Yüksek akım sonrası arıza! Lütfen fikirlerinize ihtiyacımız var

Hemen sigortaları kapattım.
kapattığınız sigortaların olduğu yerin fotosunu bi atar mısınız?
 
Değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Zaten benim esas amacım sorunun kaynağını bulabilmek ki ona göre aksiyon alabilelim.
Fotoğrafları ekliyorum
Diğer sorularınıza bir sonraki mesajda cevap vereceğim.

Üst kattaki sigortalar

1000050930.jpg

Alt kattaki girişteki sigorta kutusu
1000050931.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 1000050934.jpg
    1000050934.jpg
    328.7 KB · Görüntüleme: 32
Geçmiş olsun .
Önce arıza nedeni bulmak gerekir .
Tazmin tarafı ikinci plan .
Bu durum oluşması sizin sayaç sonrasından ise tekrarlama durumu olabilir ( kablo gevşekliği vs gibi ) uzman elektrikci kontrolu gerekir .

Diğer komşularda durum ? ( elektrik dağıtım tarafı !!! )

Ölçümler önemi . Fazlar , nötr voltaj ölçümleri - faz faz arası voltaj ölçümleri , amper ölçümleri vs gibi
Kofreden , sayaçtan , siğorta kutusundan , prizden vs gibi .

Çeşitli varsayımlar konuşulur .
Örneğin ihtimal bile vermessiniz apt veya kendisi için elektrikci çağılmıştır kofre ve sayaç arası işlem yapılmıştır yanlış işlem yapar haberiniz yoktur .
Diğer sayaç değişimi yapılmıştır sayaç değişimi yapan yanlış işlem yapmıştır .

Bazı durumlarda ispatlamak zordur .
İp uçları olmadan tazmin işi zor .
Diyelim dağıtım firmasından meydana geldi .
Eve gelen Daikin ve warmhouse servisleri yüksek voltaj sebebi ile diye servis raporu tuttular,
Servis raporu açıklamalı yazılmassa hiç hak talep edemessiniz .

Videoları izlemeniz .
İnternetten araştırma yapmanız .





Cevap için teşekkürler
Bizden başka sorun yaşayan yok , 30 haneli apartman ve çoğu sakın evde kalmıyor büyük çoğunluk yazlıkçılar.

Artık ölçüm işlerini vs yaptıracağız ama bugün elektrik dağıtım firmasından haber bekliyorum.
Dediğiniz gibi tespit keşke kesin mümkün olsa ama bu belirsizlik zaten can sıkan husus.
 
Cevap için teşekkürler
Bizden başka sorun yaşayan yok , 30 haneli apartman ve çoğu sakın evde kalmıyor büyük çoğunluk yazlıkçılar.

Artık ölçüm işlerini vs yaptıracağız ama bugün elektrik dağıtım firmasından haber bekliyorum.
Dediğiniz gibi tespit keşke kesin mümkün olsa ama bu belirsizlik zaten can sıkan husus.

Bizden başka sorun yaşayan yok denemiz .
Sizin tesisattınızda olabileceği yüzdesi yüksek .
Şebekeden de olabilir 30 haneli apartman ve çoğu sakın evde kalmıyor büyük çoğunluk yazlıkçılar. yüzdesi ortada .

Bina dışında kazı var mı ?
Daha önce voltajla ilğili arıza kaydı verilmiş mi ?

Sayaç klemenslerinin vidası ( temassızlık ) olabilir .
Siğorta kutusundaki ürünlerin aynı şekilde .
Tesisat kontrol .
*****
Yakın zamanda yolda kazı yapılıp elektrik arıza yapılmış mı ?
vs gibi ip uçları .

Bu gibi durumlarda diğer aboneleri de etkileyebilecek durumlar .
Kafamda bir çok düşünce var .
Fakat birbiri ile çelişiyor .
Veriler gelsin .
Elektrikci geldi dediniz . ( ölçümler yapmadı mı ? yapmadı ise nasıl elektrikci
yaptı ise ölçümler )
Servis içinde aynısı .
Şimdiki durumdan tarafınızdan beyanlar ? ( arızalı cihazlar çalışır durumda mı ? tamir edildi servis tutanakları )
İşin içinden çıkmak zor . yerinde de tesbiti gerekir .

Sizin içeriden temassızlık olabilir .
Dışarıdan anlık voltaj oynamaları olabilir ( diğer apt sakinleri durumu ? )

 
Bizden başka sorun yaşayan yok denemiz .
Sizin tesisattınızda olabileceği yüzdesi yüksek .
Şebekeden de olabilir 30 haneli apartman ve çoğu sakın evde kalmıyor büyük çoğunluk yazlıkçılar. yüzdesi ortada .

Bina dışında kazı var mı ?
Daha önce voltajla ilğili arıza kaydı verilmiş mi ?

Sayaç klemenslerinin vidası ( temassızlık ) olabilir .
Siğorta kutusundaki ürünlerin aynı şekilde .
Tesisat kontrol .
*****
Yakın zamanda yolda kazı yapılıp elektrik arıza yapılmış mı ?
vs gibi ip uçları .

Bu gibi durumlarda diğer aboneleri de etkileyebilecek durumlar .
Kafamda bir çok düşünce var .
Fakat birbiri ile çelişiyor .
Veriler gelsin .
Elektrikci geldi dediniz . ( ölçümler yapmadı mı ? yapmadı ise nasıl elektrikci
yaptı ise ölçümler )
Servis içinde aynısı .
Şimdiki durumdan tarafınızdan beyanlar ? ( arızalı cihazlar çalışır durumda mı ? tamir edildi servis tutanakları )
İşin içinden çıkmak zor . yerinde de tesbiti gerekir .

Sizin içeriden temassızlık olabilir .
Dışarıdan anlık voltaj oynamaları olabilir ( diğer apt sakinleri durumu ? )

Akçay'da maalesef çok düzenli bir elektrik dağıtım sistemi yok.Kazı dersenız hemen hemen hergün kazı yapıyorlar yollarda ama tabi bizim durumla alakalı birşey var mıdır bilemem.

Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu, bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.

Elektrikçi tanıdığım bir abim geldi ama açık konuşmak gerekirse buzdolabına vs. baktık beraber, ev tesisatı ile alakalı daha geniş kapsamlı bir inceleme yapılmadı.

Servislere gelince onlar sadece cihazları söküp arıza tesbiti yaptılar.
Klimacı kartı söktü baktı varistör kabak çiçeği gibi patlamış
Kombi servisi de aynı, varistör patlamış
Kombi lazım olduğu için mecbur yeni kart taktırdık.

İkisi de rapor tuttu yüksek akım vs diye ama eğer dağıtım şirketine veya sonrasında tüketici hakem heyetine gidecek olursam tekrar (bana attığınız videoda anlatıldığı gibi) detaylı rapor yazdıracağım.

Bu arada bu sorun yaşandığında
kombi ve buzdolabı açıktı ama klimanın sigortası açık kendisi kapalıydı.

Son olarak da kablosuz süpürgenin şarj aleti bile bozulmuş onu yeni farkettim.
Prizde duran pil şarj aleti bozulmuş ama telefon şarj aletim sağlam çok şükür :D
 
Merhaba, bu gibi durumlar, yakinlarda bir yerlere yıldırım düşmesi, yakinlarda bir yerde paratoner bulunması ve bunun çalışması sonrası, yakinlarda bir yerlerde yüksek gerilim parafudurunun çalışması, yakinlarda bir yerde yüksek gerilim hattında kuş çarpılması sonucu oluşan aşırı gerilimlerin gerek topraklama devrelerinden, gerekse şebeke hatları üzerinden tesisatiniza ulaşması sonucu meydana gelir. Kesin çözümü ehil kişiler tarafından yapılan; uluslararası standartlara uygun potansiyel dengelemeli bir topraklama sistemi, faz, nötr ve toprak hatlarına bağlı uygun nitelikte aşırı gerilim ileticilerin montajı ile mümkündür. Dikkat sadece gerilim koruma rölesi, akım korumalı priz, parafudr gibi önlemlerin birini veya birkaçını uygulamak yeterli değildir.
 
Akçay'da maalesef çok düzenli bir elektrik dağıtım sistemi yok.Kazı dersenız hemen hemen hergün kazı yapıyorlar yollarda ama tabi bizim durumla alakalı birşey var mıdır bilemem.

Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu, bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.

Elektrikçi tanıdığım bir abim geldi ama açık konuşmak gerekirse buzdolabına vs. baktık beraber, ev tesisatı ile alakalı daha geniş kapsamlı bir inceleme yapılmadı.

Servislere gelince onlar sadece cihazları söküp arıza tesbiti yaptılar.
Klimacı kartı söktü baktı varistör kabak çiçeği gibi patlamış
Kombi servisi de aynı, varistör patlamış
Kombi lazım olduğu için mecbur yeni kart taktırdık.

İkisi de rapor tuttu yüksek akım vs diye ama eğer dağıtım şirketine veya sonrasında tüketici hakem heyetine gidecek olursam tekrar (bana attığınız videoda anlatıldığı gibi) detaylı rapor yazdıracağım.

Bu arada bu sorun yaşandığında
kombi ve buzdolabı açıktı ama klimanın sigortası açık kendisi kapalıydı.

Son olarak da kablosuz süpürgenin şarj aleti bile bozulmuş onu yeni farkettim.
Prizde duran pil şarj aleti bozulmuş ama telefon şarj aletim sağlam çok şükür :D

Benim düşüncem olay olmuş , ders çıkarmak .

İlk arızanın nedenini bulmak .
1 - içi tesisat arızası ( tüm tesisat kontrolu ve önlemler .
2 - dış tesisat arıza . ( önlemler )

İç tesisattan bu olay geldi ise tekrar başınıza gelme ihtimali yüksek .

Koruma rölesi ve diğer cihazlar ( kısmen olsa fazlası ile iş görür )
Tabiki regülasyon yapmaz .
Zaten hiç bir konumda % 100 koruma yoktur aza indirme vardır .
Bu gibi olayların yüzdelik duruma göre kısmende olsa önlem almak iyidir .
Hiç olmamaktan iyidir .

Elektrik sisteminde voltajın fazla gelmesinden kaynaklanan zararı engelleyecek olan işleme regülasyon denilmektedir.
Regülasyon voltaj miktarının olması gereken düzeyde tutulmasını sağlamaktadır. Yüksek voltaj gereken alanda voltajı maksimum ya da maksimuma yakın değerde tutmaktadır.
İçten arıza gelme durumu cihaz başlarına konması .
Dıştan arıza gelme duruma karşı siğorta kutusuna konulması

*******************
Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu, bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.

Kafamdaki düşünce birbirleri ile çelişiyor .
Bu ip ucu ile ana sayaç panosuna gelen kabloda , yer altı buatınızda veya yeraltı kablosunda patlak olabilir .
Bu durum olsa ara sıra voltaj oynamaları ile belli eder .
Çelişki bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.
Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu

Nedenini neydi ? arıza giderildi mi ?
Oluruna bırakıldı herkes yoluna devam mı etti . ( arıza sebebi belli değil )

Biraz uçtum galiba .
Çuvaldaki pirincin içinde taşı ayıklamak .
 
sorunun nerden kaynaklandığının takipçsi olun fakat bi daha tekrar etmemesi adına da tesisatınıza gerilim koruma roleli bi devre kurdurun.
Onu kesin yaptıracağım zaten ama kafa allak bullak oldu

Şİmdi bilsem ki şebekeden kaynaklı,tüm cihazları resmi servislerinde direk kart değişimleri ile yaptıracağım.
Sonra da zararımı tazmin yoluna gideceğim.
Benim düşüncem olay olmuş , ders çıkarmak .

İlk arızanın nedenini bulmak .
1 - içi tesisat arızası ( tüm tesisat kontrolu ve önlemler .
2 - dış tesisat arıza . ( önlemler )

İç tesisattan bu olay geldi ise tekrar başınıza gelme ihtimali yüksek .

Koruma rölesi ve diğer cihazlar ( kısmen olsa fazlası ile iş görür )
Tabiki regülasyon yapmaz .
Zaten hiç bir konumda % 100 koruma yoktur aza indirme vardır .
Bu gibi olayların yüzdelik duruma göre kısmende olsa önlem almak iyidir .
Hiç olmamaktan iyidir .

Elektrik sisteminde voltajın fazla gelmesinden kaynaklanan zararı engelleyecek olan işleme regülasyon denilmektedir.
Regülasyon voltaj miktarının olması gereken düzeyde tutulmasını sağlamaktadır. Yüksek voltaj gereken alanda voltajı maksimum ya da maksimuma yakın değerde tutmaktadır.
İçten arıza gelme durumu cihaz başlarına konması .
Dıştan arıza gelme duruma karşı siğorta kutusuna konulması

*******************
Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu, bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.

Kafamdaki düşünce birbirleri ile çelişiyor .
Bu ip ucu ile ana sayaç panosuna gelen kabloda , yer altı buatınızda veya yeraltı kablosunda patlak olabilir .
Bu durum olsa ara sıra voltaj oynamaları ile belli eder .
Çelişki bu sefer başka sorun yaşayan yok ama dediğim gibi apartmanda doğru düzgün kalan başkaları da yok,bir kaç daire var sadece.
Hemen hemen bir sene önce yine buzdolabı bozulmuştu ama o seferde apartmanda başka sıkıntı yaşayanlar da olmuştu

Nedenini neydi ? arıza giderildi mi ?
Oluruna bırakıldı herkes yoluna devam mı etti . ( arıza sebebi belli değil )

Biraz uçtum galiba .
Çuvaldaki pirincin içinde taşı ayıklamak .
Çuval pirinç ve taş üçlemi konusunda haklısınız.
Evin tüm tesisatını kontrol ettirip koruma rölesi taktırmak ilk isim olacak zaten o konuda hiç şüphe yok.

Ama sorunun iç tesisat mi şebekeden mi olduğunu bilememek beni deli ediyor. Belirsizlik çok kötü.

Bilsem iç tesisattan, hemen tamirleri en ekonomik biçimde yaptıracağım.
Ama bilsem şebekeden, faturalı ve pahalı işlem yaptıracağım sonra da paramın peşine düşeceğim.

Buzdolabının kartını 2 sene önce çikma almıştım 200 TL'ye, aynı yere sordum 2.500 TL diyor çikma karta.calisma garantili de değil hani, ben gelip takarsam 3.500 TL diyor.

Bursa'dan kart tamiri için 650 TL fiyat aldım, burada 1.500 den kapı açıyorlar.

Sirf bu fırsatçılara yem olmamak için de uğraşıyorum .

Kombi ve termostatin kart servis bedeli 7.000
Klima daha 5 aylık, taksitleri bitmedi daha
İç kart kesin yanık 2.800, dış kartı belli değil yaniksa servis fiyatı 6.800 TL.

Buzdolabı için yarın fiyat alacağım.

Size sormak istediğim bir husus da bu.

Slz olsanız tamir konusunda nasıl bir yol izlersiniz?

Kart değişimi fatura ve firma ile kanuni yoldan mücadele mi yoksa kart tamiri ve cepten yola devam mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,271
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst