etiket değeri kadar gaz şarjını yap bu şekilde klima performans kontrolünü tekrarla herşey normalse işlem tamamdır.
B-sıcaklık farkı ve basınç normalse klimanın bulunduğu ortam ya klimaya göre daha büyüktür klima yetersiz kalıyordur yada ortamda ısı kaybı çok fazla olduğundan yetersiz kalıyordur veya dış ünite yeterince hava alıp veremiyordur.tabi bu durumlarda klimanın gazıyla değilde bu sorunların çözümüne bakmak gerekir kolay gelsin.