Yük Altında Ayırıcı Açmak mı? Kapatmak mı?

Ayırıcıyı kapatırken arkın üzerine kapama yapıldığı için ark oluşma süresi ve ark boyu (açmaya göre) azdır. Bıçaklara (kontaklara) zararı nispeten azdır.

Ayırıcıyı açarken ark boyu uzayacağı için ve ark oluşma süresi de artacağı için (kapamaya göre) zararı daha fazladır. Ark boyu eğer çok fazla uzar da ayırıcıya atlarsa :'( ölümlü sonuçlar oluşur.

Hepimizin de bildiği gibi enerji altında ayırıcı açma-kapama yapmak tehlikelidir. Hem malzeme ömrü açısından hem de can güvenliği açısından.
 
arkadaşlar yük altında derken ne kadar yükten bahsediyorsunuz bilmiyorum ama açmakta yanlış kapatmakta ama açık alanda 3 yada 4 trafoyu besleyen hattı açtığımızda kapattığımızdan daha çok ark oluyor onun için açarken daha çok zarar veri diyorum ama siz siz olun yük altında ne açın nede kapatın.
 
arkadaşlar yükte açmak veya kapatmak ikiside riskli bu riski yaşayan insanlar çok iyi bilir.neden bu konuda azmı hasar çok mu hasar yorumları yapılır anlamak zor.yüksek gerilimde yük varsa ayırıcı açılmaz kesici devrede ise ayırıcı açılmaz.bunun başka alternatifi olmamalı bence bunun üzerine yorum bile yapmamak gerekiyor

saygılar...
 
evte bence çok güzel yorumlar yapılmış
ayırıcı derken ne kadar yükte ve nasıl bir gerilime ait ayırıcı diye açıklama yapsak daha uygun olur
mesele bir yüksek gerilime ait (seksonel kolu) yük üzerinde ayırmaya kalkmak ölümle sonuçlana bilir
kompozisyon panosunda (kompak şalteri) ayırmaya kalkmak kontakları yaka bilir
tali panolardaki ayırıcıları (tri faz otomat)ayırmaya kalkmak pek fazla bi zararı olmaz
linye hattındaki ayırıcıları(moni faze otomat vaeya anahtar)bundan bi şey olmaz
ama aslolan şudur yük üzerinde bulunan ayırıcıları kapatıp açmak mantıklı değil,akım çeken cihazları kapatıp ayırıcıyı devreye alıp çıkartmak daha doru diye düşünü yorum
 
genç arkadaşı belirttiği;'Ayırıcıyı kapatırken arkın üzerine kapama yapıldığı için ark oluşma süresi ve ark boyu (açmaya göre) azdır. Bıçaklara (kontaklara) zararı nispeten azdır.

Ayırıcıyı açarken ark boyu uzayacağı için ve ark oluşma süresi de artacağı için (kapamaya göre) zararı daha fazladır. Ark boyu eğer çok fazla uzar da ayırıcıya atlarsa ölümlü sonuçlar oluşuraynen katıldığımı belirtmek istiyorum.Birde hatırlatmak istediğim bir gerçek var.Ülkemizde Tedaş bünyesindeki bütün OG dağıtım sisteminde normal ayırıcılar yük altında açılıp kapatılmaktadır.Evet yanlıştır.hayati risk vardır.Maddi hasar vardır.Kontaklar hasarlanmaktadır.Ama ülkemiz gerçeği böyledir.
 
tabiki yük altında ayırıcı acmak daha cok hasar verir hatta ortaya cıkan ark gecen akıma gore cok ciddi boyutlarda olabilmektedir. sonucta ayırıcı kaparken ayırıcı kontakları kapamaya gittiginden bir bakıma ortaya cıkabilen arkın tutusmasını engeller mahiyette oldugundan acarkenki etkisinden cok daha az olmaktadır. sonucta yük altında ayırıcı kesinlikle acılmamalı ve kilitlemeleri kontrol edilmelidir.
 
arkadaşlar açmak herzaman fazla hasar verir.asıl önemli olan şudur. açılan ayırıcıda ne kadar yük var üzerinden geçen akıma göre bazen açıp kamak imkansızdır eğer çok yüklü bir hat başını açarsanız açan kişiyi Allah korusun dmekden başka bir şey diyemem. 1000 kva kadar olan trafoların ayırıcılarını zorunluluk söz konusu ise ag şalterleri düşürdükten sonra açıp kayabilirizsiniz. Fakat diğer arkadaşlarında belirttiği gibi asla güvenilir değildir.
 
En tehlikelisi yük altında ayırıcı açmaktır. Yüklü fiderlerde örenğin 20-25 MW yük çeken bir fideri tablocu yanlışlıkla açarsa hücre ve çevresi cehenneme döner ve tablocuyuda kaybederiz. Eğer 0-1 MW yük çekerse ayırıcı kontakları yanar ve tablocunun iş güvenliği elbiselerine göre gördüğü zarar değişir.
Yük altında ayırıcı kapatmak ise ben kapattım çıt diye bir ses geldi fakat ayırıcıya bakmıyordum. Ama gelen sesden yanlış yaptığımı anladım. Fiderin kesicisini açmıştım ve ayırıcısını açmak üzere hücre başına gittiğimde bara 1 ayırıcısını açacağım bara 2 ayırıcısını kapatarak 100 MW lık iki trafoyu ayırıcı üzerinde paralele aldım Allahtan farkına vardım ve ters refleksle tekrar açmadım yoksa burda olmazdım. Daha sonra kublajı kapatarak sistemi normale çevirdim. En önemlisi dikkat.
 
her ikiside tehlikeli bir manevra dır.başımızdan şöyle bi, olay geçti.şehir Şebeke işi yapıyorduk.köy guruplarını besleyen seksiyoner ve direğinin değişmesi gerekiyordu.gündüz saatlerinde yük altında seksiyoneri biz ayırdık.işimiz bittiğinde seksiyonereden enerjiyi beslememiz gerikiyordu ve hattı yük altında kapattığımız için büyük bi gürültü ve arkla bütün D.M LERİ açtırma yaptı
 
daha önceleri de yük altında açtığımızda ise camperler ve iletkenler koptu
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,171
Kullanıcılar
452,420
Son üye
sfkblgcii

Yeni konular

Geri
Üst