Vinç Kumanda Panosu

mutlaka frenli motor kullanman gerek fren varken bile zamanla frenler gevşiyo ve aşağıya kaçırıyo yükü, ayrıca iki faza kalınca da fren kaçırır dikkatli olalım...
 
arkadaşım bizde 100tondan 5tona kadar vinçler var zaten 1.5kw diyon kancaya al bir calaskal modellerden motorları orjinal frenli kademeli kanca işi şakayagelmez ondan diyom bağla arabya sabit kalsın. Arabayla köprü kalır onların redüktörü yavaşsa sürücü felan istemez her motor için iki kontaktör birer termik kontra yapılmasın diye birer ondelay koyarsın kontra hem motora hem redüktöre zarar ileri geri devam bide ana şalter emerjansla okadar senin vinç öbürtürlü kanca frensiz felan bi işe yaramaz. Bırak kendinize zarar verirsiniz
 
Öncelikle sürekli frenleme gerktiren yerlerde dc enjeksiyon fren kullanılmaz motor sargıları tahrip olur. motor gücününde hiç önemi yoktur 0,75kw bile olabilir bu tamamen yükün kaç saniyede ne kadar yol alacağı ile alakalıdır. Yerçekimini hesaba katarak hesaplamak lazım ama örnek olarak (Rakamlar hesap sonucu değildir) 1 tonu 1 saniyede 1 metreye çıkarmak için atıyorum 10kw motor gerekirse, düz mantık 2 metre için 20kw gerekir. Devresine gelince söz konusu olan maliyetse (Bu tür uygulamalarda öncelik güvenliğindir) soruya cevap bazında aynı anda tek hareket yapılacak sa 5 kontaktör yeterli gelir 2 adedi enversör 3 adedi motor seçici motor güçleri yakınsa tabi acil stop için kontaktör koymanın anlamı yok bence normal kontaktör yapışırsa acil stopkontaktörünün yapışmayacağı ne malum değil mi Detaylı bilgi vermen gerek neler istediğine dair. Herşeye ramen genede uygulama olarak bazı arkadaşlarında dediği gibi bir elektrikçiye yaptırmak en güzeli
 
herkese selam arkadaşların hepsi dogru söylüyor ben vinç işini 20 yıldan fazla yapıyorum vinçlerin kaldırma grubunda edro veya elektro manyetik fren olması gerekir ve kesinlikle acil stop ve kaldırmaya swiç sistemi yeni yönetmenlikde ve çalışma bakanlıgı iş güvenlik kurallarına göre mecburidir
 
arkadaşım vincin özellikle yukarı aşağı yük kaldıran motor frenli olması lazım ve çift devirli olursa iyi olur yani tüm motorların frenli olması gerek motor güçlerini verirsen ona gore pano kontaktör seçimi yaparız kolay gelsin
 
her üç motor için de aynı bağlantı iş görür.fazdan stop a stop tan starta starttan ileri kontaktörünün kapalı kontağından geçip geri kontaktorü a1 ucuna a2 den nötüre.startın iki ucundan geri kontaktörünün açık kontağına köprü atıyorsunuz.
az önce kullandığımız stop un çıkışından ikinci start a starttan gerikontaktörünün kapalı kontağından geçip ileri kot. a1 ucuna a2 nöt. ikinci startın iki ucundan ileri kontaktorünün açık kontağına köprü."kumanda devresi tamam.
GÜÇ DEVRESİ
R-S-T İ kot açık kont girdi
İ kont açık kont çıkıp motor U-V-W- ye Z-X-Y birbirine köp yıldız.
T-S-R ÜÇ FAZ geri kont açık kont gir
açık kont çıkıp i kontaktörünün çıkışına köprüle zira ordan motora gidiyor.
"HER ÜÇ MOTOR İÇİNDE AYRI AYRI AYNI PANODAN...
 
iş te tam aradığım konu bana bu konuda söz edilen vincin kumanda şeması lazım anlayan arkadaşlardan bu şemayı paylaşmasını rica ediyorum bana çok lazım yardımcı olunmazsada yinede teşekkür ederim bu gübü mesleki konular çok yardımcı oluyor .
 
bence bir elektrikçi bul işinden anlayan onun dediklerini yapsanız daha mantıklı olur görmeden bilmeden devre yapmak pekde kolay olmasa gerek.bütün motorların güçleri mesafeleri yükseklikleri vs.bu bilgiler tam olmadan nasıl bir devre yapacaksınız.siz nasılki makine mühnedisi olarak makinelerin güvenligini en üst düzeyde tutmak isterseniz elektrikçlerde elektriki açıdan üst düzey tutacak bir şema çıkartacaktır.kolay gelsin
 
benim atölyemde de var frensiz bir vinç... benim sorunum olmadı ancak sen yine bir şeyleri kaldırırken dikkatli ol, altında bir şey olmasın. onun dışında da herhangi bir elektrikçiye git, cüzi bir paraya yaparlar..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,712
Mesajlar
929,181
Kullanıcılar
452,423
Son üye
taha hamdan

Yeni konular

Geri
Üst