Yüksek akım sonrası arıza! Lütfen fikirlerinize ihtiyacımız var

Katılım
15 Ocak 2008
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaşlar herkese merhaba

Bugün evde bir anda ışıkların şiddeti azaldı ve bir yanık kokusu geldi.
Hemen sigortaları kapattım.

Sonra bekledim ve sigortalari açtım

Yatak odasındaki klimadan geliyordu koku.
Neyse servis çağırdım

Daha 5 ay önce alınan Daikin klimanin kartı yanmış
Daha 1 sene önce alınan warmhouse kombinin kartı yanmış
Yine bir sene önce alınan warmhouse kablosuz oda termostatının kartı yanmış

Electrolux buzdolabının kartı yanmış
Electrolux şarjlı süpürge şarj etmiyor büyük ihtimal o da yanmış.

Eve gelen Daikin ve warmhouse servisleri yüksek voltaj sebebi ile diye servis raporu tuttular, büyük ihtimalle electrolux servisi de öyle yapacak.

Kaldığım apartmanda başka kimsede bir şikayet yok? Ama apartmanın da %90 ı yazlıkçılar, kışın pek kimse kalmıyor o yüzden sadece benim evde sorun var diye kesin konuşamıyorum.

Benim öğrenmek istediğim bu kart yanmaları evin içindeki tesisatta olan bir sorun yüzünden de olabilir mi yoksa kesinlikle uedaş dan gelen elektriğin voltajının yüksek olmasından mı kaynaklanır.?

Uedaş a başvuracağım eğer reddederlerse tüketici hakem heyeti mahkeme vs haksız işlem boşuna uğraşmak istemiyorum, ayrıca kul hakkına girmek de istemiyorum.

Elektrikçi çağırdım eve, ölçtü biçti bir sorun yok tesisatta dedi, tesisattan da olmaz zaten bunlar dedi.
2 yetkili servis de aynı konuştu.

Mesela televizyon akım korumalı prize bağlı onda hicbir sorun yok.
Ama alt kattaki derin dondurucu normal prize bağlı onda da sorun yok?

Alt kattaki kombi ve termostat gitmiş ama derin dondurucu sağlam.

Lütfen bu konu hakkında yorumlarınızı esirgemeyin, ona göre ben de yapacaklarima karar vereceğim.

Şimdiden çok teşekkürler

Mesut
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar herkese merhaba

Bugün evde bir anda ışıkların şiddeti azaldı ve bir yanık kokusu geldi.
Hemen sigortaları kapattım.

Sonra bekledim ve sigortalari açtım

Yatak odasındaki klimadan geliyordu koku.
Neyse servis çağırdım

Daha 5 ay önce alınan Daikin klimanin kartı yanmış
Daha 1 sene önce alınan warmhouse kombinin kartı yanmış
Yine bir sene önce alınan warmhouse kablosuz oda termostatının kartı yanmış

Electrolux buzdolabının kartı yanmış
Electrolux şarjlı süpürge şarj etmiyor büyük ihtimal o da yanmış.

Eve gelen Daikin ve warmhouse servisleri yüksek voltaj sebebi ile diye servis raporu tuttular, büyük ihtimalle electrolux servisi de öyle yapacak.

Kaldığım apartmanda başka kimsede bir şikayet yok? Ama apartmanın da %90 ı yazlıkçılar, kışın pek kimse kalmıyor o yüzden sadece benim evde sorun var diye kesin konuşamıyorum.

Benim öğrenmek istediğim bu kart yanmaları evin içindeki tesisatta olan bir sorun yüzünden de olabilir mi yoksa kesinlikle uedaş dan gelen elektriğin voltajının yüksek olmasından mı kaynaklanır.?

Uedaş a başvuracağım eğer reddederlerse tüketici hakem heyeti mahkeme vs haksız işlem boşuna uğraşmak istemiyorum, ayrıca kul hakkına girmek de istemiyorum.

Elektrikçi çağırdım eve, ölçtü biçti bir sorun yok tesisatta dedi, tesisattan da olmaz zaten bunlar dedi.
2 yetkili servis de aynı konuştu.

Mesela televizyon akım korumalı prize bağlı onda hicbir sorun yok.
Ama alt kattaki derin dondurucu normal prize bağlı onda da sorun yok?

Alt kattaki kombi ve termostat gitmiş ama derin dondurucu sağlam.

Lütfen bu konu hakkında yorumlarınızı esirgemeyin, ona göre ben de yapacaklarima karar vereceğim.

Şimdiden çok teşekkürler

Mesut
Merhabalar , öncelikle geçmiş olsun , neredeyse elektrik gelen bütün elektronik cihazlar zarar görmüş , nötr kopması olabilir diye düşünüyorum.
 
Ana giriste notur koptu ise evinizdeki elektrikli cihazlara fazlara esit dagitilmadigindan bu durumda faz notur gerilimi 0..380 araliginda herhangi bir degerde olabilir. Haliyle de voltaj 220 dan fazla olursa cihazlariniz yanar.

Evinizin ana girisinteki notur baglantinizi kontrol ettirin.
 
Anladım
10 dk önce 186yi aradım kayıt açtırdım
Şimdi aradılar geliyoruz diye
Gelsinler bakalım ne diyecekler.
 
Geldi teknisyen arkadaş
Evdeki sigorta kutusunda ölçüm yaptı voltajlar normal
Apartman girişindeki ana panoda da voltajlar normal

Sayacın bağlantılarını kontrol etti

Bir sorun yok, gündüzcu arkadaşlara gündüz arıza vs var mı soracağım dedi gitti.

Pek umutlu değilim dağıtıcı firmadan
Ama sorun evdeyse de çözmek gerekir acil bot şekilde

Nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz?
Gelecek elektrikciye neyi ve nasıl kontrol ettirmem gerekli?

Malum Akçay bu usta konularında çok sıkıntılı bir yer.

Teşekkürler
 
Evinize gelen notur hatti herhangi bir yerden kopsa ayni sorunu yazardiniz. Fakat komsulariniz da yasardi.

Eger komsulariniz degil sadece siz yasadiysaniz sadece sizin hattaki notur sorunudur. Bunun icin kisa sureligine bir gevseklik dahi yeterli.
 
Evinize gelen notur hatti herhangi bir yerden kopsa ayni sorunu yazardiniz. Fakat komsulariniz da yasardi.

Eger komsulariniz degil sadece siz yasadiysaniz sadece sizin hattaki notur sorunudur. Bunun icin kisa sureligine bir gevseklik dahi yeterli.
Bu konuda çok cahilim, gereksiz sorular soruyorsam lütfen kusura bakmayın.
Nötr kopması evin içinde bir yerde olsa yine aynı soruna sebep olur mu yoksa evin girişindeki ya da evin sayacındaki kopmadan kaynaklı mi olur sadece?

Örneğin evin içindeki bir prizden klimaya elektrik çekildi, oradan kaynaklanabilir mi anlaminda soruyorum?
 
Bu konuda çok cahilim, gereksiz sorular soruyorsam lütfen kusura bakmayın.
Nötr kopması evin içinde bir yerde olsa yine aynı soruna sebep olur mu yoksa evin girişindeki ya da evin sayacındaki kopmadan kaynaklı mi olur sadece?

Örneğin evin içindeki bir prizden klimaya elektrik çekildi, oradan kaynaklanabilir mi anlaminda soruyorum?

Geçmiş olsun .
Önce arıza nedeni bulmak gerekir .
Tazmin tarafı ikinci plan .
Bu durum oluşması sizin sayaç sonrasından ise tekrarlama durumu olabilir ( kablo gevşekliği vs gibi ) uzman elektrikci kontrolu gerekir .

Diğer komşularda durum ? ( elektrik dağıtım tarafı !!! )

Ölçümler önemi . Fazlar , nötr voltaj ölçümleri - faz faz arası voltaj ölçümleri , amper ölçümleri vs gibi
Kofreden , sayaçtan , siğorta kutusundan , prizden vs gibi .

Çeşitli varsayımlar konuşulur .
Örneğin ihtimal bile vermessiniz apt veya kendisi için elektrikci çağılmıştır kofre ve sayaç arası işlem yapılmıştır yanlış işlem yapar haberiniz yoktur .
Diğer sayaç değişimi yapılmıştır sayaç değişimi yapan yanlış işlem yapmıştır .

Bazı durumlarda ispatlamak zordur .
İp uçları olmadan tazmin işi zor .
Diyelim dağıtım firmasından meydana geldi .
Eve gelen Daikin ve warmhouse servisleri yüksek voltaj sebebi ile diye servis raporu tuttular,
Servis raporu açıklamalı yazılmassa hiç hak talep edemessiniz .

Videoları izlemeniz .
İnternetten araştırma yapmanız .





 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,068
Mesajlar
932,736
Kullanıcılar
453,055
Son üye
TroubledChild655

Yeni konular

Geri
Üst