Yüksek akım sonrası arıza! Lütfen fikirlerinize ihtiyacımız var

Şebeke kaynaklı olsa en azından mahallede bi çok madurun olması gerekir. apartman özelinde tedarikçi sorumluluğundaki noktalarda bi problem olsa apartmanın diğer sakinlerinde de -en azından bazılarında- benzer öykü olması lazım. problem sizin tesisatınızda ise arızayı bulmak dışında yapacağınız bi şey yok zaten.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Onu kesin yaptıracağım zaten ama kafa allak bullak oldu

Şİmdi bilsem ki şebekeden kaynaklı,tüm cihazları resmi servislerinde direk kart değişimleri ile yaptıracağım.
Sonra da zararımı tazmin yoluna gideceğim.

Çuval pirinç ve taş üçlemi konusunda haklısınız.
Evin tüm tesisatını kontrol ettirip koruma rölesi taktırmak ilk isim olacak zaten o konuda hiç şüphe yok.

Ama sorunun iç tesisat mi şebekeden mi olduğunu bilememek beni deli ediyor. Belirsizlik çok kötü.

Bilsem iç tesisattan, hemen tamirleri en ekonomik biçimde yaptıracağım.
Ama bilsem şebekeden, faturalı ve pahalı işlem yaptıracağım sonra da paramın peşine düşeceğim.

Buzdolabının kartını 2 sene önce çikma almıştım 200 TL'ye, aynı yere sordum 2.500 TL diyor çikma karta.calisma garantili de değil hani, ben gelip takarsam 3.500 TL diyor.

Bursa'dan kart tamiri için 650 TL fiyat aldım, burada 1.500 den kapı açıyorlar.

Sirf bu fırsatçılara yem olmamak için de uğraşıyorum .

Kombi ve termostatin kart servis bedeli 7.000
Klima daha 5 aylık, taksitleri bitmedi daha
İç kart kesin yanık 2.800, dış kartı belli değil yaniksa servis fiyatı 6.800 TL.

Buzdolabı için yarın fiyat alacağım.

Size sormak istediğim bir husus da bu.

Slz olsanız tamir konusunda nasıl bir yol izlersiniz?

Kart değişimi fatura ve firma ile kanuni yoldan mücadele mi yoksa kart tamiri ve cepten yola devam mi?

Düşüncelerim
Senaryo yazalım .
İç mekan dış mekan diye ikiye ayıralım .
Önce arkadaşların yorumlarından destek alarak .
Bu cihaz ürünlerin bozulması için .
Ne olması gerekir ki bu durum oluşsun .

Önce veriler lazım .
Şimdi lambalar göz kırpmadan elektriğiniz var mı ?
Arızalar meydana geldiğinde siğorta , kaçak akım rölesi atması yaşandı mı ?
Elektronikci arkadaşlar daha iyi bilirler ne olmuşta bu kart böyle bozulmuş .
Varistör patlamış ama yanındaki sanki siğorta atmamış geldi kararma göremedim.
Kombi yanındaki siğorta attımı ?
Şu andaki ölçüm sonuçları .
Voltajlar boşta ve cihazlar çalışken amper vs gibi ölçümler .

Benim düşüncem ya nötr gevşekliği ya da fazlarından biri gevşeklik anlık pik yaptı .
Veriler tam olmadığı için varsayımlar üzerinde konuşuluyor .
Siğorta kutusu içi açılıp kontrol edilmesi gerekir .
Kendi kendine arıza ben burdayım demez .

Üç fazlı neresi var : Kaçak akım rölesi , trifaze siğorta , nötr ana bağlantısı .
Diğer : Arkadaşların yorumları .
Arıza ürünleri kontrol ile belli olacak
Bu arızalanan ürünler aynı faz ( bir ) üzerinde olmalı .
Siğortaları ayrı olabilir fakat tüm arızalanan ürünler arızayı yaratan fazdan besleniyor olmalı .
Buzdolabı , kombi , adaptör , klima ( buatdan o fazın hattından ek )
Dıştan durumda bulmanız zor . ( şebeke )
Ölçümler , komşuların beyanları , dağıtım şti beyanları ,
Senaryo yazalım .
Veriler dıştan olduğunu baltalıyor .
Oldu diyelim ne yapabilirim sadece dağıtım firması çözümleyebilir .
Abone olarak önlem almak gerekir .
Elimiz kolumuz bir bakıma bağlı .
İspatı zor .
İspat etsen ne olacak bu arıza olan yer işyeri olsa .
Belki bir saat enerji yokluğundan ( tamiri yapılana kadar para kaybedeceksiniz )
Önemli olan kendini korumaya almak .
Para etmeyen cihazlar olsa kırk yılda bir bana denk gelmiş dersin sineye geçersin .

Karar sizin enerji dağıtım şti yazı yazın zarar gelmez .
İş tüketici hakları tarafı .
Tüketici hakları dilekçesi yazmadan . ( Olay sonrasından sonra süresi ? )
Karar olumsuz olursa size ne olur mahkeme masrafları vs gibi zarar kar hesabı yapmanız .
Sonrası ispat durumu .
Olay günü kazı olsa kablo hasarlı veya gibi su götürür .
Komşulardan ses yok .
Belki 6 ay önce kazı oldu kablo yaralandı ceza yememek için kazı yapan haber vermeden kapadı sonrası su aldı ( lafın gelişi ) arıza oluştu nasıl ispatı olarak .
Ara ara siğorta atmaya başladı veya kablo için için yanıyor . ( bir yolu haber verir )
Dağıtım şti verileri . ( ulaşmak sorunu )
 
Son düzenleme:
Cevaplar için tekrar tekrar teşekkür ederim.
Elektrikçi bir abim ile görüştüm,yarın gelecek, sigorta kutusundan başlayarak tüm sigorta kutusunu, buatları, prizleri vs herşeyi kontrol ede ede gideceğiz.
Umarım nötr ile alakalı sıkıntıyı buluruz.

Peki bozulan cihazlarda anakart tamiri ve değişimi için ne önerirsiniz?
Uedaş dan birşey çıkmayacağını düşünerek cebimden yaptıracağım tamirleri.
Yok sağlıklı olmaz derseniz orjinal parçalar ile değiştireceğiz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,572
Mesajlar
928,054
Kullanıcılar
452,199
Son üye
yaman..k

Yeni konular

Geri
Üst