Yıldız üçgen açık şeması

bende sayın battalgazi ustamıza katılıyorum ilk önce yıldız kontaktörü çeker ardından ana kontaktör ve üçgen kontaktör devrede kalır yıldız kontaktör bıraktıktan sonra yıldız kontaktörü üçte biri kadar seçilirse yıldız kontaktörü ana kontaklarında ark meydana gelir yüksek demeraj akımından deforme olur yıldız kontaktörü ve yıldız kontaktörü ana ve üçgen kontaktörlerle eşit değerde seçilmelidir yüzde yetmişi kadar seçilmelidir

yanlış yazdım kusura bakmayın sayın battal gazi 54 ustamız demem gerekiyordu
 
mesut abi çizmiş olduğun el ve oto kondansatörlü yıldız üçgen güç ve kumanda devresinden anlıyorum anlamadığım nokta orda kompkat yazıyor o ne anlama geliyor ben anlamadım

sahiden bu ne mesut abi
 
anladım sayın kocaman ustam kompanzasyon kontaktörü olduğunu bende ilk başta öyle olacağını düşündüm yanılmayayım diye sorayım dedim
sadece sayın yakup 55 'in yapmış olduğu çizimi ve yapmış olduğu çizimlerde hata olduğunu söyledim
eminmisin yaptığın çizim doğru ileri geri yıldız üçgen çizmişiniz foruma atmışsınız sol kontaktörün nötrü eksik bu çizmiş olduğunuz yıldız üçgen kuyu dalgıç panosu eminsin doğru ilk önce sigortadan gelen fazı acil stopa girdin çıktın pako şalterin sol ayağına girersin sonra köprülersin sağ ayağına soldan sağa bir köprü atarsın fark etmez köprüyü sağdan sola atarsan olur birinci ayaktan R1 den çıkarsın stop butonuna girersin R2 den çıkarsın ray klamense girersin S1 dende çıkarsın yine ray klamense girersin sonra ray klamensin üst ayağından çıkarsın faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girersin ondan sonra faz koruma rölesinin 3 nolu açık ayağından çıkarsın sıvı seviye rölesinin L1 ayağına girersin L1 ayağından 2 nolu ayağa köprü atarsın faz koruma rölesinin 3 nolu ayağından bir kablo daha alırsın onuda sıvı seviye rölesinin 3 nolu açik kontağa verirsin 3 nolu kontaktan çıkıp zaman rölesinin A 1 ayağına girersin A1 ayağından 15 nolu ayağa köprülersin 15 nolu ayağından çıkıp start butonuna girersin start butonundan çıkıp kontaktörün A1 ayağına girersin A 1 ayağından 13 nolu ayağına girersin pako şalterin birinci ayağından çıktığın zaman stopa girersin stoptan çıkıp starta girdiğin zaman onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersi fark etmez size kalmış pako şalterin S1 S 2 ayaklarınıda kullanırsan olur ray klamens enerjisini bu bahsettiğim ayaklardanda verirsen olur ondan sonra faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girers
saygı duyarım ama çizdiğiniz şema yanlı
yanlış
onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersin

sigortadan gelen fazı acil stoba girersin çıkarsın pako şalterin alttan sol ayağına girersin soldan sağa köprülersin fark etmez size kalmış sağdan girip solada köprü atarsan da olur
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
moralinizi bozmak istemem ama çözümleye çalıştığınız devrenin çizim tekniği uydurmadır. profesyoneller bu tür çizimlerle uğraşmaz. siz de vaktinizi boşa harcamayın.
Bence çözümlemek yerine kaos içinde boğulmak şu anki durum . Böyle devre çözümleme olmaz . Alttan soktum üstten hoplattim . Plan okumanın ve açıklamanın dahi bir yolu yöntemi var @kocamanusta .
 
eminmisin yaptığın çizim doğru ileri geri yıldız üçgen çizmişiniz foruma atmışsınız sol kontaktörün nötrü eksik bu çizmiş olduğunuz yıldız üçgen kuyu dalgıç panosu eminsin doğru ilk önce sigortadan gelen fazı acil stopa girdin çıktın pako şalterin sol ayağına girersin sonra köprülersin sağ ayağına soldan sağa bir köprü atarsın fark etmez köprüyü sağdan sola atarsan olur birinci ayaktan R1 den çıkarsın stop butonuna girersin R2 den çıkarsın ray klamense girersin S1 dende çıkarsın yine ray klamense girersin sonra ray klamensin üst ayağından çıkarsın faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girersin ondan sonra faz koruma rölesinin 3 nolu açık ayağından çıkarsın sıvı seviye rölesinin L1 ayağına girersin L1 ayağından 2 nolu ayağa köprü atarsın faz koruma rölesinin 3 nolu ayağından bir kablo daha alırsın onuda sıvı seviye rölesinin 3 nolu açik kontağa verirsin 3 nolu kontaktan çıkıp zaman rölesinin A 1 ayağına girersin A1 ayağından 15 nolu ayağa köprülersin 15 nolu ayağından çıkıp start butonuna girersin start butonundan çıkıp kontaktörün A1 ayağına girersin A 1 ayağından 13 nolu ayağına girersin pako şalterin birinci ayağından çıktığın zaman stopa girersin stoptan çıkıp starta girdiğin zaman onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersi fark etmez size kalmış pako şalterin S1 S 2 ayaklarınıda kullanırsan olur ray klamens enerjisini bu bahsettiğim ayaklardanda verirsen olur ondan sonra faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girers
saygı duyarım ama çizdiğiniz şema yanlı
yanlış
onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersin

eminmisin yaptığın çizim doğru ileri geri yıldız üçgen çizmişiniz foruma atmışsınız sol kontaktörün nötrü eksik bu çizmiş olduğunuz yıldız üçgen kuyu dalgıç panosu eminsin doğru ilk önce sigortadan gelen fazı acil stopa girdin çıktın pako şalterin sol ayağına girersin sonra köprülersin sağ ayağına soldan sağa bir köprü atarsın fark etmez köprüyü sağdan sola atarsan olur birinci ayaktan R1 den çıkarsın stop butonuna girersin R2 den çıkarsın ray klamense girersin S1 dende çıkarsın yine ray klamense girersin sonra ray klamensin üst ayağından çıkarsın faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girersin ondan sonra faz koruma rölesinin 3 nolu açık ayağından çıkarsın sıvı seviye rölesinin L1 ayağına girersin L1 ayağından 2 nolu ayağa köprü atarsın faz koruma rölesinin 3 nolu ayağından bir kablo daha alırsın onuda sıvı seviye rölesinin 3 nolu açik kontağa verirsin 3 nolu kontaktan çıkıp zaman rölesinin A 1 ayağına girersin A1 ayağından 15 nolu ayağa köprülersin 15 nolu ayağından çıkıp start butonuna girersin start butonundan çıkıp kontaktörün A1 ayağına girersin A 1 ayağından 13 nolu ayağına girersin pako şalterin birinci ayağından çıktığın zaman stopa girersin stoptan çıkıp starta girdiğin zaman onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersi fark etmez size kalmış pako şalterin S1 S 2 ayaklarınıda kullanırsan olur ray klamens enerjisini bu bahsettiğim ayaklardanda verirsen olur ondan sonra faz koruma rölesinin 2 nolu ayağına girers
saygı duyarım ama çizdiğiniz şema yanlı
yanlış
onuda kontaktörün 14 nolu kontağına girersin
 
forumda bir üye konu açmış yıldız üçgen dinamik yol verme frenleme diye biride otomatik kumanda devreleri diye bir döküman pdf paylaşmış bende baktım hoşuma gitti orda devir yönü değişen yıldız üçgen yol verme bağlantı şeması stop butonuna basmadan devir yönü değiştirme bağlantı şeması var bu yanlış çünkü 2 nc kontaklı acil
stop butonu 2 no kontaklı acil stop butonu kullanılması gerek öyle olursa kalıcı olur sizde hata yapmışsınız ikincisi devir yönü değişen yıldız üçgen yolverme stop butonuna basarak devir yönü bağlantı şeması var normal ileri geri yıldız üçgen kurarsanız stop
butonuna basarak olur siz bu adama uymayın ben kurdum olmadı birde gelmiş beni forumda azarlıyor ideal yıldız üçgen diye amerikan normu diye bana yükleniyor benimde kafamı karıştıyor bende ilk yıldız kontaktörünü çektiriyorum mühürlemesi nerde yıldız kontaktörünün ana yıldız beraber devreye girer ana kontaktör ve yıldız kontaktörü üçte biri 3'te 1'i kadar seçilmemeli yoksa yüksek demeraj akımından kaynaklı yıldız kontaktörünün ana kontaklarda ark meydana gelecektir o nedenle yıldız kontaktör ana kontaktör ve üçgen kontaktörle eşit değerde seçilmelidir yüzde yetmişi 100/ 70 'i kadar
seçilmelidir onun dediği bu sanki meslek okulunda ben böyle bir uygalamamı gördüm çıraklık okulunda böyle bir uygulamamı gördüm bunu sizden duydum o yüzden bu kimse bana kumanda dersi vermesin benim semte uğrada kumanda devresi nasıl oluyormuş bakıver 4 dört adet yıldız üçgen kumanda devresi var reostalı bana ait güç devreside dahil
o yüzden normal yıldız üçgeni kurarsın ana yıldız beraber çektirirsin alman normu olacak şekilde yıldız kontaktörü ve ana kontaktör ve üçgen kontaktör üçte biri 3'te 1'i kadar seçilmemelidir yoksa yıldız kontaktörü ana kontaklarda ark meydana gelecektir o yüzden yüzde yetmişi kadar seçilmelidir 100 /70
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.
Geri
Üst