yüklenme oranına göre verim

FBG

Üye
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
53
Puanları
1
100kW bir asenkron motor %60 yüklü çalşıyor ise bu daha verimsiz çalıştığı anlamına gelirmi?
 
Motorun yüksüzlüğünden zıyade, mekanıkn yük olarak, daha yüklenebileceği anlamına gelir. Tahrık ettiği yuk her ne ıse devır vs .si artırabılır.
 
Yani %60 yük altında çalşıyorsa ve sürücü kullanılmıyorsa harcadığı enerji 100 kW bir motor için 60 kW mıdır? yoksa tam yük altında çalışmadığı için fazla enerji çekmesine karşı daha az işmi yapar?
 
100kW bir asenkron motor %60 yüklü çalşıyor ise bu daha verimsiz çalıştığı anlamına gelirmi?


%92 verimle çalışıyor, tam yüklü iken verim değeri ise %93.

Siz 100 kW yerine 50-60 kW gücünde bir motor kullanırsanız az bir farkla daha verimli olur.

Saygılar...
 
%92 verimle çalışıyor, tam yüklü iken verim değeri ise %93.

Siz 100 kW yerine 50-60 kW gücünde bir motor kullanırsanız az bir farkla daha verimli olur.

Saygılar...

Peki ozaman bunun bir hesaplama yöntemi olmalı.Katalog verilerinden yaklaşık olarak dediğiniz gibi bu verim değerleri çıkıyor.Buradan da enerji verimliliği açısından bu motoru değiştirmesemde olur çünkü %1 lik bir verim kaybı var. Ancak verim değişmemesine rağmen tam yükteki gibi enerji harcıyor olabilirmi ? Mantığıma yatmayan bir elektriksek veya mekaniksel cihaz tam yük altındayken en yüksek verimle çalışacağından neredeyse yarı yüklü olarak çalışıyor bir enerji kaybı olması gerekmiyormu?
 
Peki ozaman bunun bir hesaplama yöntemi olmalı.Katalog verilerinden yaklaşık olarak dediğiniz gibi bu verim değerleri çıkıyor.Buradan da enerji verimliliği açısından bu motoru değiştirmesemde olur çünkü %1 lik bir verim kaybı var. Ancak verim değişmemesine rağmen tam yükteki gibi enerji harcıyor olabilirmi ? Mantığıma yatmayan bir elektriksek veya mekaniksel cihaz tam yük altındayken en yüksek verimle çalışacağından neredeyse yarı yüklü olarak çalışıyor bir enerji kaybı olması gerekmiyormu?

Mildeki yük arttıkça çekilen akım artacaktır. Motor boşta çalışırken çok az akım çekerken tam yükte anma akımını çekecektir. Kısacası sizin motorunuz yaklaşık olarak 50-60 kW bir motor kadar güç harcıyor. Sadece sürtünme vantilasyon kaybı gibi küçük kayıplar 50-60 kW gücündeki bir motordan daha fazladır bununda sebebi yapısal olarak motorun büyük olmasıdır.
 
Mildeki yük arttıkça çekilen akım artacaktır. Motor boşta çalışırken çok az akım çekerken tam yükte anma akımını çekecektir. Kısacası sizin motorunuz yaklaşık olarak 50-60 kW bir motor kadar güç harcıyor. Sadece sürtünme vantilasyon kaybı gibi küçük kayıplar 50-60 kW gücündeki bir motordan daha fazladır bununda sebebi yapısal olarak motorun büyük olmasıdır.

Arkadaşın söylemlerine ilave olarak:
Verim verilen güç ile alınan güç arasındaki orandan mütevellit değildir. Aynı zamanda anma yük değerlerinin tümünü karşılayabilecek yani kullanım maksadına daha çok katkıda bulunması zorunluluğu vardır.

Kolay gelsin...
 
Tamam buraya kadar konuştuklarımız standart durumlar için. Ve eğrilerden çıkarılabilir diye düşünüyorum. Ancak şöyle bi durum olmazmı; %60 yük altında çalışan bir motor için PF çok düşerken cosPi ise değişmeyecektir buda mil gücünde düşüşe neden olmazmı ? Bunun yanında bu motor eğer her yükte kayıpsız çalışsaydı bizle 30 55 75 kw için bir tane 75 kw yedek tutar sıkışınca onu kullanırıdık Hemde fiyat olarakta daha uygun olurdu. Hesaplayamadığım ve mantığımın almadığı nokta burda yüke göre tüketilen enerji değişimi diye bir grafik veya hesaplama kesin olmalı
 
Tamam buraya kadar konuştuklarımız standart durumlar için. Ve eğrilerden çıkarılabilir diye düşünüyorum. Ancak şöyle bi durum olmazmı; %60 yük altında çalışan bir motor için PF çok düşerken cosPi ise değişmeyecektir buda mil gücünde düşüşe neden olmazmı ? Bunun yanında bu motor eğer her yükte kayıpsız çalışsaydı bizle 30 55 75 kw için bir tane 75 kw yedek tutar sıkışınca onu kullanırıdık Hemde fiyat olarakta daha uygun olurdu. Hesaplayamadığım ve mantığımın almadığı nokta burda yüke göre tüketilen enerji değişimi diye bir grafik veya hesaplama kesin olmalı

%10 yükte milden 10 kW (yaklaşık 13 beygir) güç alırsın, %100 yükte 130 beygir yük alırsın miline hiçbirşey bağlamayıp boşta döndürürsen sadece motordaki kayıplar kadar şebekeden güç çekersin.

Proje çalışması gibi bir çalışma yapıyorsan net bir hesaplama yapmak için sağlam bir ölçü aleti ve güç analizörü ile tek tek hesaplamalısın başka türlü olmaz.

Uygulamasını soruyorsan Sn.seagate, Sn.zeybek ve benim yazdıklarım yeterlidir.

30 kW motorun ağırlığı 200 kg, 110 kW motorun ağırlığı 650 kg. 30 kW motorun yerine 110 kW olan kullanılır mı sizce?

Saygılar...
 
%10 yükte milden 10 kW (yaklaşık 13 beygir) güç alırsın, %100 yükte 130 beygir yük alırsın miline hiçbirşey bağlamayıp boşta döndürürsen sadece motordaki kayıplar kadar şebekeden güç çekersin.

Proje çalışması gibi bir çalışma yapıyorsan net bir hesaplama yapmak için sağlam bir ölçü aleti ve güç analizörü ile tek tek hesaplamalısın başka türlü olmaz.

Uygulamasını soruyorsan Sn.seagate, Sn.zeybek ve benim yazdıklarım yeterlidir.

30 kW motorun ağırlığı 200 kg, 110 kW motorun ağırlığı 650 kg. 30 kW motorun yerine 110 kW olan kullanılır mı sizce?

Saygılar...

Ölçüm yapmam gerektiğini bildiğim için ölçümde yaptım. %10 yükte 10 beygir alırsın diye bir kaide yok. Bu motorau nerde kullandığına göre değişir. Benim sorduğum genel olarak anma yükü altında çalışan motorlar.Verdiğin bu ağırlık ve güç verileri motorun rotor tipinden hangi verimlilik sınıfına girdiğine, koruma sınıfının ne olduğuna, soğutma tipine hatta montaj aparatlarına göre değişir. Böyle bir kıyasa şimdi girmeyelim çünkü dedğin ağırlıklarda daha küçük güçlü motorlar gördüm ve kullanılıp kullanılmayacağından çok benim sorduğum soru üzerinden tartışalım. Kullanılmadğını hepimiz biliyoruz ve bu proje değil sadece işletmedeki motorların durumları ile ilgili bir araştırma..Sağlam bir ölçü aleti olarak fabrikada gerekli bütün ölçüm aletleri var. Bu ölçümle varabileceğimiz bir nokta değil. Sadece seagete in yzdığı azda olsa ikna edici bir cevap ancak hala net bir sonuca varamadım. Girişi çıkışa böl verimi bul bu işi bu şekilde değil. Bunu tecrübei mühendisler az biraz bilir. Konu verimliikse eğer bir motor gerekmeecek kadar büyük seçildiyse ve daha uygun motor almak için bir para gerekiyorsa bu para için birde ispat gerekir burdan yola çıkarak birde matematiksel ispat...Bu sayede yanlış bir iş yapmadığımız konusundan emin olmuş oluruz. Şimdi bu yazdıklarım paralelinde hangi motorun ağırlığı ne kadar yada kaç beygir çeker bi önemi varmı sizce? bence yok bende hangi yük durumlarında ne kadar şebekeden güç çektiğinin nedenleriyle açıklanmasının gereği var. Bu çok küçük ve gereksiz bir hesap bile olabilir ama forumların amacıda uç nokları aydınlatmaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,772
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst