Yük Altında Ayırıcı Açmak mı? Kapatmak mı?

SF 4 gazlı kesiciler yeni bir ürünmü ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
ayırııcıyı yükte acacrsan ayırı kontaklarında ki ark sönmez ve ayırıcı ayıran kişi zarar görüü ve ayırııcının ayırıken yükde ayrılırsa kontakalrı açılırken direk torağa gider ve manevrada iletken olduğu için yüksek gerilim eldiveni kullanmadığdın için elektrik senizin üzerinden gider ve hayatın sona erer yükde her zmana kesici ile açılır bosta ayırıcıcı kullanılır.ayırıcının kontakalrı gözle görülür ama kesisiicler ise görülme kapalı bişr mıhafaza içindedir.
 
Ikisininde yanlıs olduğunu ve zararın acma va kapama şartlarına gore deışeceğı kanatındayım.ayırıcı zaten amacı dısında kullanılnış oluyor kesici pahalı oldugundan ayırıcılar ara manevralaeda yardıncı eleman olarak kullanılıyor yuk altında açma kapama işlemi kesıcıyle yapıması daha guvenlı.
 
Normalde yük altında ayırıcı açılmaz, açılmaması gerekir ancak hayati bir durum söz konusu var ve açılması gerekiyorsa hiç tereddüt etmeden açarım.
 
herikiside tehlikeli arkadaşlar.
2-3 sene önce idi,yol çalışmasından dolayı 4-5 işletmenin enerji aldığı hatta tadilat yapılaktı.işi alan arkadaş(bacanağım olur kendileri) yük altında hatbaşı ayırıcısını açar.
sonrasında ayırıcı alev topu,tel tel dökülür yere.allahtan bişey olmadı önemsiz küçük yanıklar dışında.ha buarada 154 şalt merkezi yolun karşısında 25-30 metre ötede
bacanağı görmeliydiniz pamuktan daha beyaz ve kekeme
allah hepimizi sevdiklerimize bağışlasın.kazasız belasız işler hepimize
 
arkadaşlar yükte açmak veya kapatmak ikiside riskli bu riski yaşayan insanlar çok iyi bilir.neden bu konuda azmı hasar çok mu hasar yorumları yapılır anlamak zor.yüksek gerilimde yük varsa ayırıcı açılmaz kesici devrede ise ayırıcı açılmaz.bunun başka alternatifi olmamalı bence bunun üzerine yorum bile yapmamak gerekiyor

saygılar...

böyle durumlarda sekseniyer patlarmı
 
arkadaşlar yükte açmak veya kapatmak ikiside riskli bu riski yaşayan insanlar çok iyi bilir.neden bu konuda azmı hasar çok mu hasar yorumları yapılır anlamak zor.yüksek gerilimde yük varsa ayırıcı açılmaz kesici devrede ise ayırıcı açılmaz.bunun başka alternatifi olmamalı bence bunun üzerine yorum bile yapmamak gerekiyor

saygılar...

böyle durumlarda sekseniyer patlarmı

Kontaklarda oluşacak ark ayırıcı gövdesine atlarsa, sadece ayırıcı hasar görmez. Gerekli techizatı yoksa eğer, manevrayı yapan kişi de etkilenir.
 
SF 4 gazlı kesiciler yeni bir ürünmü ?

Hayır yeni bir ürün değil. Önceki konuda arkdaşımız hata ile sf4 yazmış. Ancak SF4 gazı, SF6 gazlı kesicilerde ark dolayısiyle dekompozisyon olayı ile birlikte yani kullanıldıkça açığa çıkar.

Ayrıca zaten herkesin bildiği gibi ayırıcı(senksiyoner) kesinlikle yük altında kullanılmamalıdır. Ve yönetmelik gereği bu sorumluluk önce Yüksek Gerilim Sorumlusunda, daha sonra Yetkili(EKAT belgeli) Teknisyendedir. Kesinlikle manevra talimatları gereği hareket edilmemelidir. Sonuçlarına katlanmadan önce kimsenin can sağlığı tehlikeye atılmamalıdır. Yüksek Gerillim Şakaya Gelmez sözü su götürmez bir kaidedir...Aman dikkat.

Ancak yinede çok büyük dalgınlık eseri meydana gelirse yük altında ayırıcı açmak(kapamaya göre) daha fazla hasar meydana getirir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,987
Mesajlar
922,322
Kullanıcılar
451,199
Son üye
furkanyldrmer

Yeni konular

Geri
Üst