VoIP sistemlerin verimli çalışması için püf noktaları...(www.telecomtr.com)

Katılım
24 Ağu 2008
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaşlar,
VoIP hizmetleri 2004 yılı Nisan ayında Telekomünikasyon Kurumu tarafından özelleştirilmiştir. Özelleştirme öncesinde gayriresmi hizmet veren bir çok firma olmuştur.

VoIP klasik telefon hizmetleri ile karşılaştırıldığında ekonomik anlamda tasarruf sağlayan çözümdür. Ancak unutulmaması gereken bir ayrıntıyı belirtmekte fayda görüyorum.

Karasal telefon hizmeti veren ve hakim operatör olan Türk Telekom, evimize işyerlerimize fiziki kablo ile ulaşıyor.
VoIP telefon ise tamamen internet protokolü ile çalışıyor. Yani taşıyıcı kablo değil internet ortamı. VoIP ekonomik anlamda birçok yatırımı bypass ederek ucuz görüşme imkanı sunuyor.

İşte bu noktada VoIP ses imkanından verim alabilmek için, gerçek anlamda sorunsuz telefon görüşmeleri yapabilmek için dikkat edilecek püf noktaları.....

1. Yeterli kalitede ses taşınabilmesi için internet bant genişliği tercihinin doğru yapılması,
2. Kullanılan internet ağına bağlı PC sayısı ve PC üzerinde interneti meşgul eden uygulamalar(online film izlemek radyo dinlemek, sürekli dosya tranferi)
3. VoIP hizmeti aldığınız UMTH firmasının hizmet kalitesi,
4. Özellikle hizmet aldığınız UMTH firmasının hizmet alanı(Yurtdışı firmaları ağırlıklı olarak paket hizmeti verdiğinden aşırı abone yoğunluğu nedeniyle ses kalitelerinde sıkıntı yaşanır.)
5. Kullandığınız VoIP adaptörün(ATA, Gateway cihazları) doğru konfigre edilmiş olması,
6. Bedava hizmet yoktur, Ödeyeceğiniz ücret kadar kaliteli hizmet alırsınız, Bu nedenle şu kadar ödeyin bu kadar bedava konuşun kampanyaları genelde VoIP sektörünü kalite anlamında kirletmiştir.
7. Son olarak, ses eşzamanlı taşınması gereken IP paketleridir. Başarı geniş bant internetin yanısıra işletmenize ve ihtiyacınıza uygun marka model cihazlar ve projelendirme ile mümkündür.

www.telecomtr.com
 

Forum istatistikleri

Konular
129,793
Mesajlar
930,150
Kullanıcılar
452,587
Son üye
merdabe

Yeni konular

Geri
Üst