- Katılım
- 4 Ağu 2007
- Mesajlar
- 3,133
- Puanları
- 720
Ölçüm yapmam gerektiğini bildiğim için ölçümde yaptım. %10 yükte 10 beygir alırsın diye bir kaide yok. Bu motorau nerde kullandığına göre değişir. Benim sorduğum genel olarak anma yükü altında çalışan motorlar.Verdiğin bu ağırlık ve güç verileri motorun rotor tipinden hangi verimlilik sınıfına girdiğine, koruma sınıfının ne olduğuna, soğutma tipine hatta montaj aparatlarına göre değişir. Böyle bir kıyasa şimdi girmeyelim çünkü dedğin ağırlıklarda daha küçük güçlü motorlar gördüm ve kullanılıp kullanılmayacağından çok benim sorduğum soru üzerinden tartışalım. Kullanılmadğını hepimiz biliyoruz ve bu proje değil sadece işletmedeki motorların durumları ile ilgili bir araştırma..Sağlam bir ölçü aleti olarak fabrikada gerekli bütün ölçüm aletleri var. Bu ölçümle varabileceğimiz bir nokta değil. Sadece seagete in yzdığı azda olsa ikna edici bir cevap ancak hala net bir sonuca varamadım. Girişi çıkışa böl verimi bul bu işi bu şekilde değil. Bunu tecrübei mühendisler az biraz bilir. Konu verimliikse eğer bir motor gerekmeecek kadar büyük seçildiyse ve daha uygun motor almak için bir para gerekiyorsa bu para için birde ispat gerekir burdan yola çıkarak birde matematiksel ispat...Bu sayede yanlış bir iş yapmadığımız konusundan emin olmuş oluruz. Şimdi bu yazdıklarım paralelinde hangi motorun ağırlığı ne kadar yada kaç beygir çeker bi önemi varmı sizce? bence yok bende hangi yük durumlarında ne kadar şebekeden güç çektiğinin nedenleriyle açıklanmasının gereği var. Bu çok küçük ve gereksiz bir hesap bile olabilir ama forumların amacıda uç nokları aydınlatmaktır.
Sizin aradığınız tam olarak nedir?